• 1
  • 2
2016-03-14, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainKuling
Det finns ingen som heter varken Olle eller Kalle i Kortedala, det var många år sedan de flydde....

Kortedala låter mysigt. Var för ett tag sedan där vid gamla regementet. Jättefina nybyggda hus. Jo jag såg många svennar där.

Det kan likaväl vara svennar som gnabbades.
Citera
2016-03-14, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Kortedala låter mysigt. Var för ett tag sedan där vid gamla regementet. Jättefina nybyggda hus. Jo jag såg många svennar där.

Det kan likaväl vara svennar som gnabbades.

Det är ju dock Kviberg, det är ett annat primärområde, men samma stadsdel. Det finns mycket spännande planer för framförallt Gamlestaden, bland annat en ny galleria i SKFs gamla lokaler, Kulan, då SKF flyttar över ån till en ny byggnad som kallas One Roof.

I Kviberg finns det några till byggprojekt på gång från Skanska och NCC(har jag för mig, kan vara JM). Sedan kommer även sträckan upp mot Kortedala att bebyggas.

Folk överdriver som fan på Flashback som vanligt dock, de gör inte så mycket annat än att sitta och dra sig i kuken framför datorn.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-03-14 kl. 18:29.
Citera
2016-03-25, 12:47
Medlem
Citat:
En pojke, nyss fyllda 15 år, utreds som misstänkt för knivskärningen på Utmarksskolan i Kortedala i förra veckan. Polisen rubricerar händelsen som grov misshandel.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....la-i-kortedala
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in