Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-07, 16:20
  #3193
Medlem
Fråga till er som kanske vet. Varför brukar vissa IPTV-leverantörer sortera mellan VIP och "vanliga"? Trots att man som en vanlig betalande medlem kommer åt VIP och alla andra? CamD verkar t.ex kalla sina HD kanaler för VIP :S
2017-05-07, 16:40
  #3194
Medlem
Som svar till Cuvillier så tycker jag väl inte det är fel i sig att sälja för flera leverantörer men att lura sina kunder och ge nåt annat än dom vill ha är dåligt.
GENIPTV kan säkert fungera bra det med om dom bara får bättre utbud.
Jag säger inte att nån ska avstå från att skaffa GENIPTV heller bara avstå från att handla från en som lurar sina kunder.
Om inte avsikten är att lura nån så tycker jag man ska vara ärlig innan man säljer och säger att dom kommer få GENIPTV vill du fortfarande handla av mig eller vill du ha RAPID istället och ge dom det valet.
Många känner sig lurad pga det och det är inte admins ord utan kunder.
Sen vet jag ju inte allt som hänt men jag hoppas båda sidor kan lugna sig och inte bete sig som barn och DDoS varandra osv det är bara barnsligt.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-05-07 kl. 16:49.
2017-05-07, 17:53
  #3195
Avstängd
vad har hänt med rapids kanallista förrut låg svt 1 osv överst i listan nu är allt huller om buller kör kodi...
2017-05-07, 18:15
  #3196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -lillerik-
vad har hänt med rapids kanallista förrut låg svt 1 osv överst i listan nu är allt huller om buller kör kodi...
Den ligger i alfabetisk ordning nu😜 Eller hullerombuller om du så vill haha. Varför vet jag ej, alla kanaler är nog där vad jag sett iaf
2017-05-07, 19:31
  #3197
Medlem
Någon här som kör GenIPTV? Hur fungerar det just nu för er? Många kanaler verkar lagga t.ex. SVTs HD kanaler, Discovery m.m

Jag har fått en trail, men eftersom det laggar så är jag osäker om jag vill fortsätta..
2017-05-07, 19:40
  #3198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phillefresh
Villka har du testat? När jag testat, necro, camd, Rapid och geniptv så har jag haft samma bild kvalitet. Det som skiljde var utbud samt genip hade många kanaler som inte funka samt lite lagg. Camd lagga som satan. Necro har jag för mig var bra men dåligt utbud. Rapid hade inget lagg samt de har de kanaler jag ville, svenska kanalerna.
Rapid har jag inte testat då det är enormt krångligt att först skaffa konto och sedan betala så jag gav upp. Testar geniptv nu igen och du har rätt, en del kanaler som inte fungerar som Viasats sportkanaler. Fortfarande buffring på de kanaler jag testade efter några minuter men med smart TV återkommer bilden medan med Kodi får man sätta igång hela kanalen igen.

Summa kardemumma: Är man beroende av att man måste titta så betalar man fullpris hos dyra distributören (fotbollsspelare ska ju ha sina fantasilöner och klubbarna kunna bolla med miljarder). Men slötittar man så duger dessa IPTV-tjänster.

Citat:
Ursprungligen postat av SvettLeffe
Någon här som kör GenIPTV? Hur fungerar det just nu för er? Många kanaler verkar lagga t.ex. SVTs HD kanaler, Discovery m.m Jag har fått en trail, men eftersom det laggar så är jag osäker om jag vill fortsätta..
Alla tjänster jag provat laggar till och från och inte var dag ens favoritkanal går att få in.
2017-05-07, 20:04
  #3199
Medlem
vad kostar camdserver av en reseller?
2017-05-07, 21:25
  #3200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenarke
Summa kardemumma: Är man beroende av att man måste titta så betalar man fullpris hos dyra distributören (fotbollsspelare ska ju ha sina fantasilöner och klubbarna kunna bolla med miljarder). Men slötittar man så duger dessa IPTV-tjänster
Ja det är så man får se det😛
2017-05-07, 21:31
  #3201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willyspluskund
vad kostar camdserver av en reseller?
Det är nog olika beroende vilken reseller det är. Men det borde vara billigare än om du köper via deras sida. Men inte mer än 1000 per år iaf.
2017-05-07, 21:44
  #3202
Medlem
Numbskull.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvettLeffe
Någon här som kör GenIPTV? Hur fungerar det just nu för er? Många kanaler verkar lagga t.ex. SVTs HD kanaler, Discovery m.m

Jag har fått en trail, men eftersom det laggar så är jag osäker om jag vill fortsätta..

Jag hade exakt samma på min trial. Fast jag bad om rapid och fick genip så fick byta reseller (Oseriöst CUV). Rapid flyter mycket bättre för min del.
2017-05-07, 21:53
  #3203
Medlem
Jag kör geniptv genom Cuvillier som sagt. mestadels funkar det hur bra som helst. Inget lagg ingenting. Somliga dar ligger allt nere men hoppar upp igen inom kort. Kör genom tv´n. Som några skriver.. om man vill ha 100% driftsäkerhet så köp direkt från operatörerna.
2017-05-07, 21:55
  #3204
Medlem
Please Cuvillier write in english. Google translate is like a riddle sometimes.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback