Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-14, 20:48
  #3745
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
Jag har beställt en box igår. Sitter och funderar på vilken iptv leverantör som passar mig bra.

Bra pris, gärna HD kanaler på NHL om det går.. Å så lite trubbel som möjligt! Är gianttv bra på detta? eller finns det bättre ni kan rekomendera?
Nej gianttv är inte bra för det.
Rekommenderar nån av dom leverantörer jag nämnde tidigare för det.
För resten rekommenderar jag gianttv (server 1).
2017-08-14, 20:49
  #3746
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
Okej så rapid och gianttv är samma? :O

Så rapid och gianttv är dom "bästa" eller?
Ja om man väljer rätt server.
Server 1 = Rapid
Server 2 = Ser ut och vara GenIPTV men då jag inte testat så är jag inte säker.

Sen kan jag ju tillägga att ingen IPTV leverantör kommer funka 100% utan man får räkna med strul.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-08-14 kl. 20:51.
2017-08-14, 20:54
  #3747
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Nej gianttv är inte bra för det.
Rekommenderar nån av dom leverantörer jag nämnde tidigare för det.
För resten rekommenderar jag gianttv (server 1).

Okej, så det finns ingen med nhl kanaler + rapid utbudet?

Jo det lutar åt gianttv server 1.

Jag har haft dreambox förut men boxen gick nyss sönder så tänkte pröva iptv. Men hur ofta krånglar det då? :\
2017-08-14, 20:54
  #3748
Medlem
Rapid har så pass stora problem att leverera tillräckligt med bandbredd för att alla ska bli nöjda att man börjat blocka vissa Kodiklienter.
2017-08-14, 21:00
  #3749
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Rapid har så pass stora problem att leverera tillräckligt med bandbredd för att alla ska bli nöjda att man börjat blocka vissa Kodiklienter.
Rapid blockar inga klienter däremot har dom inte stöd för nyaste Kodi än och det är pga ändringar som Kodi teamet gjort. Inte bara Rapid som slutat funka där utan dom flesta PVR klienter och många addons är broken än sålänge.
Kodi 18 har inte nått alpha 1 ens än däremot så det är inget konstigt.
Däremot stämmer det att det varit en hel del strul på sistone men vad jag kan se är det strul hos camdserver och andra med.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-08-14 kl. 21:03.
2017-08-14, 21:31
  #3750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Rapid blockar inga klienter däremot har dom inte stöd för nyaste Kodi än och det är pga ändringar som Kodi teamet gjort. Inte bara Rapid som slutat funka där utan dom flesta PVR klienter och många addons är broken än sålänge.
Kodi 18 har inte nått alpha 1 ens än däremot så det är inget konstigt.
Däremot stämmer det att det varit en hel del strul på sistone men vad jag kan se är det strul hos camdserver och andra med.
OSMC (Kodi 17.3) är blockade enligt många i OSMC-forumet och iptv-communityadmin medgav redan i januari att så var fallet.
2017-08-14, 21:37
  #3751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
OSMC (Kodi 17.3) är blockade enligt många i OSMC-forumet och iptv-communityadmin medgav redan i januari att så var fallet.
Ok läste nåt om det men det är inte själva Kodi som är problemet och har inget med bandbreddsproblem att göra utan nåt annat. Inga problem här med nån 17.x version vad jag än kört på iaf.
Tar inte mer eller mindre bandbredd för att du använder en annan klient.
Sen att bandbredden kanske inte räcker till alltid är ju sant då även 10gbit äts upp snabbt om flera 1000 klienter börjar titta på samma kanal samtidigt.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-08-14 kl. 21:43.
2017-08-14, 21:54
  #3752
Medlem
Någon som vet ifall Mini M8S II 4K Smart, klarar av att köra IPTV? eller är den lite för klen?
Lär iofs märka i morgon, men tänkte om någon testat på den.
2017-08-14, 22:00
  #3753
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
10gbit äts upp snabbt om flera 1000 klienter börjar titta på samma kanal samtidigt.
Har rapid bara 1st 10gbit server? Jag kanske har fel nu? Men då seedar den servern alltså som max 1250mb/s? Så om ca 420 personer(väldigt få?) kollar på rapid samtidigt och varje stream drar tex 3mb/s så är bandbredden full? Låter ju sjukt lite! Ser ju ibland till och med att iptv drar flera MB/s när man tittar på 1080. Borde ju vara grymt mycket mer problem än vad det redan är om detta är rätt ?
__________________
Senast redigerad av willyspluskund 2017-08-14 kl. 22:03.
2017-08-14, 22:09
  #3754
Medlem
Nu sa jag inte att dom bara hade 1 server men skulle tro det är max 10gbit per server.
Kanalerna är utspridda på olika servrar och t.ex. svenska kanalerna skickas ut från en svensk server.
Sen vet jag inte hur du räknar men om en stream ligger på 3mbit så blir det 3 * 420 = 1260mbit eller ca 1gbit.
Men visst om man räknar ca 4000 pers så kommer man lätt upp i det under stor fotbollsmatch t.ex.
Lite olika kvalite men på nordiska HD kanalerna är många mellan 5-15mbit där det varierar beroende på vad som sänds men medel ligger under 10mbit.
Dom har pratat om ändra om hur kanalerna sänds ut så får väl se vad som händer.
Jag hoppas det innebär att det streamas från närmaste CDN var man än befinner sig.
IPv6 skulle göra det hela bättre och göra det möjligt att sända ut med multicast.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-08-14 kl. 22:45.
2017-08-14, 22:46
  #3755
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Okej, jag testade som sagt iptvkings igår, och deras kanaler fungerade ju fint, förutom viasat kanalerna som var pisskvalitet, idag testade jag ett 12h konto hos king iptv, och då körde jag via smartiptv appen på tvn, tyckte det funkade mycket bättre och smidigare än xbmc på appletvn, plus att viasatkanalerna var grym kvalitet på. Sen hade dom nog ett större utbud än vad rapidtv (iptvking) hade även om fler kanaler inte fungerade direkt, så frågan är vilket man ska ta. Kommer nog skita i boxen, min kontroll till tvn löste ju det problemet.

Vad tycker ni? vilka är störst och "seriösast", rapidtv eller?

Har exakt samma dilemma... fler kanaler och bättre kvalite hos king iptv.
Dock känns rapidiptv mer framtidsäker då den är mkt mer känd än king iptv.
1200kr mot 700kr är också en faktor....
2017-08-14, 23:02
  #3756
Medlem
selectas avatar
Har testat giantiptv server 1 det mesta flöt ju på bra och bra kanaler. Men vilken usel kvalité på viasat sport kanalerna. Är det lika på server 2?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback