Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-31, 12:53
  #4033
Medlem
4thqtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willyspluskund
Hur får jag fram svensk text i Extreme iptv på en nvidia shield tv ? måste man har pro versionen?

Vet inte om du behöver pro versionen men du ska kunna komma åt en meny som poppar upp mitt på skärmen när du ser på kanalerna där du kan välja ljud, text o lite sånt. Vet ej hur man får fram det på shieldens fjärrkontroll, skaffade själv mig en https://www.gearbest.com/air-mouse/pp_494121.html som funkar helt perfekt till shielden, där når man menyerna genom menyknappen. Rekomenderar lätt den fjärrkontrollen om ni har shielden.
2017-08-31, 14:26
  #4034
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
FHD har högre bitrate än HD.
Iofs sant oftast men inte alltid.
FHD betyder full hd och inget annat.
2017-08-31, 17:08
  #4035
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironm
Har ett problem med min TVIP S-box 410 som är riktigt irriterande.

Jag stänger av boxen och TVn med fjärrkontrollen när jag går och lägger mig, den röda lampan på boxen lyser rött, allt är alltså i sin ordning.

På morgonen när jag vaknar och sätter på boxen och TVn med fjärrkontrollen så startar TVn och boxen lyser blått. Men bilden är helt svart. Oavsett vilken knapp jag sen trycker på (meny, back, kanalknapp osv) så visas ingen bild, det är kolsvart. Det enda som fungerar är att jag kliver upp och drar ur strömkabeln till boxen och sätter i den igen, då kommer bilden direkt när boxen startar om.

Vad beror detta på? Fler som har samma problem? Beror det på någon inställning?

Det är väldigt irriterande, speciellt nu när jag tänkt placera boxen i TV-skåpet så den inte syns, då måste jag upp ur soffan, lirka upp barnlåset på skåpdörren och dra ut strömkabeln.

Det här händer även ibland om boxen bara varit på standby en kortare stund.

Har också haft samma problem men det försvann efter att jag gjort en reset.
Testa tryck S.INFO, 4, 9, S.INFO, OK och se om det löser problemet.
2017-08-31, 18:34
  #4036
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Techeng
Har också haft samma problem men det försvann efter att jag gjort en reset.
Testa tryck S.INFO, 4, 9, S.INFO, OK och se om det löser problemet.

Tack! Jag testade nu, förhoppningsvis löser det problemet.

För allmän info, det fanns inget i inställningarna som kunde orsaka de problem jag upplevt.
2017-08-31, 21:16
  #4037
Medlem
Ranieri81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Du kollade fel sida, här är den rätta https://smartworldiptv.com/

Ett hett tips är att inte använda sig av denna sida, beställde box därifrån i juli men ännu inte fått några grejer....
2017-08-31, 23:03
  #4038
Medlem
Iman2014s avatar
Hej!

Skulle gärna vilja veta vissa saker angående iptv då jag nyss fått det. Två saker. Vore tacksam för svar!

1. Hur mycket påverkar internetuppkopplingen och dess hastighet bilden? Jag är rätt säker på att det påverkar mycket men jag vill bara vara säker. Det är så att när jag tittar på tvn nu så laggar bilden då och då. Alltså bilden kan stanna i någon sekund. Det är väldigt irriterande.

Enligt mitt bredband så står det 10/10 Mbit/s. Och när jag tittar på bredbandskollen så står det när det är som bäst en nedladdningshastighet på 13 Mbit/s och uppladdningshastighet på 17 Mbit/s. Som värst kan det vara upp till 3 Mbit/s nedladdningshastighet och 5 Mbit/s uppladdningshastighet. Då stannar bilden på Tvn hela tiden.

Det står också i vårt bredbandskontrakt att vi "delar" vårt internet med andra användare.

Så min fråga är hur mycket ska man ha på sin internethastighet så att bilden aldrig laggar och fungerar perfekt?


2. Det kommer fram i bilden svarta kanter i ovansidan av skärmen och undersidan av skärmen som gör att bilden inte täcker hela skärmen. Notera att det inte är menat att vara så här utan när man växlar kanaler så i dem kanaler där det inte är menat att vara så alls ser man full bild men när man trycker på kanalen så kommer dem svarta kanterna i ovansidan och undersidan av skärmen.

