2016-05-17, 20:59
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Vilket av alternativen tror du Sverige tjänar på ur ett längre perspektiv?

Steg 1 skydda de goda mot de onda tjänar inte bara Sverige på i ett längre perspektiv utan hela världen. För att bryta den onda cirkeln, att störda människor skapar elände som skapar fler störda.

Gatubarnen skapade elände som skapade fler störda i Marocko också. Men de har större möjligheter att skapa elände här, och samtidigt suga upp så mycket mer resurser. Mer elände, och mindre resurser så är den onda cirkeln tillbaka i Sverige igen, som det tog flera generationer att bryta, apropå längre pespektiv. Bryta ner går fort, det är baraatt släppa in en massa såna som bryter ner, bygga upp däremot tar lång tid.

Gatubarnen är förmodligen i många fall så komplicerade att programmera om, om det alls går, att resten av psykvården fick inskränkas ännu mer. Apropå att ställa grupper mot varandra.
Citera
2016-05-17, 21:05
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Till skillnad mot andra så betalar denna gruppen mångfallt mer i skatt som bla går till dessa flyktingar än vad andra grupper i samhället gör. Det är klart som fasen att om en så stor del av det man tjänar går i skatt så försöker man med alla möjligeheter att komma runt det. Det hade även du gjort!
En sak som alla på vänsterkanten i fattar:
Man höjer skatten på alkohol för att folk ska supa mindre.
Man höjer skatten på arbete för att.....

Hur fan kan du säga något sådant? På vilket sätt är det någonsin okej att försöka fiffla undan pengar som staten rättmätigt förtjänar att få in för att kunna tillgodose bästa, möjliga samhällsservice för oss som bor i det här landet? De tjänar fortfarande mer än vad du och jag någonsin kommer göra under vår livstid trots deras stora skattebörda. Det är inte särskilt synd om dem, de klarar sig väldigt bra ekonomiskt i alla fall.

Och varför ska vi förvägra dessa marockanska gatubarn rätten att göra rätt för sig? Om vi hjälper dem kan de ju bli potentiella skattebetalare eller hur? Är det inte ganska korkat att slösa en jäkla massa polisresurser och skattepengar på dem genom att bara låsa in dem i korta sträckor i häktet? Är det inte bättre att rehabilitera dem och se till så att de blir funktionsdugliga för att kunna arbeta? Se dem som en investering. De kostar lite i början men i slutänden kan de, om de får rätt hjälp, göra rätt för sig och börja betala tillbaka.

Man ska inte höja skatten per se, men man ska ha så pass hög skatt så att vi kan betala vad vårt välfärdssamhälle faktiskt kostar. Vårt välfärdsbygge är inte gratis ser du, då får man betala för vad det faktiskt kostar och inte gnälla som en kärring över det.

Men det är ju intressant att se att du alltså tycker det är rätt att fiffla undan skattepengar för att man anser sig " inte ha råd" att undvara dem pengarna till staten.. Vad mer anser du det vara rätt att fiffla med? Är det rätt att ta springnota för att man anser att man " inte har råd" att lägga dem pengarna på mat/alkohol/bensin?
Vad har du för moralisk kompass egentligen?
Citera
2016-05-17, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Steg 1 skydda de goda mot de onda tjänar inte bara Sverige på i ett längre perspektiv utan hela världen. För att bryta den onda cirkeln, att störda människor skapar elände som skapar fler störda.

Gatubarnen skapade elände som skapade fler störda i Marocko också. Men de har större möjligheter att skapa elände här, och samtidigt suga upp så mycket mer resurser. Mer elände, och mindre resurser så är den onda cirkeln tillbaka i Sverige igen, som det tog flera generationer att bryta, apropå längre pespektiv. Bryta ner går fort, det är baraatt släppa in en massa såna som bryter ner, bygga upp däremot tar lång tid.

Gatubarnen är förmodligen i många fall så komplicerade att programmera om, om det alls går, att resten av psykvården fick inskränkas ännu mer. Apropå att ställa grupper mot varandra.

Jag har lite svårt att urskilja din poäng här. Men jag antar att du vill få fram att gatubarnen redan är så störda i huvudet så det är inte lönt att ens göra ett försök med dem?

Är inte detta något som ett team av utbildade psykologer och kuratorer borde göra en professionell bedömning på? I bästa fall går det att rehabilitera en del av dem så att de återigen kan bli funktionsdugliga och i de sämre fallen är de redan så sjuka så att de blir inlåsta och på så sätt kommer de bort från samhället. Är inte detta ett bra sätt att bryta den onda cirkeln?

På vilket sätt bryter vi den onda cirkeln genom att bemöta dem med våld? Detta kommer bara förvärra situationen och göra dem ännu mer hatiska och farliga mot resterande i samhället. Det skulle bara spä på alienationen mellan dem och oss. Varför skulle de då bry sig om oss när det då blir så uppenbart för dem att vi skiter fullständigt i dem?

Vill vi bryta den onda cirkeln så måste vi försöka hjälpa dem att komma ur den först, detta gör man genom att visa lite medmänsklighet och empati, inte med att slå ner dem batonger.
Citera
2016-05-18, 01:36
Medlem
fernebos avatar
Jag förstår liksom inte varför utbildade psykologer och samhällets resurser ska användas för att hjälpa marockaner som är här illegalt och som lever på att begår brott. Regeringen har ju beslutat att vi ska försöka bli av med dem och att de ska skickas hem. Marocko har krånglat en del, men hur man än ser på det så är dessa kriminella individer Marockos ansvar. Samhällets resurser ska naturligtvis bara gå till individer som faktiskt har rätt att visats i landet och som inte lever på att begå brott. Hur många har rånats, våldtagits och mördats av marockanska "gatubarn" i Sverige de senaste åren? Listan börjar bli lång..

Vi har liksom massvis av flyktingar med trauman bakom sig som inte får den psykologhjälp de skulle behöva pga brist på resurser, men där pratar vi om människor som borde få det. Marockanerna är inga flyktingar. De har inget här att göra och därmed så har de heller inte några rättigheter. Alla borde plockas in och sättas i häkte tills det att Marocko tar emot dem eller de lämnar landet på annat sätt.
Senast redigerad av fernebo 2016-05-18 kl. 01:44.
Citera
2016-05-18, 03:10
Citat:
Det jag även menar är att personer som inte har någonting i livet, som inte har något värt att leva för kommer göra onda saker mot andra. Helt enkelt för att de inte bryr sig. Det jag menar på att vi ska göra är att sträcka ut en hand och erbjuda dem hjälp, de kan naturligtvis slå undan handen och vägra men då sträcker vi bara ut den igen. Vissa av dem kommer ta den möjligheten, andra kommer inte. De som väljer att inte göra det kommer tas om hand om förr eller senare. Men vad föreslår du? Marocko vägrar ta emot dem och Sverige kan inte skicka dem till något annat land, vi är fast med dem. Om vi ändå är fast med dem kan vi lika gärna göra det bästa av situationen och för ska få dem att bli funktionsdugliga medborgare av samhället. Om vi lyckas med det har vi potentiella skattebetalare.

Sen när ska vi försörja hela världens olyckligt lottade? Jag håller med dig om alla giriga kapitalister som ska sättas på plats, det är också ett problem men ett annat problem. Man kan inte börja dela ut sysselsättning med bidrag till ett flertal utomeuropeiska medborgare samt tiggare, då har vi snart halva Europa och hela Afrika här och då hjälper inte ens alla bankkonton i Panama det kan jag lova dig.

Marockanska gatubarn, precis som rumänska tiggare är inte Sveriges problem, det är Rumäniens och Marockos problem och varför i helvete kan inte dessa ta hand om sina medborgare. Kan inte dessa länder skärpa till sig och införa ett jävla socialbidrag för sina fattiga medborgare, så dessa inte kommer hit och tigger, det är vad som krävs helt enkelt.
Citera
2016-05-18, 09:50
Medlem
Citat:
Jag har lite svårt att urskilja din poäng här. Men jag antar att du vill få fram att gatubarnen redan är så störda i huvudet så det är inte lönt att ens göra ett försök med dem?

Är inte detta något som ett team av utbildade psykologer och kuratorer borde göra en professionell bedömning på? I bästa fall går det att rehabilitera en del av dem så att de återigen kan bli funktionsdugliga och i de sämre fallen är de redan så sjuka så att de blir inlåsta och på så sätt kommer de bort från samhället. Är inte detta ett bra sätt att bryta den onda cirkeln?

