Citat:
Detta är ju stor humor
Stycket består av 4 paragrafer varav den andra börjar med "De personer som utnyttjas i prostitutionen uppger..." och tar upp negativa effekter av sexköpslagen. Nästa paragraf börjar med "De som tagit sig ur prostitutionen..." och tar upp positiva effekter med lagen. Sista paragrafen börjar med "När det gäller de personer som fortfarande utnyttjas i prostitution..." vilket alltså åsyftar den andra paragrafen som just talar om de som fortfarande "utnyttjas" i prostitution. En ytterligare ledtråd får du i formuleringen "ovan nämnda negativa effekter" eftersom det är bara den andra paragrafen som de talar om negativa effekter.
Så mitt citat är helt korrekt och på intet sett missvisande eftersom den sista paragrafen syftar på den andra paragrafen och båda är med. Det som du har fetat har ingen bäring på det stycke jag citerar och ändrar på intet sett dess innebörd.
Blev du inte lite fundersam på varför ex. Diciplina inte tog upp din "invändning" när hon desperat försökte slingra sig ur det faktum att jag och Prof. Ann Jordan (Director of the Program on Forced Labor and Trafficking in the Center on Human Rights and Humanitarian Law at American University’s Washington College of Law who is an international human rights attorney specialized in issues of human trafficking, forced labor and women’s rights) hade helt rätt i vår tolkning av rapporten? Citatet säger ju allt som behöver sägas oavsett vad ni två fåntrattar försöker omtolka det till.
Med detta önskar jag er en god jul för ni har ändå bjudit på några rejäla skratt den senaste veckan
Stycket består av 4 paragrafer varav den andra börjar med "De personer som utnyttjas i prostitutionen uppger..." och tar upp negativa effekter av sexköpslagen. Nästa paragraf börjar med "De som tagit sig ur prostitutionen..." och tar upp positiva effekter med lagen. Sista paragrafen börjar med "När det gäller de personer som fortfarande utnyttjas i prostitution..." vilket alltså åsyftar den andra paragrafen som just talar om de som fortfarande "utnyttjas" i prostitution. En ytterligare ledtråd får du i formuleringen "ovan nämnda negativa effekter" eftersom det är bara den andra paragrafen som de talar om negativa effekter.
Så mitt citat är helt korrekt och på intet sett missvisande eftersom den sista paragrafen syftar på den andra paragrafen och båda är med. Det som du har fetat har ingen bäring på det stycke jag citerar och ändrar på intet sett dess innebörd.
Blev du inte lite fundersam på varför ex. Diciplina inte tog upp din "invändning" när hon desperat försökte slingra sig ur det faktum att jag och Prof. Ann Jordan (Director of the Program on Forced Labor and Trafficking in the Center on Human Rights and Humanitarian Law at American University’s Washington College of Law who is an international human rights attorney specialized in issues of human trafficking, forced labor and women’s rights) hade helt rätt i vår tolkning av rapporten? Citatet säger ju allt som behöver sägas oavsett vad ni två fåntrattar försöker omtolka det till.
Med detta önskar jag er en god jul för ni har ändå bjudit på några rejäla skratt den senaste veckan

Det är stycken inte paragrafer...men bisak.
Och man pratar om att man kan se 2 åsikter bland de prostituerade, de som slutat och de som fortsätter. OM nu prostituion är ett sådant toppenjobb som alla glatt slängt sig ut i helt frivilligt och nujter varenda sekund av att jobba med, som "vilket jobb som helst" varför finner man då inte fler som pratar positivt om sina erfarenheter efter att de slutat? De flesta andra yrkeskårer brukar ju kunna göra det. men här har du alltså folk som slutat som är för en kriminalisering av sina kunder. Inget som slagit dig som något udda? Betänk en pensionerad bibliotikarie som vill kriminalisera boklånarna.
De olika undersökningarna kring skadeverkingarna för prostituerade är ju också tämligen konsekvent negativ. Frågan är väl OM detta yrke skulle behnadlas som alla andra på arbetsmarknadne om det ens fått lov finnas kvar, för skyddsombuden hade väl gått i taket och dragit i varje spak som finns.
PTSD, depression, psykiska besvär, våldsutsatthet, våldtäktsrisk, mordrisk, könssjukdomar etc etc.
det man säger i denna text (diciplinas citat) är att man kan se 2 skilda åsiktsgrupper inom gruppen sexsäljare och det går en gräns mellan huruvida de är kvar i yrket eller slutat, detta drar man en slutsats kring, som du verkar helt missa, även fast den lyser dig i ögonen. Det är DETTA jag menar är din ohederlighet i ditt sätt att citera och dra helt skeva och starkt förenklade slutsatser.
Ingen tycker det är "bra" om folk upplever sig fått det sämre. Liksom så idiotisk slutsats, som du bara plitar dit för att svärta ner någon.