2017-04-12, 22:47
Medlem
Någon som kan tipsa om reseller och kontaktuppgifter avseende camdserver? Enligt tråden verkar det svårt med möjlighet till test under ett dygn. Hur gjorde ni för att få testa? Köpt en mag-box och testat iptvking samt rapid än så länge. Vill även testa camdserver innan jag bestämmer mig.
2017-04-12, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickinson
Håller med fast jag kör via kodi!
om tex viasat premium skulle lagga lite på en premier league match så finns det massa andra kanaler som visar matchen i hd. stort plus är att man slipper se och höra Bojan Djordjic
Hur vet man vilka kanaler som visar vilka matcher, alltså typ sport.nu fast för EU/världen?
2017-04-12, 23:33
Medlem
livesoccertv.com
2017-04-12, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av es95pl
Någon som kan tipsa om reseller och kontaktuppgifter avseende camdserver? Enligt tråden verkar det svårt med möjlighet till test under ett dygn. Hur gjorde ni för att få testa? Köpt en mag-box och testat iptvking samt rapid än så länge. Vill även testa camdserver innan jag bestämmer mig.
De är fåtal som har fått 24h prov så det är väldigt svårt och få det.
Jag provade med 1 månads abb för 20euro
2017-04-13, 00:36
Medlem
Måste du välja text via fjärrkontrollen eller kommer det automatiskt på magboxarna?

Citat:
Ursprungligen postat av flax59
Jag tycker camdserver är hur bra som helst jag använder mag 254 ock alla svenska kanaler har text vilket inte andra leverantörer har. Ock när det gäller championleag matcher så funkar alltid matcherna perfekt i någon kanal, idag har jag sett bayern-real på danska tv3+ inte ett hack eller frys.jag har snart haft camdserver i ett år ock är mer än nöjd
2017-04-13, 01:23
Medlem
Det kommer automatiskt
2017-04-13, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flax59
Jag tycker camdserver är hur bra som helst jag använder mag 254 ock alla svenska kanaler har text vilket inte andra leverantörer har. Ock när det gäller championleag matcher så funkar alltid matcherna perfekt i någon kanal, idag har jag sett bayern-real på danska tv3+ inte ett hack eller frys.jag har snart haft camdserver i ett år ock är mer än nöjd
IPTVKING/Rapid har svensk text på alla kanaler däremot så stöder inte alla IPTV boxar och mjukvara texttv textning.
Att det funkar med samma grejer på camdserver beror antagligen på att dom har HD versionen av vissa kanaler som saknas hos andra och dom kör oftast med DVB textning som fler mjukvara och IPTV boxar stöder.
2017-04-13, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denilsson78
Får det till att funka i Kodi, men ej med Perfect Player. Man vill ju köra med PP pga av att det är mkt mer användarvänlig. Någon som känner till någon annan app där undertexter fungerar för android?

Någon som har lyckats få text till hd filmkanalerna med pp?
2017-04-13, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Finns 2 typer av textning och det är DVB textning och texttv textning.
Många IPTV boxar och t.ex. Kodi har problemet att enbart DVB textning stöds.
Kollade just här och jag har svensk text på den kanalen du nämner.
Dom flesta HD kanaler kör med DVB textning och dom funkar antagligen för dig men det finns ett par undantag bland HD kanalerna där dom kör texttv textning och National Geographics är ett exempel på det.

Så du kör med texttv textning på national geographic? Va är de för kod på tvtexting då?

Där jag brukar välja undertext där står det texttv för mig, men om jag trycker där kommer ju bara text tv upp.. Men får man skriva in något nummer där?
Senast redigerad av perelk 2017-04-13 kl. 13:48.
2017-04-13, 14:05
Medlem
Ska nog ta camdserver ändå sen, mitt abonnemang går ut om drygt 1 månad hos rapid. Camdserver verkar ju ha många HD kanaler och Dvb textning. Låter bra. Men är rädd när folk skriver att de laggar. För mig har det aldrig laggat med rapid. Hade tyckt de va störande om det laggade. Hellre dålig bild utan lagg än bra bild med lagg.
2017-04-13, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Ska nog ta camdserver ändå sen, mitt abonnemang går ut om drygt 1 månad hos rapid. Camdserver verkar ju ha många HD kanaler och Dvb textning. Låter bra. Men är rädd när folk skriver att de laggar. För mig har det aldrig laggat med rapid. Hade tyckt de va störande om det laggade. Hellre dålig bild utan lagg än bra bild med lagg.

I nuläget så buffrar Camdserver väldigt mycket sedan 1-2 veckor tillbaka. Även på de "vanliga" kanalerna. Är mest orolig då supporten aldrig har problem, utan allt flyter på bra enligt dem trots att flera rapporterar om problemen som är.
2017-04-13, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Så du kör med texttv textning på national geographic? Va är de för kod på tvtexting då?

Där jag brukar välja undertext där står det texttv för mig, men om jag trycker där kommer ju bara text tv upp.. Men får man skriva in något nummer där?
Det kommer automatiskt med t.ex Kodi mot TVheadend backend och Enigma2 om man konfigurerat det rätt.
Även i VLC så får jag textning tror det är texttv sida 691 det ligger på.
I Kodi så kan man trycka på texttv knappen eller 'v' på tangentbordet och mata in sidnumret om man inte kör TVheadend. TVheadend konverterar texttv textning till ett format som Kodi förstår ifall man kör med det och då funkar det precis som med DVB textning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in