På vilket sätt bryter vi den onda cirkeln genom att bemöta dem med våld? Detta kommer bara förvärra situationen och göra dem ännu mer hatiska och farliga mot resterande i samhället. Det skulle bara spä på alienationen mellan dem och oss. Varför skulle de då bry sig om oss när det då blir så uppenbart för dem att vi skiter fullständigt i dem?

Vill vi bryta den onda cirkeln så måste vi försöka hjälpa dem att komma ur den först, detta gör man genom att visa lite medmänsklighet och empati, inte med att slå ner dem batonger.

Kan du sätta ett pris på det du vill åstakomma?
Det är väldigt många som vill ha din hjälp, så för vårat samhälles skull så, Snälla sätt en prislapp på det du vill göra!!
Det dräller av vattenbärare som behöver mer betalt för att klara vardagen, livet är fullt av prislappar som måste betalas!
Citera
2016-05-18, 11:06
Bannlyst
Citat:
Hur fan kan du säga något sådant? På vilket sätt är det någonsin okej att försöka fiffla undan pengar som staten rättmätigt förtjänar att få in för att kunna tillgodose bästa, möjliga samhällsservice för oss som bor i det här landet? De tjänar fortfarande mer än vad du och jag någonsin kommer göra under vår livstid trots deras stora skattebörda. Det är inte särskilt synd om dem, de klarar sig väldigt bra ekonomiskt i alla fall.

Och varför ska vi förvägra dessa marockanska gatubarn rätten att göra rätt för sig? Om vi hjälper dem kan de ju bli potentiella skattebetalare eller hur? Är det inte ganska korkat att slösa en jäkla massa polisresurser och skattepengar på dem genom att bara låsa in dem i korta sträckor i häktet? Är det inte bättre att rehabilitera dem och se till så att de blir funktionsdugliga för att kunna arbeta? Se dem som en investering. De kostar lite i början men i slutänden kan de, om de får rätt hjälp, göra rätt för sig och börja betala tillbaka.

Man ska inte höja skatten per se, men man ska ha så pass hög skatt så att vi kan betala vad vårt välfärdssamhälle faktiskt kostar. Vårt välfärdsbygge är inte gratis ser du, då får man betala för vad det faktiskt kostar och inte gnälla som en kärring över det.

Men det är ju intressant att se att du alltså tycker det är rätt att fiffla undan skattepengar för att man anser sig " inte ha råd" att undvara dem pengarna till staten.. Vad mer anser du det vara rätt att fiffla med? Är det rätt att ta springnota för att man anser att man " inte har råd" att lägga dem pengarna på mat/alkohol/bensin?
Vad har du för moralisk kompass egentligen?
Dessa gatubarn har inte det minsta intresse av att arbete utan vill gå den enkla vägen och utöva våld och råna försvarslösa pernsionärer mfl.
Citera
2016-05-18, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Sen när ska vi försörja hela världens olyckligt lottade? Jag håller med dig om alla giriga kapitalister som ska sättas på plats, det är också ett problem men ett annat problem. Man kan inte börja dela ut sysselsättning med bidrag till ett flertal utomeuropeiska medborgare samt tiggare, då har vi snart halva Europa och hela Afrika här och då hjälper inte ens alla bankkonton i Panama det kan jag lova dig.

Marockanska gatubarn, precis som rumänska tiggare är inte Sveriges problem, det är Rumäniens och Marockos problem och varför i helvete kan inte dessa ta hand om sina medborgare. Kan inte dessa länder skärpa till sig och införa ett jävla socialbidrag för sina fattiga medborgare, så dessa inte kommer hit och tigger, det är vad som krävs helt enkelt.

Jag tror jag har förklarat det säkerligen 4-5 ggr i den här tråden varför vi ta hand om och bry oss om dessa människor. Läs något av de svaren i tråden jag svarat andra för jag orkar inte behöva dra skiten igen.
Jag kan väl däremot säga att det är av ren jävla mänsklighet och empati vi ska ta hand om dem så långt lagen räcker. Svaga människor bör tas om hand om. Jag tar nu adjö av den här tråden så du kommer inte få något mer svar än det här.
Citera
2016-05-18, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackblack
Jag kan inte se någonstans att jag skrev att jag skulle slå ner några människor med järnrör. Retorik från en vänstertomte ser jag. Har inget intresse att skada någon av dessa för det är inte deras fel Sverige är en bananrepublik. Däremot ska myndigheter ta krafttag mot dessa element med NOLL tolerans. De ska ut ur landet, sitta och mysa med dem ser jag inget värde i. De kommer från, med största sannolikhet, en jävlig uppväxt utan några förebilder eller värderingsgrunder att luta sig tillbaka mot. Att saker går åt helvete för dem är inte konstigt. Jag tror det är väldigt svårt att få dessa individer på rätt köl och det är inte som Sveriges ansvar.
Sen ska jag vara tydlig med en sak: Jag anser stenhårda straff ska dömas alla som begår brott. Ej svensk så ska du ut. Är du svensk är du Sveriges problem. Tillräckligt grova brott som kan styrkas till 100% med både teknik, DNA, vittnen osv ska det vara dödstraff på anser jag, typ avskummet som dödade Engla.

