Flashback bygger pepparkakshus!
2017-09-14, 11:09
Medlem
Storepojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sb23
Är det bara jag som tycker att pirat-IPTV är för opålitlig? Jag förstår att det inte går att jämföra IPTV med kabeltv - men det går knappt att se större evenemang med IPTV. Dessutom buffrade alla kanaler alltid under kvällstid.. Tillslut kändes det som att det inte var värt pengarna. Visst, du får många kanalerna för "pengarna" - men hur värt är det med alla problem?

Grejen är att det har funkat hur bra som helst fram tills nyligen. Jag förnyade mitt abonnemang häromveckan hos IPTV och sen dess har det laggat och buffrat ständigt.

Fortsätter det såhär så kommer jag att nog att köpa kabeltv.

Riktigt irriterande när man går runt hela veckan och laddar i för CL och sen laggar matcherna så man inte kan titta.
2017-09-14, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storepojke
Grejen är att det har funkat hur bra som helst fram tills nyligen. Jag förnyade mitt abonnemang häromveckan hos IPTV och sen dess har det laggat och buffrat ständigt.

Riktigt irriterande när man går runt hela veckan och laddar i för CL och sen laggar matcherna så man inte kan titta.

Problemet är väl att fler och fler hoppar på piratlösningarna. Då blir vi fler som delar på kakan och vi får sämre kvalitet.
2017-09-14, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Problemet är väl att fler och fler hoppar på piratlösningarna. Då blir vi fler som delar på kakan och vi får sämre kvalitet.

Märkte dock inte samma problem igår som i tisdags.
2017-09-14, 14:47
Medlem
Använder ni andra VPN? Hur orolig ska man vara?
2017-09-14, 14:50
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phille205
Använder ni andra VPN? Hur orolig ska man vara?

För vad? Du gör väl inget olagligt?
2017-09-14, 14:55
Medlem
Måste säga att jag har haft fler störningar sista 2veckorna än dom sista 4månaderna innan det.

Om det beror på att fler hoppar på eller om det är sport som drar igång på allvar vet jag inte, men helt klart sämre sista tiden (kör rapid)

/b
2017-09-14, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
För vad? Du gör väl inget olagligt?

Går det inte under samma lag som streamingsiterna dreamfilm etc?
2017-09-14, 16:05
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phille205
Går det inte under samma lag som streamingsiterna dreamfilm etc?

rapid och dreamfilm är två olika saker
2017-09-14, 16:24
Medlem
showdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storepojke

Ja, inte bara CL. Räcker med vanlig allsvensk match så laggar det. Funkar hur bra som helst efter matchen då intervjuer och analyser visas, men under själva matchen så laggar det. För jäkla dåligt!
2017-09-14, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
rapid och dreamfilm är två olika saker
Nej det är det inte.
Att ta emot streams har ansetts vara lagligt då man inte laddar ner nåt men en EU dom har öppnat upp för att det ska vara olagligt att ta emot illegala streams med.
Men det är inte prövat i Sverige än.
Att lägga upp och hosta streams däremot har alltid varit olagligt och är en helt annan sak.
2017-09-14, 16:35
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Nej det är det inte.
Att ta emot streams har ansetts vara lagligt då man inte laddar ner nåt men en EU dom har öppnat upp för att det ska vara olagligt att ta emot illegala streams med.
Men det är inte prövat i Sverige än.
Att lägga upp och hosta streams däremot har alltid varit olagligt och är en helt annan sak.

det är fortfarande skillnad på dreamfilm och rapid
2017-09-14, 16:49
Medlem
Jo, redan ställt frågan men när man kör med m3u istället för web portal i TVIP S-Box 410. Kan man få kanalerna sorterade i mappar eller får man leva med världens längsta lista av kanaler?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in