Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-03-13, 18:29
  #13
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Bensin brukar vara rätt effektivt.
Gör inte som jag.
Jag hällde bensin i en myrstack (nån jordmyra) och tände på.
Jävlar vilken eldkvast rakt upp i björken som de bodde under.

Någon vecka senare var dom igång igen.
Citera
2016-03-13, 18:59
  #14
Medlem
Det går inte att döda en myrstack då en sådan är uppbyggd utav barr. Se det som en skapelse utav moder natur och som något fantastiskt. Jag förstår inte hur man kan vara så kallsinnad att man vill förstöra en myrstack.
Citera
2016-03-14, 06:41
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABC-DEF-GHI
Det går inte att döda en myrstack då en sådan är uppbyggd utav barr. Se det som en skapelse utav moder natur och som något fantastiskt. Jag förstår inte hur man kan vara så kallsinnad att man vill förstöra en myrstack.

Om du någon gång varit med om en invasion av myror inne i din bostad so tro mig, även du hade gärna stoppat ned en handgranat i den där myrstacken.

När det inte hjälpt att klorinbehandla golvytor under en längre tid, lägga ut 10-talet fällor, täta troliga ingångar mm. Det är myror i väggarna, bakom golvlister, i skåp och i så gott som alla rum. Man plockar kanske 50 myror om dagen varje dag hela sommaren. Efter att jag utrotade stacken så var myrorna borta på 2 dagar och återvände aldrig. En enorm befrielse som gav mig mer tid att njuta av moder natur.
Citera
2016-04-22, 14:05
  #16
Medlem
Kan någon vara snäll och tala om vad materialet kallas som myrstacken är gjord av?
Citera
2016-04-22, 14:49
  #17
Medlem
Perdites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jalokin
Kan någon vara snäll och tala om vad materialet kallas som myrstacken är gjord av?

Dom myrstackar jag har sett består mest av torkade granbarr. Det beror väl på vilken miljö dom befinner sig i. Dom bygger säkert med annat växtmaterial också i andra miljöer än granskog.
Citera
2016-05-28, 18:50
  #18
Medlem
tarjaas avatar
Jag och min bror försökte utrota en myrstack ofta när vi var yngre i vår sommarstuga, skogsmyror. Det var en stor myrstack och vi provade både att tända eld på myrstacken, gräva bort myrstacken plus diverse annat, även myrr hällde vi på den. Men den myrstacken står än idag 15 år senare kvar..
Citera
2016-06-05, 16:23
  #19
Avstängd
Häll diesel, låt det dra in i alla gångar och tänd på.
Citera
2017-06-10, 02:04
  #20
Medlem
Jessigirlies avatar
Banka ner ett tjockt järnrör 45 ° vinkel mot mitten o fyll på med spillolja blandad med diesel! 🙌
Citera
2017-06-11, 23:05
  #21
Medlem
Med hjälp av smält aluminium kan man förvandla den underjordiska delen av myrstacken till ett konstverk: https://www.youtube.com/watch?v=IGJ2jMZ-gaI
Citera
2017-06-11, 23:10
  #22
Medlem
Mack-Bolans avatar
Det finns myrmedel i olika former, jag har kört med en variant som är en vätska/gift som hälls i en liten ask som placeras där myrorna passerar. Efter någon timme kryllar det av myror och dosan kan behövas fylla på, efter någon dag så är alla myror försvunna/utplånade.
Citera
2024-05-10, 17:26
  #23
Medlem
DynamoBeiruts avatar
Ja hur gör man?

Har en stack i en rutten stubbe har även en brunn där jag får mitt dricksvatten ifrån i närheten.

Har tömt en burk https://www.granngarden.se/myrmedel-myrr-flex-500g

Men det händer ju ingenting. Är allt gift klent nu för tiden eller vad är det frågan om?
Citera
2024-05-10, 21:14
  #24
Medlem
Pungsvings avatar
Låt den vara ifred.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback