2017-12-05, 12:54
Medlem
Det har ju varit en del snack om pirat-iptv överlevnad etc.
Vad tror ni, hur nära i tiden kommer vi se förändringar?
Vågar man tex teckna nytt årsabonnemmang eller man ska hålla sig till kortare perioder?
2017-12-05, 14:05
Medlem
Vilken leverantör ska man ha om man vill använda via Chromecast.

Eller ger alla dessa leverantörer bara ut en XML så man kan använda valfri app?
2017-12-05, 14:26
Medlem
hksnismos avatar
Någon som vet vilken operatör som har client-proiptv osv som sin server adress
2017-12-05, 14:39
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Någon som vet vilken operatör som har client-proiptv osv som sin server adress
Camd
2017-12-05, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyvingen
Vilken leverantör ska man ha om man vill använda via Chromecast.

Eller ger alla dessa leverantörer bara ut en XML så man kan använda valfri app?
Har inget med leverantören att göra då Chromecast inte klarar formatet som det sänder i.
Vad man däremot kan göra är installera en app med Chromecast stöd och den kommer då transkoda om streamen till ett format som Chromecast förstår.
2017-12-05, 17:28
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderkis
https://smartworldiptv.com/front-pag...boxen-mag254w1
nån som har köpt detta kit och är nöjda?

Jag har inte köpt från dem utan jag köpte en 256w2 från en nätbutik och sedan tecknade jag abonnemang med först iptvking (rapid) och sedan Gen iptv. Den senare är jag grymt nöjd med, betalning med paypal och bara att skicka med MAC-adressen.

Visst, lite lagg ibland men för det mesta flyter det på finfint. Fördelen med en box är att det blir enkelt att koppla in, samt även att man smidigt kan ta med den om man reser. Köra wireless kanske inte är optimalt men som sagt fungerar för det mesta.
2017-12-05, 19:55
Medlem
söderkiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag har inte köpt från dem utan jag köpte en 256w2 från en nätbutik och sedan tecknade jag abonnemang med först iptvking (rapid) och sedan Gen iptv. Den senare är jag grymt nöjd med, betalning med paypal och bara att skicka med MAC-adressen.

Visst, lite lagg ibland men för det mesta flyter det på finfint. Fördelen med en box är att det blir enkelt att koppla in, samt även att man smidigt kan ta med den om man reser. Köra wireless kanske inte är optimalt men som sagt fungerar för det mesta.

beställde för precis en vecka sen men inte fått nån box ännu. och svarar på mail gör dom inte heller.
det står bästa support men det finns fan ingen support alls. börjar bli förbannad på detta.
2017-12-05, 20:16
Medlem
Ranieri81s avatar
Citat:
beställde för precis en vecka sen men inte fått nån box ännu. och svarar på mail gör dom inte heller.
det står bästa support men det finns fan ingen support alls. börjar bli förbannad på detta.

Beställde av dom i somras men fick inga grejer och de svarade knappt på mail heller. Har du betalat via paypal är det bara att kräva återbetalning för några grejer kommer inte komma.
2017-12-05, 20:21
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranieri81
Beställde av dom i somras men fick inga grejer och de svarade knappt på mail heller. Har du betalat via paypal är det bara att kräva återbetalning för några grejer kommer inte komma.
öppna ett case då kommer det gå jävla fort
2017-12-05, 20:23
Medlem
söderkiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranieri81

det var som fan ja paypal men till mailadress eftersom det inte funkade med paypal kontot.
då kan man känna sig blåst på dom stålarna. jävla bluffbolag måste gå anmäla idioterna på nåt sätt och sätta dit dom?
2017-12-05, 20:24
Medlem
Jag har använt GenIPTV, HappyIPTV och nu använder jag XipTV och den sist nämda är jag nöjdast med då den inte laggar ngt på sportkanalerna och sedan är dem ensamma om att ha Nicktoons.

Jag stör mig på att barnkanalerna när jag hade Gen och när jag hade Happy så laggade dem väldigt mycket det gör dem inte nu. Men man får väll lite vad man betalar för.
2017-12-05, 20:45
Medlem
Ranieri81s avatar
Citat:
det var som fan ja paypal men till mailadress eftersom det inte funkade med paypal kontot.
då kan man känna sig blåst på dom stålarna. jävla bluffbolag måste gå anmäla idioterna på nåt sätt och sätta dit dom?

Ja gjorde även en extrabetalning via swish och de pengarna har ja inte sett röken av. Synd att deras paypal inte "funkade" för där får man nästan garanterat tillbaka pengarna. Men deras konto kanske är blockat?

Stor varning för smartworld iptv alltså

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in