2017-08-16, 19:01
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Som jag tidigare nämnde med nya dashboarden så kan du lägga till MAC addressen själv.
Åtminstone med Rapid.

Det här är fint för vi som föredrar Mag, nu kan även vi ha med oss kanalerna i laptop/tablet
2017-08-16, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
jag får nu pröva på giantiptv.. alltså 90Euro för 1 år? 70 kr per månad? Hörde nån säga det är dyrt?

det ser ju helt fantastiskt ut.. många HD kanaler, inget lagg osv. Jag kör via VLC. Går det filterera på nått vis att bara svenska kanaler syns i listan? Jag antar att det inte går att fixa så man ser vad som går på kanalerna utan att behöva trycka på dom?

Jag använder det själv på TV:n. Skitbra! Ja, du kommer få en dashboard där du kan skapa dina egna listor. Sedan står det även vad som går på kanalerna. Inte alla men de mesta! Supernöjd.
2017-08-16, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luktmuff
Hej! För en sportnörd som mig,är det nån ide att skaffa iptv? Man skulle ju vilja ha tillgång till cmores och viasats kanaler för en billigare peng än vad abb kostar.
Mvh

Hej! Det var anledningen till att jag skaffade IPTV. Du kommer inte ångra dig. Du får tillgång till allt. I HD kvalité med eller FULLHD.
2017-08-16, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Hur betalar man för dessa tjänster? Att bara ange sitt kreditkortsnummer som man brukar göra vid internetshopping är inte vanligt eller? Bara bitcoin? Swish?

Helt enkelt: Vilken IP-TV-tjänst är enklast att beställa?

Ja precis. Du betalar som vanligt internetshopping. Jag använder Giant IPTV och det fungerar utmärkt.

Om du känner dig osäker, som jag var så kan du adda dem på SKYPE och chatta direkt med dina frågor så svarar dem. Det var anledningen till att jag skaffade. Den personen fixade till mig omedelbart efter jag hade köpt =)
2017-08-16, 19:44
Medlem
Citat:
ursäkta mig men vada menar du med det?

Menar du att giant är bra?
jag funderar på att köra på gianttv faktiskt.. men det är så svårt att veta för det verkar finnas så många

Om du vill ha en billig 90 Euro för alla kanaler så kör på. Jag har 100 mbit uppkoppling och för mig fungerar det felfritt.
2017-08-16, 20:25
Medlem
pedobear84s avatar
OKej fått min box och beställt 1 månad av gianttv.

Tycker det är lite krångligt, jag har fått portal adress och en superlång m3u fil på mailen.. vart ska ja skriva in den för att få den i boxen ?:\
2017-08-16, 21:36
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
OKej fått min box och beställt 1 månad av gianttv.

Tycker det är lite krångligt, jag har fått portal adress och en superlång m3u fil på mailen.. vart ska ja skriva in den för att få den i boxen ?:\

OKej ja fixade det.. Fan va nice det är =) mycket bättre kvalla än dreamboxen ja hade nyss!

Jag har en 412 box, är det några inställningar nån rekomenderar ? viktiga som oviktiga..

Och hur får man tillgång till info om kanaler man ser på? Vad som visas etc.. Vet inte om det kallas EPG.
Senast redigerad av pedobear84 2017-08-16 kl. 21:45.
2017-08-17, 12:22
Medlem
.NisseLasses avatar
Hej!

Vilken leverantör skulle ni rekommendera om man vill ha viasat och cmore med bästa möjliga kvalité?
2017-08-17, 14:25
Medlem
TheHatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .NisseLasse
Hej!

Vilken leverantör skulle ni rekommendera om man vill ha viasat och cmore med bästa möjliga kvalité?

Rapid skulle jag rekommendera.
2017-08-17, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .NisseLasse
Hej!

Camdserver helt klart...har allt i HD kvalle på båda paketen...dock är dem inte billigast.
2017-08-17, 19:08
Medlem
deadhead.s avatar
Någon som har kanallista till Smoothstreams? Kommer ej i kontakt med dom.
2017-08-17, 19:21
Medlem
pedobear84s avatar
Ingen som vet hur man får EPG till giantiptv?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in