2018-01-03, 21:17
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Yes, Göteborg. Har en CTS (310? osäker på siffrorna) med 4 lan-portar.

Tack! Kan du testa två grejer till åt mig så vet jag att det är fel på min fiberkonverterare?

* Gå in på www.bredbandsbolaget.se. Är det segt att gå in dit?
* Tanka ner en OS X-uppdatering: https://support.apple.com/kb/DL1931?locale=en_US
Normal hastighet?

Ingen av dessa går för mig utan VPN, slår jag på VPN fungerar det som det ska. Samma sak med IPTV.
Har du föresten nyligen fått din utbytt? Tror CTS är de nya som ersätter raycore.
2018-01-03, 21:24
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Tack! Kan du testa två grejer till åt mig så vet jag att det är fel på min fiberkonverterare?

* Gå in på www.bredbandsbolaget.se. Är det segt att gå in dit?
* Tanka ner en OS X-uppdatering: https://support.apple.com/kb/DL1931?locale=en_US
Normal hastighet?

Ingen av dessa går för mig utan VPN, slår jag på VPN fungerar det som det ska. Samma sak med IPTV.
Har du föresten nyligen fått din utbytt? Tror CTS är de nya som ersätter raycore.
Inga problem med bredbandsbolagets hemsida och filen laddas ner i ungefär 2000 kB/s så det får ses som normalt.

Fick fibret installerat för ett år sedan ungefär, inte haft någon annan tidigare.
2018-01-03, 21:29
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Inga problem med bredbandsbolagets hemsida och filen laddas ner i ungefär 2000 kB/s så det får ses som normalt.

Fick fibret installerat för ett år sedan ungefär, inte haft någon annan tidigare.

Tack, får ta och kontakta BB2 som i sin tur får kontakta itux.
Jag laddar ner filen i 52b/s och det hade tagit 340dagar att ladda ner den..
2018-01-03, 21:30
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Tack, får ta och kontakta BB2 som i sin tur får kontakta itux.
Jag laddar ner filen i 52b/s och det hade tagit 340dagar att ladda ner den..
Och du har testat att koppla in dig direkt i fiberomvandlaren med datorn och gjort bredbandstestet? Alltså inte genom routern.
2018-01-03, 22:05
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Och du har testat att koppla in dig direkt i fiberomvandlaren med datorn och gjort bredbandstestet? Alltså inte genom routern.

Japp, samma problem. Kör med en pfsense-burk så har rätt bra koll på min "router". Men som sagt, har testat att köra in den rakt in i fiberkonverteraren.

Med VPN kan jag köra rapid, surfa på bredbandsbolaget.se och ladda ner .img/.dmg-filer.
Laddar jag ner samma .img-fil (ubuntu 17.04) via torrent instället för http så fungerar det fint. Via http går det på 4kb/s.

Tror vi gått tillräckligt offtopic, kontaktar bredband2 som får kontakta ITUX.
Senast redigerad av Artyg 2018-01-03 kl. 22:08.
2018-01-03, 22:08
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Japp, samma problem. Kör med en pfsense-burk så har rätt bra koll på min "router". Men som sagt, har testat att köra in den rakt in i fiberkonverteraren.

Med VPN kan jag köra rapid, surfa på bredbandsbolaget.se och ladda ner .img/.dmg-filer.

Tror vi gått tillräckligt offtopic, kontaktar bredband2 som får kontakta ITUX.
Har en bekant som kör rapid genom bredband2 och där fungerar det utmärkt. Så kör ett race genom supporten och stå på dig
2018-01-03, 22:18
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Har en bekant som kör rapid genom bredband2 och där fungerar det utmärkt. Så kör ett race genom supporten och stå på dig

Tack! Jag tror inte BB2 är problemet, hade alltele innan med exakt samma problem. Det var därför jag undrade om någon annan med itux har problem med iptv oavsett om det är rapid, camd osv
2018-01-04, 09:27
Medlem
Gaffes avatar
nån som kör giantiptv eller camdserver verkar vara dom enda som kör viasat hockey HD ( vilket är ett krav) ? Har försökt få ett test men får inge svar. Nån som har testat dessa?
2018-01-04, 11:30
Medlem
Hur är läget med IPTV och Telia. Har det dykt upp nån lösning från Telia eller vad föreslås det att göra utan att byta internet leverantör? Är det VPN som gäller?
2018-01-04, 11:51
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maerd
Hur är läget med IPTV och Telia. Har det dykt upp nån lösning från Telia eller vad föreslås det att göra utan att byta internet leverantör? Är det VPN som gäller?
Jag bytte till en annan iptv-leverantör som har en annan peering och det fungerar klockrent.
2018-01-04, 12:57
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maerd
Har kört iptv från rapid nu i 5 dagar ungefär och har telia fiber 100. Inte haft ett enda problem än.
2018-01-04, 13:22
Medlem
Citat:
Jag bytte till en annan iptv-leverantör som har en annan peering och det fungerar klockrent.

Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Har kört iptv från rapid nu i 5 dagar ungefär och har telia fiber 100. Inte haft ett enda problem än.

Åfan. Så då verkar det som Telia felar mot vissa IPTV leverantörer...eller? Har ni provat gått tillbaka till eran gamla och kolla ifall det fortfarande felar? ..bara för att dubbelchecka? Får man fråga vilken leverantör var det som inte fungerade med Telia. ?
Senast redigerad av maerd 2018-01-04 kl. 13:25.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in