2017-04-14, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncapitano
Jag ser absolut skillnad mellan satellit och valfri streamingtjänst via internet.
Ok. Tycker du att det är sån skilllnad så tycker du. Synd om dig då. Köp satellit och håll dig till det.
2017-04-14, 22:42
Medlem
Ree81s avatar
Om det finns risk för att åka fast rekommenderar jag alla att bara börja ladda ner serier och filmer istället. Är så lätt idag, och säkert. Torrentleech.org hade gratis registrering häromveckan.
2017-04-14, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phillefresh
Ok. Tycker du att det är sån skilllnad så tycker du. Synd om dig då. Köp satellit och håll dig till det.

Jag använder redan satellit. Om du läser vad man skriver hade du vetat det. Testade Rapid för att se om det var något att ha men skillnaden var för grov (sämre än Viaplay) för att byta.

Det handlar om siffror och matematik inte om att jag tycker och känner något. Bitrate på streamingstjänsterna är mycket lägre än att ta emot signal via satellit.

När eller om streamingleverantörerna laddar upp i högre hastighet (bitrate) där det är lika bra eller bättre än satellit så byter jag direkt. Viaplay sänder sport i max 3 Mbit/s, spelar ingen roll om du har 5, 10 eller 1000 mbit uppkoppling. Leverantören skickar inte i bättre kvalitet än så. Jag har 100 och får alltid den bästa kvaliteten leverantörerna skickar, det är fortfarande inte i närheten av det man får via satellit.
Senast redigerad av uncapitano 2017-04-14 kl. 22:53.
2017-04-15, 09:02
Medlem
Citat:
Jag använder redan satellit. Om du läser vad man skriver hade du vetat det.
Jag läste, där av rekommenderade jag dig att hålla dig till satellit.

Citat:
Testade Rapid för att se om det var något att ha men skillnaden var för grov (sämre än Viaplay) för att byta.
Skillnaden är inte grov. Skillnader finns där säkert men grova är de inte. Jag har tidigare haft viaplay och det var sämre än de IPTV tjänster som jag testat DOCK var detta för mer än ett år sedan.

Citat:
Det handlar om siffror och matematik inte om att jag tycker och känner något. Bitrate på streamingstjänsterna är mycket lägre än att ta emot signal via satellit.
Det handlar om upplevelse. Du tittar väl inte på siffrorna utan du ser väl på TV? Eller?

Fortsätt du med ditt eller dina parabol abonnemang så slipper du nervöst att sitta och tänka på bitrate vi andra som kollar på tv, bara kollar på tv och tycker det är bra.
2017-04-15, 11:22
Medlem
Det är ju som natt och dag att kolla på sport via satellit och IPTV, sitter du och kollar på en surfplatta så kan jag tänka mig att man klarar sig med IPTV. Kör till tv:n och skillnaden är gigantisk, det är som sagt alldeles för låg bitrate för att någonting ska flyta på naturligt.

Nu har jag ingen aning om hur Telias iptv står sig, den är säkert mycket bättre än den IPTV som diskuteras här. Men det är ju inte vad tråden handlar om.

Sen kan jag tänka mig att man är mycket mer förlåtande om man inte har satellit tv också.
2017-04-15, 12:22
Medlem
che_danis avatar
Hur får man kontakt med en reseller på Camdserver?
Kan någon vänlig pm:a kontakt.

Har provat Rapid förut.
2017-04-15, 12:32
Medlem
Tjenare ! tänkte kolla går det att köra iptv via någon app i philips smart tv ? Hittar ingen liknande som jag hade på min samsung? all hjälp uppskattas
2017-04-15, 12:34
Medlem
Citat:
Jag läste, där av rekommenderade jag dig att hålla dig till satellit.

Skillnaden är inte grov. Skillnader finns där säkert men grova är de inte. Jag har tidigare haft viaplay och det var sämre än de IPTV tjänster som jag testat DOCK var detta för mer än ett år sedan.

Det handlar om upplevelse. Du tittar väl inte på siffrorna utan du ser väl på TV? Eller?

Fortsätt du med ditt eller dina parabol abonnemang så slipper du nervöst att sitta och tänka på bitrate vi andra som kollar på tv, bara kollar på tv och tycker det är bra.

1. Du sa köp, vilket antyder att du tror jag inte redan har. Eller så är din svenska av samma kvalitet som IPTV.

2. Jag jämför för sjuhundraelfte gången IPTV och satellit. Jag påpekade att skillnaden var för grov mellan satellit och IPTV inte Rapid och Viaplay som du verkar tro här. Även Viaplay är klasser under satellit, vilket Viasat bekräftar själva.

3. Ja det handlar om upplevelse, jag vill kunna se så mycket och klart som möjligt när jag tittar på TV. I dagsläget är det satellit som ger dessa möjligheter, inte IPTV.

4. Ja, som sagt fortsätter jag med satellit tills den dagen IPTV blir lika bra eller bättre än satellit.
2017-04-15, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av che_dani
Hur får man kontakt med en reseller på Camdserver?
Kan någon vänlig pm:a kontakt.

Har provat Rapid förut.
Har du läst tråden den senaste veckan? Vänta tills dom får ordning på servrarna, om dom nu får det.
2017-04-15, 12:44
Medlem
saknar fortfarande epg på 90% av svenska kanalerna sen strulet den 13´e, fler som har problem med det (kör rapid och portal)
2017-04-15, 13:31
Medlem
Citat:
1. Du sa köp, vilket antyder att du tror jag inte redan har. Eller så är din svenska av samma kvalitet som IPTV.

Jag har inte sagt nånting, jag skrev köp. Det måste du ju för att kunna behålla ditt abonnemang om du nu har parabol. Eller du kanske har köpt ett "lifetime" abonnemang...

Citat:
2. Jag jämför för sjuhundraelfte gången IPTV och satellit. Jag påpekade att skillnaden var för grov mellan satellit och IPTV inte Rapid och Viaplay som du verkar tro här. Även Viaplay är klasser under satellit, vilket Viasat bekräftar själva.
Jag förstår vad du jämnför, men jag håller inte med.

Citat:
3. Ja det handlar om upplevelse, jag vill kunna se så mycket och klart som möjligt när jag tittar på TV. I dagsläget är det satellit som ger dessa möjligheter, inte IPTV.
Nä du behöver inte. Det är ingen som tvingar dig...

Citat:
4. Ja, som sagt fortsätter jag med satellit tills den dagen IPTV blir lika bra eller bättre än satellit.
Ja det tycker jag du ska göra. Så sluta hata nu och chilla framför TV:n istället och njut då.
2017-04-15, 13:54
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt nånting, jag skrev köp. Det måste du ju för att kunna behålla ditt abonnemang om du nu har parabol. Eller du kanske har köpt ett "lifetime" abonnemang...

Jag förstår vad du jämnför, men jag håller inte med.

Nä du behöver inte. Det är ingen som tvingar dig...

Ja det tycker jag du ska göra. Så sluta hata nu och chilla framför TV:n istället och njut då.

Det är allmänt känt att satellit ger bättre bildkvalitet, speciellt i högre upplösningar. Utöver det har det kommit 4k via satellit vilket lär dröja ett tag och bli en urvattnad variant som läggs upp för IPTV. Sen har vi också tidsfördröjningen med IPTV, tittar jag på sport vill jag inte att livescore ska visa resultatet före TVn gör det.

Så ja, jag får njuta av min nuvarande lösning i några år till. Ser dock fram emot den dagen jag kan plocka bort parabolhuvudet från mitt hus. Det blir tyvärr inte idag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in