Citat:
Ursprungligen postat av
ironm
Med kabel så syftade jag på en ethernet-kabel, så det är bra att du använder en ethernet-kabel. Har man ett "dåligt" wifi så kan hastigheten bli lägre.
Fixar du 100/10 (100 ned/10 upp) eller 100/100 så ska inte din internetanslutning vara ett hinder i alla fall. Som du beskriver det så verkar det som att det hackar mer när du endast kommer upp i runt 3mbit, då låter det som att det kan bero på att din internetuppkoppling kan vara orsaken.
Har du någon specifik box för IPTV eller kör du via din Smart-TV?
Jag har som sagt 100/100 och bilden hackar aldrig för mig.
Precis, jag har ethernet kabel.
Jag har 10/10 Mbit/s. Och jag menade inte att det inte hackar när jag har mer än 3mbit utan att det hackade något extremt när jag hade 3 och till och med under 3 Mbit/s.
Vissa kanaler hackar mindre än andra. Så i vissa balkankanaler till exempel som inte är HD så hackar bilden lite, men inte så mycket när man har runt 12-13 Mbit/s. Men det hackar fortfarande, man märker av det.
Men i HD kanalerna, i synnerhet dem svenska hackar det enormt, speciellt i vissa kanaler även när man har 12-13 Mbit/s. Jag tror att HD kanalerna kräver mer hastighet?
Speciellt extremt är det i svenska HD sportkanaler, till exempel TV3 Sport HD. Där hackar det enormt när jag har 13 Mbit/s nedladdningshastighet, vilket enligt bredbandskollen är en bra hastighet för det bredband vi har, vilket är 10/10 Mbit/s.
Ja, jag har inte SmartTV utan har en speciell box, vilket är en Mag 250.
Så du bekräftar också att 100/10 och 100/100 är samma sak när det handlar om IPTV? Alltså att uppladdningshastigheten inte påverkar?