• 1
  • 2
2016-03-14, 14:25
Medlem
ace_secs avatar
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....ola-i-goteborg

Citat:
Stort pådrag vid skola i Göteborg Ambulans och polis på plats vid skolan där 400 elever går.

Ambulans och polis på plats vid Utmarksskolan i Kortedala. Skolans rektor har inte kunnat kommentera händelsen. GP har fått tips om att det skulle röra sig om en skottlossning.

- Vi har ett larm till en skola i Kortedala om misshandel. Vi är på plats. Jag ser ingenting om skottlossning. Men jag vet inte ännu, säger polisens presstalesperson Jenny Widén, vid 14-tiden på måndagen.

Hon berättar vidare att polisen just nu samlar in information om vad som har hänt.
Enligt SOS Alarm finns en ambulans på plats, men man vill inte lämna ut några uppgifter om någon förts till sjukhus.

400 elever går på skolan, en 4-9-skola.
GP:s reporter på plats kan vid 14.10 rapportera att det står två polisbilar på skolgården.

Kortedala. En stadsdel med cirka 95% invandrare i skolorna. Undrar vad som kan ha hänt!
Senast redigerad av ace_sec 2016-03-14 kl. 14:28.
Citera
2016-03-14, 14:33
Medlem
ace_secs avatar
Uppdatering från GP:

Citat:
Enligt tips till GP i ett tidigt skede skulle det röra sig om skottlossning på skolan, något som skolans rektor Karin Herrman dementerar.

- Det handlar om ett slagsmål mellan två elever utanför skolan, säger rektorn till GP:s reporter på plats.

Enligt uppgifter från polisen är de två pojkar i 15-årsåldern som har bråkat med varandra på skolan. Båda har förts med ambulans till sjukhus med skador som uppges vara lindriga.
Polisen har spärrat av platsen för en teknisk undersökning. Båda pojkarna är gripna, enligt polisen.
Citera
2016-03-14, 14:35
Medlem
Gbg.BestCoasts avatar
Nedbantat till slagsmål nu, utan någon form av skottlossning inblandat! Bara helt vanliga puckon förmodligen?
Citera
2016-03-14, 14:36
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
"Båda har förts med ambulans till sjukhus med skador som uppges vara lindriga" känns som en ganska motsägelsefull mening...
Citera
2016-03-14, 14:43
Medlem
ace_secs avatar
Lite tråkigt att de inte slog ihjäl varandra.

Citat:
Polisen har spärrat av platsen för en teknisk undersökning.

Känns inte det lite ambitiöst för ett litet slagsmål?
Citera
2016-03-14, 14:50
Medlem
Spoke_islands avatar
Knivslagsmål. Olle och Kalle som rök ihop, eller?
Citera
2016-03-14, 15:01
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoke_island

Japps. I det aldrig så trygga Sverige som nu
Citera
2016-03-14, 15:14
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Stort pådrag skriver de. Sen står det att det står två polisbilar vid skolan, knappast ett stort pådrag.

Men visst, om de initiala uppgifterna sade skottlossning på skola så förstår jag att det blev prio 1 i polisens system.

Påsksmällare månne? Säljs sådana fortfarande?
Citera
2016-03-14, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
"Båda har förts med ambulans till sjukhus med skador som uppges vara lindriga" känns som en ganska motsägelsefull mening...

Lindriga skador kan vara t ex ett sår som behöver sys/häftas, eller ett brutet ben. Dvs inget som man dör av direkt, men som ändå kan kräva "omplåstring" på sjukhus. Inga bestående men.

Citat:
Kommunikationschefen på SU (Sahlgrenska Universitetssjukhuset), Ann-Christine Andersson, vars personal informerar journalister om tillståndet för patienter.
Nej, några knivskarpa definitioner finns inte heller hos dem, men på grundval av bedömningar av medicinskt ansvariga brukar man, enligt Andersson, informera medierna utifrån de här resonemangen:

Lindrigt skadad = vi tror i nuläget inte att patienten ska få några som helst bestående men av sin skada. Patienter som vi "klassar" som lindrigt skadade får i regel gå hem samma dag.
Citera
2016-03-14, 16:27
Medlem
På min skoltid var det knytnävarna och ibland bara ren brottning. Man ville inte visa sig feg även om jag personligen aldrig gillade att slåss.

Straffet kunde bli att kallas in till rektorn.... ...

"Inte skära bara rispa" var mer en Finländsk tradition. Men nu är det knivar och vapen som gäller och visst är alla glada att Sverige har fått en mycket mer utvecklad kultur med nya seder och traditioner.... ...

Minns den gamla sången: "Jag är så glad att jag är Svensk"... ....
Citera
2016-03-14, 17:06
Medlem
CaptainKulings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoke_island

Det finns ingen som heter varken Olle eller Kalle i Kortedala, det var många år sedan de flydde....
Citera
2016-03-14, 17:40
Medlem
Knivslagsmål på en skola i dagens Sverige och man hittar knappt nyheten på våra största tidningar, helt sjukt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in