Notera också att i dem kanaler (oftast filmkanaler) där det är menat att vara så, ser man dessa kanter i ovan och undersidan av skärmen men dem är inte så stora, men när man trycker på kanalen blir dessa kanterna mycket större! Så om kanterna är menat att täcka 10 % av skärmen, så täcker dem istället 30 % när man trycker på kanalen. Kan ni förklara hur man kan fixa detta?

Tacksam för svar!
2017-09-01, 02:30
  #4039
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Hej!
1. Hur mycket påverkar internetuppkopplingen?
Du behöver minst 30mbit, 10 mbit att dela på är väldigt lite!! byt upp dej till 100mbit
2017-09-01, 06:08
  #4040
Medlem
2. Inställning i tv'n, läs manualen.
2017-09-01, 10:30
  #4041
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Hej!

Skulle gärna vilja veta vissa saker angående iptv då jag nyss fått det. Två saker. Vore tacksam för svar!

1. Hur mycket påverkar internetuppkopplingen och dess hastighet bilden? Jag är rätt säker på att det påverkar mycket men jag vill bara vara säker. Det är så att när jag tittar på tvn nu så laggar bilden då och då. Alltså bilden kan stanna i någon sekund. Det är väldigt irriterande.

Enligt mitt bredband så står det 10/10 Mbit/s. Och när jag tittar på bredbandskollen så står det när det är som bäst en nedladdningshastighet på 13 Mbit/s och uppladdningshastighet på 17 Mbit/s. Som värst kan det vara upp till 3 Mbit/s nedladdningshastighet och 5 Mbit/s uppladdningshastighet. Då stannar bilden på Tvn hela tiden.

Det står också i vårt bredbandskontrakt att vi "delar" vårt internet med andra användare.

Så min fråga är hur mycket ska man ha på sin internethastighet så att bilden aldrig laggar och fungerar perfekt?


2. Det kommer fram i bilden svarta kanter i ovansidan av skärmen och undersidan av skärmen som gör att bilden inte täcker hela skärmen. Notera att det inte är menat att vara så här utan när man växlar kanaler så i dem kanaler där det inte är menat att vara så alls ser man full bild men när man trycker på kanalen så kommer dem svarta kanterna i ovansidan och undersidan av skärmen.

Notera också att i dem kanaler (oftast filmkanaler) där det är menat att vara så, ser man dessa kanter i ovan och undersidan av skärmen men dem är inte så stora, men när man trycker på kanalen blir dessa kanterna mycket större! Så om kanterna är menat att täcka 10 % av skärmen, så täcker dem istället 30 % när man trycker på kanalen. Kan ni förklara hur man kan fixa detta?

Tacksam för svar!

Kör du via Wifi? Kolla inställningar i routern osv så du verkligen får ut max. Om inte, så kör via kabel.

Det framgår inte vilken box och leverantör du har. Men jag har en TVIP S-box 410 och har 100mbit, för mig har bilden aldrig hackat. Däremot har boxen buggat lite.

10mbit låter väldigt klent, så jag skulle rekommendera att gå upp till 100mbit.
2017-09-01, 11:00
  #4042
Medlem
Hej! Någon ip-tv där man kan få svensk text för Cmore och Viasats filmkanaler?

Tack
2017-09-01, 11:54
  #4043
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojoh
Hej! Någon ip-tv där man kan få svensk text för Cmore och Viasats filmkanaler?

Tack
GiantIPTV (Server 1) med rätt hårdvara och mjukvara.
2017-09-01, 15:22
  #4044
Medlem
Jag kör med iptvking och använder appen i min Samsung smart tv, men den buggar ibland när man lägger på en kanal och så ska den buffra även fast kanalen spelas och när den buffrar går det inte att byta kanal förrän den har buffrat klart till 100 % och det kan ta ett tag. Varför gör den såhär och hur tar man bort det?

Jag kör med kabel och har en hastighet på ungefär 100 mbits.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback