2016-12-27, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Ja, utan kvinnors inflytande i svensk politik samt näringsliv sedan 70-talet och framåt så hade Sverige fortfarande varit ett land som kunnat jämföras med Schweiz. Kvinnlig naivitet blev Sveriges undergång och förde fram domedagspartier såsom Miljöpartiet, Socialdemokraterna samt Vänsterpartiet. Utan kvinnlig naivitet så hade vi inte haft massinvandring, våldtäkter, kriminalitet och mord i Sverige idag.

Kvinnor klarar inte av att tänka och därför ska kvinnor inte ha något som helst inflytande mer än på sin höjd innanför hemmets väggar.

Det finns en anledning till att muslimer värderar kvinnor lägre än deras djur,.

? Sverige har väl aldrig varit speciellt likt just Schweitz?

Och just de saker du nämner miljöpolitik, vår invadringspolitik och ex. den välfärdstat vi byggt upp tack vare socialdemokrati ex. är några av de saker Sverige är högt aktat och beundrat för.

För att anväda din egen jargong...ditt sätt att tänka är JUST den anledningen jag kan tänka mig borde göra att vi låste in sådana som dig på livstid i svinstior...ok?
Citera
2016-12-27, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Och just de saker du nämner miljöpolitik, vår invadringspolitik och ex. den välfärdstat vi byggt upp tack vare socialdemokrati ex. är några av de saker Sverige är högt aktat och beundrat för.

För att anväda din egen jargong...ditt sätt att tänka är JUST den anledningen jag kan tänka mig borde göra att vi låste in sådana som dig på livstid i svinstior...ok?

Nej, men Schweiz. Jag förstår att du inte vet det men Sverige jämfördes med Schweiz under 50-60-talet.

Vilken välfärdsstat? Välj en av dessa: välfärd eller invandring. Den ena kan inte samexistera med den andre.

Jaha? Vad kul. Du bekräftar bara att jag hade rätt i det jag skrev.
Citera
2016-12-27, 21:22
Medlem
Kvinnorna har under 1 miljoner år föredragit de manliga karaktärsdrag som karakteriserar
dagens man. Kallas evolution.
Dagens genusvetare menar att den nutida mannen har helt felaktiga karaktärsdrag och
att det är felaktlga karaktärsdrag. Således 2 diametralt motsatta åsikter.
Vad skall vi tro på: En evolution som har pågått 1 miljoner år, eller en genusvetenskap
som har fått tillträde till universiteten de senaste 10 - 20 åren?
Citera
2016-12-27, 21:49
Medlem
Citat:

Så varför vill inget annat land än Tyskland bedriva samma invandringspolitik? Om nu den svenska invandringspolitiken är beundrad.
Citera
2016-12-27, 21:59
Medlem
Pungterings avatar
Citat:

Det är lustigt... Du nämner tre områden där ekonomer är rörande överens om att sverige har gått helt i fel riktning mot vad som är ekonomisk sunt och långsiktigt hållbart.... Vilka är det som ser våra val som beundransvärda? Varför kopieras de inte av fler? Varför är ekonomerna av en helt annan åsikt?
Citera
2016-12-27, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Det är lustigt... Du nämner tre områden där ekonomer är rörande överens om att sverige har gått helt i fel riktning mot vad som är ekonomisk sunt och långsiktigt hållbart.... Vilka är det som ser våra val som beundransvärda? Varför kopieras de inte av fler? Varför är ekonomerna av en helt annan åsikt?

Men snälla....

Sverige är ett föregångsland miljömässigt sett.
Svensk, eller nordisk snarare blandekonomi...anses av många vara en oerhört lyckad förebild, så även i nutid.
Bara googla det talas positivt om vår politik lite överallt. Att man skulel tala om det som en katastrof, eller
dylikt är ju helt hittepå....visst, extremhögern lär ju göra det...men usäkta mig...vem fan bryr sig om vad extremhögern anser om något?
Citera
2016-12-27, 22:23
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosun
Kvinnorna har under 1 miljoner år föredragit de manliga karaktärsdrag som karakteriserar
Dagens genusvetare menar att den nutida mannen har helt felaktiga karaktärsdrag och
Vad skall vi tro på: En evolution som har pågått 1 miljoner år, eller en genusvetenskap

This! +
Kvinnor har själva avlat fram dessa karaktärsdrag genom att knulla med den typen av män genom historien, och samma gäller givetvis omvänt fast mäns preferenser har inte haft tyngdpunkten på karaktärsdrag utan mer på utseende. Män är som dom är för att kvinnor har knullat med våra förfäder och män har utvecklats till att vara så som kvinnor vill att dom ska vara. Ur ett makroperspektiv är kvinnor genpoolens väktare, och bestämmer vad som ska föras vidare eller inte. Schack matt
Citera
2016-12-27, 22:29
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Men snälla....

Svensk, eller nordisk snarare blandekonomi...anses av många vara en oerhört lyckad förebild, så även i nutid.
Bara googla det talas positivt om vår politik lite överallt. Att man skulel tala om det som en katastrof, eller
dylikt är ju helt hittepå....visst, extremhögern lär ju göra det...men usäkta mig...vem fan bryr sig om vad extremhögern anser om något?

Nej det är vi inte, eftersom att vi konsumerar samt reser extremt mycket så har vi bara exporterat vårat miljöavtryck. Klimatet är globalt som du vet.

Så ej även i nutid. Det finns nog inga seriösa experter som anser att Sveriges nuvarande riktning är hållbar eller positiv. Av alla utvecklade västländer så är nog vi de som rusar mot stupet snabbare än alla andra, förutom Tyskland kanske. Vi har ju lyckligtvis lite längre till botten eftersom vi har varit ett av världens rikaste och bästa länder, men resan nedåt är ändå påbörjad.

Du lever i en villfarelse min vän. Och genus kommer inte rädda oss när timmen väl är slagen.
Senast redigerad av Hexen666 2016-12-27 kl. 22:32.
Citera
2016-12-27, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bosun

Det har inte ens funnits "kvinnor" av arten homo sapiens i 1 miljon år.

Och evolutionen handlar nog avsevärt mer om vilka som överelver så de hinner reproducera sig snarare än just kvinnors smak.
Och bevisligen så i en majoritet av vår senaste kännbara historia, så har kvinnor oftast inte ens tillåtits att själva välja man att reproducera sig med.
Citera
2016-12-27, 22:37
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Men snälla....

Ur miljöhänsyn är vi inte ett framgångsland. Vi konsumerar ofantliga mängder importerat skräp, vi tvingar upp priset på inhemsk, vettig matproduktion vilket gör att vi importerar enorma mängder hemskt danskt kött. Vi drar ner produktionen av bra el till förmån för ofantligt krävande vind- och solproducerad sådan. Vi lägger inte en krona på forskning kring toriumreaktorer, vilket idag är den mest troliga vägen till ren el.
Vi bygger ett samhälle fortsatt beroende av fossila bränslen.
Vi vägrar inse idiotin med invandring till högkonsumtionssamhllen, speciellt på våra breddgrader.
Vi vägrar ta tag i gruvindustrins problem och vägrar se bristerna i jord- och skogsbruket som utrotar mångfald.

Och framför allt: Vi semestrar på andra sidan jorden och ser inget fel med det.

Det är väl belagt inom forskning att de nordiska ländernas framgång berodde på tidigt nittonhundratal och det fokus man hade på marknadsekonomin, och inte sextiotalets vänstervridning.
Allt bra blev sämre iom socialdemokratin. Vi tappade i i princip alla rankingar.

Invandringen har förstört den svenska tilliten, den svenska homogeniteten, den svenska välfärden, den svenska kulturen, det svenska folket.
Citera
2016-12-28, 08:21
Medlem
Citat:
Det har inte ens funnits "kvinnor" av arten homo sapiens i 1 miljon år.

Och evolutionen handlar nog avsevärt mer om vilka som överelver så de hinner reproducera sig snarare än just kvinnors smak.
Och bevisligen så i en majoritet av vår senaste kännbara historia, så har kvinnor oftast inte ens tillåtits att själva välja man att reproducera sig med.

Människans utvecklingshistoria kan man läsa om här:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Människans_utveckling

Politiskt gallimatiskt käbbel.
Störst avtryck i karaktärsutvecklingen är den attraktivaste partnern, därav mannen
och kvinnan av idag.

Dessutom är evolutionen ständigt pågående. Är det månne den av genusvetarna föredragna
feministiske mannen som blir en pytteliten parentes i människans utvecklingshistoria, eller
är det den av kvinnorna under evolutionen framavlade mannen som blir framgångsrik
evolutionsmässigt?
Citera
2016-12-28, 11:41
Medlem
Citat:
Tomtevetenskap? är du inte klok?
Du lever i ett samhälle som har en politisk historia av socialdemokrati som har Marx i grunden att tacka för sig...idiot.

Så var har du ett enda exempel på att kommunismen har fungerat? Inget? Då kanske du skall hålla käften lite mer eftersom du uppenbarligen inte tänkt igenom detta.

Skall jag peka ut exempel på var kapitalismen fungerar (lättare att peka ut var den inte fungerar eftersom de är så få ställen)? Vad har gjort Sverige rikt, kapitalism och frihandel eller kommunism?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in