2016-05-14, 20:57
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackblack
Vet du vad? Kan inte du ta dig en sväng till Fåfängan på Söder ikväll och snacka lite med grabbarna där? Du kan väl rapportera här sen? Jag menar, vi måste ju alla dra vårt strå i stacken. Jag skulle kunna göra det men eftersom jag vet exakt vad som kommer hända är det meningslöst. Men med utgångspunkt från din text verkar du inte speciellt bevandrad och insatt och du kan lära lite i Fåfängan. Väntar på spänning med din integrationsrapport.

Vi var i närheten vid cornelisparken och drack några kalla och polisen kom efter 10 min men dessa kriminella gatubarnen skiter man alltså i och det påpekades såklart till patrullen och det mumlades om problem och erikdalsbadet nämndes som man bäddar får man ligga naiva apor.
Citera
2016-05-16, 08:34
Medlem
blackblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Ja, för jag kommer ju naturligtvis resa 56 mil för att bevisa en poäng för en helt okänd människa på ett internetforum...

Men jag ska inte vara omöjlig. Om du reser till Öresundsbron och riggar upp en kulspruta och skjuter potentiella våldtäktsmän från Marocko vid gränsen så har du ju bevisat att du tar krafttag mot dessa " lägre stående människor". Jag kan till och med nöja mig med att du beväpnar dig med ett järnrör och lite svenskt mod och beger dig till platsen där dessa barn är. Väl där kan du ju visa var skåpet ska stå och skicka hem dem med första, bästa bananlåda. Naturligtvis måste du filma detta och lägga upp det i tråden. Då ska jag göra den långa resan till Stockholm och prata med dessa gatubarn.

Väntar med spänning på din rapport. Tror jag ska avnjuta den med en skål popcorn.

Du verkar så seriöst korkad att jag inte tror du kan poppa en skål popcorn.
Senast redigerad av blackblack 2016-05-16 kl. 08:39.
Citera
2016-05-16, 10:45
Citat:
Det här är så intressant och typiskt Sverigedemokratiskt tänk i hur man ställer två svaga grupper i samhället mot varandra. Varför ställer du inte de Marockanska gatubarnen och de fattiga människorna mot näringslivstopparna och de andra svinen som skattefuskat och fifflat? Varför ställer du inte dem mot de som åkte fast i Panamaskandalen?

Både de Marockanska gatubarnen och de fattiga svenska medborgarna behöver hjälp. Vad är det som är så svårt att förstå med det?

Svaga människor, oavsett var de kommer ifrån och oavsett vilka problem de har måste man försöka hjälpa. Det spelar ingen roll vilken hudfärg de har. Det är det minst viktiga. Socialt utsatta personer ligger i en nations intresse att hjälpa och rehabilitera för att de sedan ska kunna bli funktionsdugliga medborgare i ett samhälle.

Varför ställer du två svaga grupper i samhället mot varandra?

Så du menar att det är "näringstopparnas och de andra svinens" fel att marockanska medborgare kommer hit för att begå rån, mord och våldtäkt som ett yrke? Snälla, förklara hur det hänger ihop. Och kom inte med det vanliga bullshitet att "om Sverige bara insåg kapaciteten hos dessa fina individer och dränker dom med bidrag, bostad och jobb så löser sig asaaaallt".
Citera
2016-05-16, 20:52
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pmepme
Så du menar att det är "näringstopparnas och de andra svinens" fel att marockanska medborgare kommer hit för att begå rån, mord och våldtäkt som ett yrke? Snälla, förklara hur det hänger ihop. Och kom inte med det vanliga bullshitet att "om Sverige bara insåg kapaciteten hos dessa fina individer och dränker dom med bidrag, bostad och jobb så löser sig asaaaallt".

Hur kunde du göra den kopplingen? Det var inte alls min poäng.

Häng med här nu. Marockanska gatubarn tillhör en av samhällets allra svagaste grupper. Folk skiter högaktningsfullt i dem och inte många lyfter så mycket som ett finger för att hjälpa dem ur deras situation. Istället möts av hat och oförståelse vilket inte är så konstigt då de ställer till en massa skit.

De sjuka och pensionärerna är även de en av samhällets svaga grupper. Ingen bryr sig särskilt mycket om dem, folk lyssnar inte på dem och folk tycker de allmänt är i vägen. Politikerna gör inte särskilt mycket för att förbättra deras tillvaro.

