Citat:
Ursprungligen postat av
426Hemi
Viasat och Cmore sänder i MPEG4 i dag,och dom kanalerna får jag in i HD,förstår inte vad du menar,vad jag har läst så är det vissa Viasat SD kanaler som ska gå över till HD i vår
Viasat kommer gå över till MPEG4 på ALLA kanaler och ska vara klart 31 Mars 2018.
Inga gamla boxar kommer att fungera längre och samtidigt håller dom på byter ut alla kort som HD fungerar med.
Vad jag vet så är det ingen som lyckats publikt iaf med nyare kort.
Vissa SD kanaler som inte finns i HD kommer såklart finnas kvar men i MPEG4.
HD kanalerna sänder redan i MPEG4 såklart och det är inte dom jag pratar om utan att det bara är dom som kommer vara kvar. Lycka till med cardsharing då.
CD påverkas inte av det utan det kommer fortfarande att fungera åtminstone ett tag tlil förutom CMore's sportkanaler. Dom är iaf svarta hos mig utan en godkänd CA modul.
Viasat Sport kommer till CD den 1 Feb 2018 men dom lär också vara pairade.
Mer info på punkt 4 här
https://www.viasat.se/boxinfo
Vissa kanaler som delas med andra nordiska länder kan möjligen vara kvar ett tag till men Norge har redan gjort sin övergång och Danmark påbörjar sin i Januari och ett par månader framåt så snart har hela Norden gått över.
Finland har varit MPEG4 sen länge tillbaka.
Kan ställa till det för dom IPTV leverantörerna som inte är förberedda med men där kan det lösas genom att helt enkelt skicka ut bilden från en box för varje kanal men det blir såklart omständigare och dyrare.