Aha, min förolämpning gick dig över huvudet märker jag eller är du bara för korkad för att förstå? Du sa ju att eftersom jag var en sån naiv, vänsteridiot borde jag åka ner och och försöka samtala med dessa och då var väl din intention att håna mig för att vänstern ofta vill vara "dialogpolis". Detta för att du förmodligen ansåg att det var hyckleri av mig att sitta och prata mig varm om dem i tråden men att jag aldrig skulle våga prata med dem på stan. Eftersom jag antar att du är Sverigedemokrat eller dylikt så refererade jag till Järnrörsskandalen samt till en SD-politikers uttalande om att man borde ställa upp en kulspruta på Öresundsbron för att skjuta ihjäl flyktingar. Detta för att jag ville håna dig för att, liksom alla andra SD-sympatisörer, är jävligt stora i käften om att man "borde rensa ut packet" på nätet men att ingen av er handgripligen gör detta. Då ni är lika goda hycklare som alla andra människor i det här samhället.

Det sista du skriver däremot är så hjärndött så jag orkar inte ens bemöda mig med att argumentera det med dig. Detta av följande anledning: Jag förutsätter nämligen att du med svensk menar etnisk svensk och inte svensk medborgare vilket gör hela ditt resonemang så djävulskt korkat så jag vill ta tangentbordet och slå mig i huvudet med det.

Dödsstraff är ju en diskussion för sig, jag anser att dödsstraff inte är ett straff som tillhör ett civiliserat samhälle.

Jag tar nu avsked från den här tråden och tackar för mig. Adjö.
Citera
2016-05-18, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hobotalent
Kan du sätta ett pris på det du vill åstakomma?
Det är väldigt många som vill ha din hjälp, så för vårat samhälles skull så, Snälla sätt en prislapp på det du vill göra!!
Det dräller av vattenbärare som behöver mer betalt för att klara vardagen, livet är fullt av prislappar som måste betalas!

Först och främst innan man sätter en prislapp så måste man ju höra sig för vad det skulle kosta och därefter se till att kunna finansiera det på nåt sätt. Min prislapp är vad det skulle kosta.

Hur mycket pengar är du beredd att förlora i uteblivna skatteintäkter?

Jag tror jag har fått nog av den här tråden så jag tar nog avsked. Adjö
Citera
2016-05-18, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Dessa gatubarn har inte det minsta intresse av att arbete utan vill gå den enkla vägen och utöva våld och råna försvarslösa pernsionärer mfl.

Är du seriös?

För att du ska förstå hur orimlig din kommentar är så tar jag mig friheten att byta ut ett ord i den för att du ska få se den ur ett annat perspektiv.

Dessa " vita män" har inte det minsta intresse av att arbeta utan vill gå den enkla vägen och utöva våld och råna försvarslösa pensionärer mfl.

Hoppas du förstår vad jag vill få fram med det.

Nu tackar jag för mig för jag har fått nog av den här tråden. Adjö.
Citera
2016-05-18, 18:24
Bannlyst
Citat:
Är du seriös?

För att du ska förstå hur orimlig din kommentar är så tar jag mig friheten att byta ut ett ord i den för att du ska få se den ur ett annat perspektiv.

Dessa " vita män" har inte det minsta intresse av att arbeta utan vill gå den enkla vägen och utöva våld och råna försvarslösa pensionärer mfl.

Hoppas du förstår vad jag vill få fram med det.

Nu tackar jag för mig för jag har fått nog av den här tråden. Adjö.
Är du på riktigt????

Vet du hur stor del det är som är vita som begår våldsbrott, sexbrott mm i samhället?
Senast igår släppte polisen en rapport ang. dessa samt sexbrott mm.
Förstår att du försvinner ur tråden....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in