Dessa två grupper ställer man istället mot varandra. Man bråkar om hur mycket dessa grupper får kosta och om den ena gruppen ska ha mer pengar måste den andra gruppen få mindre. Detta tycker jag är helt fel.Båda grupperna ska få tillräckligt med resurser för att kunna få en dräglig tillvaro. Det måste läggas resurser på de marockanska gatubarnen så att de får någon typ av sysselsättning. Det måste läggas resurser på de sjuka och våra pensionärer så att den ena parten snabbt kan bli frisk och den andra parten får en dräglig tillvaro de sista åren av sina liv.

Däremot är det ingen som ifrågasätter och är förbannad på näringslivstopparna. Dessa vågar man inte så mycket som kritisera. Dessa vågar man inte ställa krav på att de ska göra rätt för sig. I Panama-skandalen ha de absolut rikaste näringslivstopparna skattefuskat undan miljardbelopp från svenska staten till skatteparadis utomlands. Miljardbelopp som skulle kunna gå till att stärka situationen både för de marockanska gatubarnen och de sjuka/pensionärerna.

Men var ser man ilskan mot dessa skattefuskare? Ilskan är obefintlig! De har kostat oss mer pengar i uteblivna skatteintäkter än vad de marockanska gatubarnen någonsin kommer göra under sin livstid och folk accepterar detta! Hur sjukt är inte det? Varför sätter vi inte de svagare gruppernas intressen mot de starkares? Varför ser vi inte till att klämma åt den rika delen för att kunna försörja den fattiga?

Men Sverigedemokraterna är inte intresserade av detta. Man låter de två svaga kombattanterna slåss i gyttjan om brödsmulor medans man blundar för att den starka och rika skaran länsar hela skafferiet. Och detta är en livssyn som även hela högern accepterar. Det tycker jag är så otroligt korkat så jag inte finner ord. När ska vi rikta vår vrede mot de rika?
Citera
2016-05-16, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackblack
Du verkar så seriöst korkad att jag inte tror du kan poppa en skål popcorn.

Ah. Du menar alltså att din föregående kommentar höll en argumentation av yppersta klass? Och nu vet du inte vad du ska svara så du väljer att förolämpa mig istället....

Snyggt!Bra jobbat!

Men allvarligt, var är min video? Jag förväntar mig att du uppfyller din del av avtalet. När du gjort din del så gör jag min.
Citera
2016-05-16, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pmepme

Det jag även menar är att personer som inte har någonting i livet, som inte har något värt att leva för kommer göra onda saker mot andra. Helt enkelt för att de inte bryr sig. Det jag menar på att vi ska göra är att sträcka ut en hand och erbjuda dem hjälp, de kan naturligtvis slå undan handen och vägra men då sträcker vi bara ut den igen. Vissa av dem kommer ta den möjligheten, andra kommer inte. De som väljer att inte göra det kommer tas om hand om förr eller senare. Men vad föreslår du? Marocko vägrar ta emot dem och Sverige kan inte skicka dem till något annat land, vi är fast med dem. Om vi ändå är fast med dem kan vi lika gärna göra det bästa av situationen och för ska få dem att bli funktionsdugliga medborgare av samhället. Om vi lyckas med det har vi potentiella skattebetalare.
Citera
2016-05-16, 21:06
Medlem
b00b00s avatar
Vore intressant att veta hur mycket pengar det gick åt att smörja de politiska ledarna i Marocko för att ta emot några hundra kriminella gatubarn.
Citera
2016-05-16, 23:16
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Häng med här nu. Marockanska gatubarn tillhör en av samhällets allra svagaste grupper. Folk skiter högaktningsfullt i dem och inte många lyfter så mycket som ett finger för att hjälpa dem ur deras situation. Istället möts av hat och oförståelse vilket inte är så konstigt då de ställer till en massa skit.

De sjuka och pensionärerna är även de en av samhällets svaga grupper. Ingen bryr sig särskilt mycket om dem, folk lyssnar inte på dem och folk tycker de allmänt är i vägen. Politikerna gör inte särskilt mycket för att förbättra deras tillvaro.

Dessa två grupper ställer man istället mot varandra. Man bråkar om hur mycket dessa grupper får kosta och om den ena gruppen ska ha mer pengar måste den andra gruppen få mindre. Detta tycker jag är helt fel.Båda grupperna ska få tillräckligt med resurser för att kunna få en dräglig tillvaro.

Som du själv skriver ställer den ena gruppen till med skit, och den andra gör det inte, utan många av dem har tvärtom byggt upp samhället.

Då är det lika rätt att ställa de grupperna mot varandra, som det är rätt att ställa ont mot gott.

Det vore fruktansvärt orättvist att blanda ihop onda och goda som du vill.
Citera
2016-05-17, 08:28
Medlem
blackblacks avatar
Citat:
Ah. Du menar alltså att din föregående kommentar höll en argumentation av yppersta klass? Och nu vet du inte vad du ska svara så du väljer att förolämpa mig istället....

Snyggt!Bra jobbat!

Men allvarligt, var är min video? Jag förväntar mig att du uppfyller din del av avtalet. När du gjort din del så gör jag min.

Du orkade ju inte åka 50 mil sa du ju förut? Hur ska du ha det? Vem har sagt nåt om video? Ja, min argumentation var i betydligt högre klass än ditt Mona-Sahlin-sjung-kumbaya svammel.
Citera
2016-05-17, 09:49
Bannlyst
Citat:
Hur kunde du göra den kopplingen? Det var inte alls min poäng.

Dessa två grupper ställer man istället mot varandra. Man bråkar om hur mycket dessa grupper får kosta och om den ena gruppen ska ha mer pengar måste den andra gruppen få mindre. Detta tycker jag är helt fel.Båda grupperna ska få tillräckligt med resurser för att kunna få en dräglig tillvaro. Det måste läggas resurser på de marockanska gatubarnen så att de får någon typ av sysselsättning. Det måste läggas resurser på de sjuka och våra pensionärer så att den ena parten snabbt kan bli frisk och den andra parten får en dräglig tillvaro de sista åren av sina liv.

Däremot är det ingen som ifrågasätter och är förbannad på näringslivstopparna. Dessa vågar man inte så mycket som kritisera. Dessa vågar man inte ställa krav på att de ska göra rätt för sig. I Panama-skandalen ha de absolut rikaste näringslivstopparna skattefuskat undan miljardbelopp från svenska staten till skatteparadis utomlands. Miljardbelopp som skulle kunna gå till att stärka situationen både för de marockanska gatubarnen och de sjuka/pensionärerna.

Men var ser man ilskan mot dessa skattefuskare? Ilskan är obefintlig! De har kostat oss mer pengar i uteblivna skatteintäkter än vad de marockanska gatubarnen någonsin kommer göra under sin livstid och folk accepterar detta! Hur sjukt är inte det? Varför sätter vi inte de svagare gruppernas intressen mot de starkares? Varför ser vi inte till att klämma åt den rika delen för att kunna försörja den fattiga?

Men Sverigedemokraterna är inte intresserade av detta. Man låter de två svaga kombattanterna slåss i gyttjan om brödsmulor medans man blundar för att den starka och rika skaran länsar hela skafferiet. Och detta är en livssyn som även hela högern accepterar. Det tycker jag är så otroligt korkat så jag inte finner ord. När ska vi rikta vår vrede mot de rika?
Till skillnad mot andra så betalar denna gruppen mångfallt mer i skatt som bla går till dessa flyktingar än vad andra grupper i samhället gör. Det är klart som fasen att om en så stor del av det man tjänar går i skatt så försöker man med alla möjligeheter att komma runt det. Det hade även du gjort!
En sak som alla på vänsterkanten i fattar:
Man höjer skatten på alkohol för att folk ska supa mindre.
Man höjer skatten på arbete för att.....
Citera
2016-05-17, 10:10
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Vore intressant att veta hur mycket pengar det gick åt att smörja de politiska ledarna i Marocko för att ta emot några hundra kriminella gatubarn.
Ja..både och..blir bara förbannad när jag tänker på alla de skattepengar som delas ut sanslöst till invandrare, ensamkommande, gatubarn,asyllurare etc.. Jag tror de i Marocko skrattar åt oss..de tar pengarna men inget kommer hända..
Citera
2016-05-17, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Som du själv skriver ställer den ena gruppen till med skit, och den andra gör det inte, utan många av dem har tvärtom byggt upp samhället.

Då är det lika rätt att ställa de grupperna mot varandra, som det är rätt att ställa ont mot gott.

Det vore fruktansvärt orättvist att blanda ihop onda och goda som du vill.

Aha, så det finns onda och goda här. Den ena gruppen ställer till med en massa skit, ja. Ska vi försöka hjälpa dem och på det viset få dem att göra något vettigt med sina lov eller ska de få smaka batong? Vilket av alternativen tror du Sverige tjänar på ur ett längre perspektiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in