2016-03-16, 00:00
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearnspan
Så, du ser alltså på mycket porr?

Vad är "mycket" porr?
Citera
2016-03-16, 00:05
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
och alltså förbjudet delta med en förstorad klitoris?
Säg mig läkaren, eller vad du nu är, har för mig du jobbad epå sjukhus?

Producerar klitoris testosteron? eller gör den inte?
Testosteron har en tendens att få den att öka i storlek.
Eftersom jag inte sett eller läst om operationen så har jag svårt att uttala mig om vad som tagits bort eller flyttats, att ta bort en bit behöver nödvändigtvis inte innebära sämre funktion eller att den inte ligger ytligt.
Vid könkorrigering kvinna till man(enkelt förklarat) flyttar men den och gör ett konstgjort ollon av den.
Vid stympning tas inte hela bort men vid dom värsta ingreppen tas ett par cm bort och toppen hamnar inne i kroppen.
Vid den mildaste formen förstör man dom yttersta nervbanorna för att orsaka bortfall av känsel och få en ärrbildning, efter det kan du gnugga till du får musarm men det händer ändå inte mycket.

Skillnaden mellan frivillig kirurgi med bibehållna nervbanor och funktion eller grymma övergrepp med känselbortfall, smärta, infektioner, svårigheter att urinera eller risk att dö...ser du ingen skillnad?
Citera
2016-03-16, 00:38
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Usäkta men vem är du att säga att ett kön är "defekt" med ex. en förstorad klitoris? eller längre inre blygdläppar eller andra varianter som inte ser ut så som normen för respektive kön?

Vem är du att säga emot de som blivit "tvångs"opererade som bebisar för att i vuxen ålder upptäcka att det var "fel", eller att de tagit fysisk skada i form av försämrat sexliv ex. Samma saker som kan drabba könstympade kvinnor.

Sen är det för hundrade gången ingen jämförelse i jävlighet. Var ju märkligt att detta ska vara så svårt begripa.
Men herregud! Majoriteten tycker långa blygdläppar är fult! Samma sak som många tycker taxöron till bröst är oattraktivt ! Och! Vad ska du göra åt det? Alla har sina ideal och vissa ideal delas av många!

Tjejer som genomgår intimkirurgi pga av estetik skadar inte klitoris och skär inte bort blygdläppar helt
Citera
2016-03-16, 00:39
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Vad är "mycket" porr?
4-6h/dag
Citera
2016-03-16, 00:42
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
4-6h/dag

Nejgudnej. En timme i veckan sammanlagt kanske?
Citera
2016-03-16, 00:45
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Nejgudnej. En timme i veckan sammanlagt kanske?
Hahaha det var inte mycket, han som ställde frågan blir nog besviken
Citera
2016-03-16, 00:53
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Hahaha det var inte mycket, han som ställde frågan blir nog besviken

Man behöver ju inte lägga så mycket tid, ser kanske max 15 minuter i stöten.
Citera
2016-03-16, 05:08
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Vad är "mycket" porr?
Shh, fråga inte sånt här. En del tycker Elloskatalogen innehåller för mycket porr.
Citera
2016-03-16, 05:09
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Men herregud! Majoriteten tycker långa blygdläppar är fult! Samma sak som många tycker taxöron till bröst är oattraktivt ! Och! Vad ska du göra åt det? Alla har sina ideal och vissa ideal delas av många!

Tjejer som genomgår intimkirurgi pga av estetik skadar inte klitoris och skär inte bort blygdläppar helt
Labia minora är de inre blygdläpparna...
Citera
2016-03-16, 06:52
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
jag vet mycket väl vad könskörtlar är, så lägg ner det där tramset.
jag är inte average FB-stolle du brukar debattera med.

det aftonbladsartikeln berättar är 2 versioner som står emot varandra, och bara dessa 4 atleter vet väl huruvida de fick sin klitoris förminskade eller inte, eller hur?

Här är en annan artikel i saken:

http://www.takepart.com/article/2014...ry-and-hormone

"The therapy can sometimes involve invasive surgeries like clitoral reduction" […]

Så jag vidhåller, vad är det som gör att "väst" anser sig ah rätt bestämma exakt hur ett kivnnligt könsorgan ska se ut (till det yttre) för att ha rätt tävla?
Eller för den delen hur hög nivå av testo. en kvinna med i övrigt normala äggstockar ska få lov producera i sin kropp.
En man som producerar för mycket östrogen ( sådana finnes) ska han in på operationsbordet och få delar av sitt hår avlägsnat med rötterna? eller sina man-boobs kanske för att få lov spela pingis eller delta i den manliga arobic tävlingen ex?

Här en till:

https://oii.org.au/25610/women-athle...litorectomies/

Den ena - som faktiskt vet vad den talar om - dels är hon läkare, dels är hon en av dem som utformat reglerna berättar för dig att det handlar om könskörtlarna - inte om klitoris.

Citat:
Tillsammans med Fifa och IOK (internationella olympiska kommittén) sattes en panel på ett tjugotal personer samman. Den svenska professorn och gynekologen Angelica Hirschberg var en av ett fåtal medicinska experter som hjälptes åt att ta fram de nya riktlinjer som infördes 2011.
[...]
När Sportbladet pratar med Hirschberg står hon på sig. Amerikanskornas text innehåller flera felaktigheter, påstår hon, bland annat är studien på de 693 idrottarna missvisande eftersom mäns testosteron sjunker och kvinnors stiger under träning.Dessutom ska kvinnorna inte ha tvingats operera sin klitoris, bara könskörtlarna.
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle18880313.ab

(Man hade hoppats att du lyckats läsa en enkel rad om vad som räknas som könskörtlar - men tydligen icke

Så vi provar igen

Hos människan och andra däggdjur kallas könskörtlarna äggstockar respektive testiklar.
https://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6nsk%C3%B6rtel )

DET är dessutom något som de erbjuds om de vill fortsätta tävla som kvinnor - och inget som de tvingas till.
Det ligger i sakens natur att den som tävlar som kvinna också fysiskt är kvinna och inte någon med manliga könskörtlar som "känner" sig som kvinna.

Östrogen tillverkas inte i bröst och hår, utan i könskörtlarna .. vet du ingenting.

Edit:
Och du hänvisar till samma artiklar full av felaktigheter som du hänvisade till i artikeln.
Senast redigerad av micro113 2016-03-16 kl. 07:05.
Citera
2016-03-16, 06:58
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
och alltså förbjudet delta med en förstorad klitoris?
Säg mig läkaren, eller vad du nu är, har för mig du jobbad epå sjukhus?

Producerar klitoris testosteron? eller gör den inte?
Varför fortsätter du hänga fast vid dina felaktigheter.

De testas - och det som korrigeras är könskörtlarna - manliga avlägsnas - inte klitoris. Klitoris producerar vare sig östrogen eller testosteron.
Citera
2016-03-16, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Den ena - som faktiskt vet vad den talar om - dels är hon läkare, dels är hon en av dem som utformat reglerna berättar för dig att det handlar om könskörtlarna - inte om klitoris.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle18880313.ab

(Man hade hoppats att du lyckats läsa en enkel rad om vad som räknas som könskörtlar - men tydligen icke

Så vi provar igen

Hos människan och andra däggdjur kallas könskörtlarna äggstockar respektive testiklar.
https://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6nsk%C3%B6rtel )

DET är dessutom något som de erbjuds om de vill fortsätta tävla som kvinnor - och inget som de tvingas till.
Det ligger i sakens natur att den som tävlar som kvinna också fysiskt är kvinna och inte någon med manliga könskörtlar som "känner" sig som kvinna.

Östrogen tillverkas inte i bröst och hår, utan i könskörtlarna .. vet du ingenting.

Edit:
Och du hänvisar till samma artiklar full av felaktigheter som du hänvisade till i artikeln.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför fortsätter du hänga fast vid dina felaktigheter.

De testas - och det som korrigeras är könskörtlarna - manliga avlägsnas - inte klitoris. Klitoris producerar vare sig östrogen eller testosteron.
¨

Vet du, jag vet fortfarande vad könskörtlar är för något, och var könshormorner produceras, den kunskapen har plötsligt inte försvunnit sen jag sist talade om detta för dig i går kväll. Så du kan alltså sluta med din försök få mig att framstå som en idiot. Ohederlig debattstil som du som sagt kan ge till dem som förtjänar behandlingen. En till sån och jag lägger av diskutera med dig.

Jag har länkat dig artiklar som talar om för dig att i samband med operationer av atleter, när man på förmodligen ursprungligen födda intersexuella individer (utan att veta exakt diagnos på de 4 individer den första artikeln talar om), tagit bort deras testosteronnivåer (alltså tagit bort könskörtlar! = gonadectomy) ÄVEN utfört intim kirurgi i vissa fall, dvs skurit bort delar av klitoris.
Och detta av tvång för annars fick inte dessa tävla.

Här har du det beslut av Olympiska kommitén själv som bestämde detta att för få lov tävla som intersexuell så måste du få ditt kön till utseendet och funktion korrigerat:

The group recommends that individuals undergoing sex reassignment from male to female after puberty (and the converse) be eligible for participation in female or male competitions, respectively, under the following conditions:
- Surgical anatomical changes have been completed, including external genitalia changes and gonadectomy
- Legal recognition of their assigned sex has been conferred by the appropriate official authorities
- Hormonaltherapyappropriatefortheassignedsexhasbeen administered in a verifiable manner and for a sufficient length of time to minimise gender-related advantages in sport competitions.

http://www.olympic.org/Documents/Rep...report_905.pdf

Varför är det av vikt att även utseendet ska "korrigeras" för den olympiska kommitén?
Förbjuder man även män att tävla som har för små penisar tror du?
Tvingas manliga atleter att klä av sig och få sina kön mätta för att kontrollera att de är enligt en standard, och ska de riktigt små få lov tävla så måste de genomgå en peniskorrigering? hmm?

Denna typ av tvång har drabbat fler människor i väst, och du har flera fall med människor som anmält sjukhus/ stat för att ha tvingats på denna typ av kirurgi som antingen små barn eller t.o.m vuxna.

Du har ett fall ex. med en Christiane Völling som fick sitt kön sabbat, hon var intersexuell men tvingad leva som pojke, och vid upptäckt av kvinnliga könskörtlar, livmoder senare i livet fick dessa helt bortagna, trots att hon alltså känt sig som kvinna hela livet.
Hon vann i domstolen kan tilläggas.

Här har du en pdf med rapport/prostester från den intersexuella världen kring detta.

http://intersex.shadowreport.org/pub...tersex-IGM.pdf

Fakta här ÄR alltså att även väst pysslar med denna typ av fixering kring hur kön ska få lov se ut och inte och tvingar på denna sin syn på saken på individer med exakt samma typ av tvång som vi avskyr så i andra delar av världen.

Kanske dags att titta på denna sak med lite vidare blick än bara avsky mot de "andra".
Senast redigerad av Merapi 2016-03-16 kl. 09:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in