2017-12-10, 19:53
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gimmen
Jag ville veta hur man kofigererar å fixar en VPN i rotern som? Eller
Vad har du för router då?
2017-12-10, 20:20
Medlem
Ja nu har Telias skit men vad ska man skaffa ?
2017-12-10, 20:37
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ja nu har Telias skit men vad ska man skaffa ?
Skaffa en som har en bra processor och kan klara av en openvpn-anslutning.
2017-12-10, 21:23
Medlem
Har du förslag en asus eller?
2017-12-10, 21:34
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Har du förslag en asus eller?
Varför inte bara köra på en ny leverantör som funkar med dom grejer du har? Måste ju vara 100ggr enklare och billigare.
2017-12-10, 21:48
Medlem
Å hur länge går det tror du då? Innan dom får piskan på sig av cd å viaspratt å regeringen å stoppa detta ??
2017-12-10, 22:45
Medlem
En ny router än leverantörerna egen är alltid en bra investering oavsett IPTV leverantör eller annat man gör med sin uppkoppling.
Netgear routrar brukar vara bra t.ex. R7000, R8000, R8500 modellerna beroende på hur mycket man vill lägga ut.
Den senare stöder MU-MIMO som är bra om man vill köra över Wifi.
Netgear routrarna stöder oftast DD-WRT med som ger mer funktionalitet till routern.
Har man en RPi3 liggandes och skräpa och inte behöver Wifi kan man testa koppla en sån före routern och köra in nåt i stil med det här http://www.pivpn.io.
Har inte testat det själv ifall det fungerar stabilt men man lär inte få ut full hastighet med en sån.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-12-10 kl. 22:57.
2017-12-11, 08:39
Medlem
Nu har jag sett att det skrivits en hel del senaste dagarna.
Har upplevt att min app via smart-tvn är väldigt seg och att det knappt går att byta kanaler osv.
Är det något som har att göra med det ni skrivit angående vpn osv?
Jag har även haft strul med mitt nätverk ihelgen (fiber, bahnhof) vilket jag har trott att det har varit problemet.

Någon som haft samma problem? Eller kan man vara lugn vad gäller iptv när man kör via appen på tv?
Eller är det något som kommer försvinna?!
2017-12-11, 10:59
Medlem
En liten recension av CAMD som inte provat ännu:

Kör CAMD idag från camdserver.com. Har betalat för 1 månad och tycker det fungerar riktigt bra. De svarar inom 24h. Kan inte påstå att de är proffsiga svar med bra engelska, men det fungerar i alla fall. Betalning sker via Paypal.

Kör Bredband2 100/10 och det fungerar utmärkt. Någon gång ibland så buffrar det och så tappar jag 1-5 sekunder av en stream, men det är hanterbart. Tappade alla kanaler vid 1 eller 2 tillfällen på ca 3 veckor, men de återuppstod efter ca 30 minuter. Helt ok för mig, men jag är inte någon som kollar på sport. För er som tittar mycket på sport förstår jag att kan det vara rätt illa om det inträffar under en stor match.

Mängden kanaler man får tillgång till är otroligt stor. Det är flera tusen kanaler från olika länder. Själv har jag strippat listan till ca 250 kanaler i en egen .m3u-fil som räcker gott för mig. Alla kanaler jag tittar på är HD och kvaliteten är riktigt bra måste jag säga. Även på en 75" 4k (just min tv skalar upp bilden rätt bra). Kör Nvidia Shield TV och IPTV Simple Client via Kodi. Att växla mellan svenska kanaler går sjukt fort. Knappt någon lagg alls.

Det enda jag kan anmärka är att svenska texter inte fungerar så bra för Visat Film Action. Av någon anledning så får man inte all text. Men den är i synk i alla fall. I övrigt sjukt nöjd. Ska under närmaste dagarna få till EPG så blir det nog ännu bättre.

Nu är det så att camdserver.com tar 130 Euro för 12 månader. Jag har fått läsa i denna tråd att det går att komma ner till lägre priser. Kan någon av er peka mig mot en bra reseller?
2017-12-11, 13:47
Medlem
deadhead.s avatar
Rapid fungerar nu för mig igen efter flera dagars lagg.

Edit: Även camd fungerar laggfritt.
Senast redigerad av deadhead. 2017-12-11 kl. 13:58.
2017-12-11, 14:25
Medlem
Jag har följt tråden till och från under senaste året men har inte läst alla inlägg så kanske finns svar på alla mina frågor någonstans, isåfall ber jag om ursäkt.

Jag har i snart ett år haft iptvkings och det har funkat sådär. Film har ofta laggat och att det blir 1-3 avbrott i en fotbollsmatch har varit mer regel än undantag. Har därför inte använt det så mycket. Nu är dock min sunkiga uppkoppling utbytt mot en fiberanslutning och i helgen bestämde jag mig för att testa lite igen. Funkade betydligt bättre än tidigare så nu är jag sugen på att köra igen. Men frågan är vilken leverantör/hårdvara jag ska välja för att få nedanstående. Idag kör jag Smart-TV appen men den täcker inte allt jag önskar.

1. Fungerande textning
2. Fungerande EPG
3. Möjlighet att anpassa kanallistan, 99% av alla kanaler kommer jag aldrig titta på. Har testat Xtream editor men den gav väldigt märklig EPG info för mig.
4. Timeshift och gärna om möjligt inspelning
5. Möjlig att styra med en Logitech Harmony remote
6. Möjlig att köra via kabel och inte bara wifi
2017-12-11, 20:04
Medlem
Halloj
Har stora problem Får fram kanal listorna på min Mag box men sen när jag vill se programmet är de totalt svart i hela rutan. Har 250/100 i fiber så vad kan problemet vara IPTV King har jag

Tack på förhand

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in