Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-11, 18:29
  #1
Medlem
Citat:
Fem marockaner har identifierats och för ett par veckor sedan häktades en av dem, ett 21-årigt "gatubarn", misstänkt för grovt rån. 21-åringen är även misstänkt för en grov stöld på T-centralen samma natt som det grova rånet i Stureby.

http://www.friatider.se/marockaner-kvinna-stureby-ran

Jag såg ingen tidigare tråd om detta kriminalfall på Flashback, så jag tänkte att jag skapar en. Någon som vet vilka dessa killar är? Samma killar som låg bakom våldtäkten vid Fåfängan kanske?

Jag antar att det är samma fall som det här:

http://mitti.se/80-aring-ranad-och-overfallen-i-villa/

Edit
Lägger in unvis it länk också

http://unvis.it/friatider.se/marocka...na-stureby-ran
__________________
Senast redigerad av the-hunchback 2016-03-11 kl. 18:32.
Citera
2016-03-11, 18:38
  #2
Medlem
apelsinhimlens avatar
Ja, eller så var det de marockanska gatuslöddrens kompisar som gjorde det.

Hade detta hänt i Rio De Janeiro hade polisen skjutit dem omedelbart efter att de gripits, sedan hade det varit klart.
Citera
2016-03-11, 18:41
  #3
Medlem
AussieRedMans avatar
Gäller fria tider som referens, är väl en ren propaganda sida.
Citera
2016-03-11, 18:42
  #4
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Ja, eller så var det de marockanska gatuslöddrens kompisar som gjorde det.

Hade detta hänt i Rio De Janeiro hade polisen skjutit dem omedelbart efter att de gripits, sedan hade det varit klart.
Jo men nu bor vi ju i ett civiliserat land och inte i ett råtthål som Brasilien. Men det är ju fritt att flytta dit om du vill.
Citera
2016-03-11, 18:43
  #5
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Gäller fria tider som referens, är väl en ren propaganda sida.
Häktningsframställan är säkert förfalskad också? Och att datumet stämmer är nog bara en slump? Du är verkligen ett ynkligt kryp.
Citera
2016-03-11, 18:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Jo men nu bor vi ju i ett civiliserat land och inte i ett råtthål som Brasilien. Men det är ju fritt att flytta dit om du vill.
Ett land som i rasande fart förfaller. Där misstron mot styrande och polisväsende ökar hela tiden. DU ser inga problem i det här landet???
Citera
2016-03-11, 18:47
  #7
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Jo men nu bor vi ju i ett civiliserat land och inte i ett råtthål som Brasilien. Men det är ju fritt att flytta dit om du vill.

Sverige förfaller och är ett råtthål om några decennier så det är ingen idé att flytta.
Citera
2016-03-11, 19:23
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Men vad är det du vill diskutera?

Jag har skrivit i trådstarten vad jag vill diskutera.

Är du inte läskunnig?

Är det någon som vet vilka MGM:s är och kan det röra sig om samma killar som våldtog en kvinna/tjej vid Fåfängan förra året?

Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Varför är det så intressant för merparten av Flashbacks användare vilket ursprung förövaren har? Det mynnar ju ändå bara ut i att användare sitter och hatar samt sprider rasistisk dynga kring sig och ryggdunkar varandra? Vad är diskussionsvärdet i sådana här trådar egentligen? Hur många såna här skittrådar finns det egentligen?

OM det är samma killar, och risken är stor för det, så vore det en rättsskandal om de slipper undan straff gång på gång och på så sätt kan begå nya brott mot nya brottsoffer.

Det är ett ohållbart system där folk som ger sig på och våldtar och rånar kvinnor tillåts gå lösa och förgripa sig på nya kvinnor.

I sådana fall lutar jag nog åt att hålla med dem som förordar att de helt enkelt ska skjutas av...
Citera
2016-03-11, 19:30
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
Jag har skrivit i trådstarten vad jag vill diskutera.

Är du inte läskunnig?

Är det någon som vet vilka MGM:s är och kan det röra sig om samma killar som våldtog en kvinna/tjej vid Fåfängan förra året?



OM det är samma killar, och risken är stor för det, så vore det en rättsskandal om de slipper undan straff gång på gång och på så sätt kan begå nya brott mot nya brottsoffer.

Det är ett ohållbart system där folk som ger sig på och våldtar och rånar kvinnor tillåts gå lösa och förgripa sig på nya kvinnor.

I sådana fall lutar jag nog åt att hålla med dem som förordar att de helt enkelt ska skjutas av...
Det finns ju flera hundra av de bara i Sthlm och de är alla av samma skrot och korn så sådär jättetroligt är det väl inte att det är samma killar. Däremot så är det inte omöjligt att det här fallet är det fall som gjorde att utredarna i Fåfängan-fallet fick DNA-träff på den fjärde misstänkta i det fallet.
Citera
2016-03-11, 19:41
  #10
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
Jag har skrivit i trådstarten vad jag vill diskutera.

Är du inte läskunnig?

Är det någon som vet vilka MGM:s är och kan det röra sig om samma killar som våldtog en kvinna/tjej vid Fåfängan förra året?



OM det är samma killar, och risken är stor för det, så vore det en rättsskandal om de slipper undan straff gång på gång och på så sätt kan begå nya brott mot nya brottsoffer.

Det är ett ohållbart system där folk som ger sig på och våldtar och rånar kvinnor tillåts gå lösa och förgripa sig på nya kvinnor.

I sådana fall lutar jag nog åt att hålla med dem som förordar att de helt enkelt ska skjutas av...

Ja om du VERKLIGEN är intresserad av att få in tips som kan leda till gripanden av de killar som våldtog en tjej vid Fåfängan som du i sin tur kan delge polisen kan jag förstå trådens värde. Nu tror jag att så inte är fallet utan du är mer intresserad av att kasta skit på marockanska gatubarn och få lite ryggdunkningar från likasinnade.

Vad är det som talar för att dessa killar skulle ha ett samband med våldtäkten? Finns det ens en tillstymmelse till bevis som pekar på att så skulle vara fallet? Eller är det bara kul att spekulera hejvilt?

Ja det är ett ohållbart system. Finns det klara bevis brukar oftast våldtäktsmän hamna bakom galler oavsett vilken etnicitet denne har. Sverige har däremot ett sådant rättssystem där devisen är " Hellre fria än fälla". Inte helt ofelbart i alla lägen kanske. Men fortfarande bättre än USA:s "Hellre fälla än fria". Det däremot är väl inte vad som ska diskuteras i tråden så jag lämnar det där med risk för att gå Offtopic.

Dödsstraff avskräcker ändå inte folk från att begå hemska brott. Bättre att försöka rehabilitera fångarna och få dem att bli effektiva medborgare i samhället. På det sättet kan de få "betala tillbaka" det de kostat när de suttit inne.
Citera
2016-03-11, 19:50
  #11
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Ja om du VERKLIGEN är intresserad av att få in tips som kan leda till gripanden av de killar som våldtog en tjej vid Fåfängan som du i sin tur kan delge polisen kan jag förstå trådens värde. Nu tror jag att så inte är fallet utan du är mer intresserad av att kasta skit på marockanska gatubarn och få lite ryggdunkningar från likasinnade.

Vad är det som talar för att dessa killar skulle ha ett samband med våldtäkten? Finns det ens en tillstymmelse till bevis som pekar på att så skulle vara fallet? Eller är det bara kul att spekulera hejvilt?

Ja det är ett ohållbart system. Finns det klara bevis brukar oftast våldtäktsmän hamna bakom galler oavsett vilken etnicitet denne har. Sverige har däremot ett sådant rättssystem där devisen är " Hellre fria än fälla". Inte helt ofelbart i alla lägen kanske. Men fortfarande bättre än USA:s "Hellre fälla än fria". Det däremot är väl inte vad som ska diskuteras i tråden så jag lämnar det där med risk för att gå Offtopic.

Dödsstraff avskräcker ändå inte folk från att begå hemska brott. Bättre att försöka rehabilitera fångarna och få dem att bli effektiva medborgare i samhället. På det sättet kan de få "betala tillbaka" det de kostat när de suttit inne.
Det går inte att rehabilitera dessa människor, när ska du fatta det? Dödsstraff hade helt klart hjälpt då dessa som begår brotten aldrig någonsin kommer att kunna skada igen.
Citera
2016-03-11, 19:56
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Ja om du VERKLIGEN är intresserad av att få in tips som kan leda till gripanden av de killar som våldtog en tjej vid Fåfängan som du i sin tur kan delge polisen kan jag förstå trådens värde. Nu tror jag att så inte är fallet utan du är mer intresserad av att kasta skit på marockanska gatubarn och få lite ryggdunkningar från likasinnade.

Vad är det som talar för att dessa killar skulle ha ett samband med våldtäkten? Finns det ens en tillstymmelse till bevis som pekar på att så skulle vara fallet? Eller är det bara kul att spekulera hejvilt?

Ja det är ett ohållbart system. Finns det klara bevis brukar oftast våldtäktsmän hamna bakom galler oavsett vilken etnicitet denne har. Sverige har däremot ett sådant rättssystem där devisen är " Hellre fria än fälla". Inte helt ofelbart i alla lägen kanske. Men fortfarande bättre än USA:s "Hellre fälla än fria". Det däremot är väl inte vad som ska diskuteras i tråden så jag lämnar det där med risk för att gå Offtopic.

Dödsstraff avskräcker ändå inte folk från att begå hemska brott. Bättre att försöka rehabilitera fångarna och få dem att bli effektiva medborgare i samhället. På det sättet kan de få "betala tillbaka" det de kostat när de suttit inne.

Jag tror att du har missat hela poängen. Eller ganska mycket överhuvudtaget av hela debatten.

Läser du aldrig nyheterna? Det har stått om det här i varenda tidning.

De gatubarn som låg bakom våldtäkten vid Fåfängan är vad jag vet redan gripna och identifierade. Problemet är att många av dem, åtminstone på pappret, är under 15 år och därför inte straffas.

Det är det som är det ohållbara. Ingen ifrågasätter "gatubarnens" ålder. De kan lika gärna vara 20-25-åriga män, eller ännu äldre, som roar sig med våldtäkter och försörjer sig på rån.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback