Citat:
Ursprungligen postat av
Pmepme
Så du menar att det är "näringstopparnas och de andra svinens" fel att marockanska medborgare kommer hit för att begå rån, mord och våldtäkt som ett yrke? Snälla, förklara hur det hänger ihop. Och kom inte med det vanliga bullshitet att "om Sverige bara insåg kapaciteten hos dessa fina individer och dränker dom med bidrag, bostad och jobb så löser sig asaaaallt".
Hur kunde du göra den kopplingen? Det var inte alls min poäng.
Häng med här nu. Marockanska gatubarn tillhör en av samhällets allra svagaste grupper. Folk skiter högaktningsfullt i dem och inte många lyfter så mycket som ett finger för att hjälpa dem ur deras situation. Istället möts av hat och oförståelse vilket inte är så konstigt då de ställer till en massa skit.
De sjuka och pensionärerna är även de en av samhällets svaga grupper. Ingen bryr sig särskilt mycket om dem, folk lyssnar inte på dem och folk tycker de allmänt är i vägen. Politikerna gör inte särskilt mycket för att förbättra deras tillvaro.
Dessa två grupper ställer man istället mot varandra. Man bråkar om hur mycket dessa grupper får kosta och om den ena gruppen ska ha mer pengar måste den andra gruppen få mindre. Detta tycker jag är helt fel.Båda grupperna ska få tillräckligt med resurser för att kunna få en dräglig tillvaro. Det måste läggas resurser på de marockanska gatubarnen så att de får någon typ av sysselsättning. Det måste läggas resurser på de sjuka och våra pensionärer så att den ena parten snabbt kan bli frisk och den andra parten får en dräglig tillvaro de sista åren av sina liv.
Däremot är det ingen som ifrågasätter och är förbannad på näringslivstopparna. Dessa vågar man inte så mycket som kritisera. Dessa vågar man inte ställa krav på att de ska göra rätt för sig. I Panama-skandalen ha de absolut rikaste näringslivstopparna skattefuskat undan miljardbelopp från svenska staten till skatteparadis utomlands. Miljardbelopp som skulle kunna gå till att stärka situationen både för de marockanska gatubarnen och de sjuka/pensionärerna.
Men var ser man ilskan mot dessa skattefuskare? Ilskan är obefintlig! De har kostat oss mer pengar i uteblivna skatteintäkter än vad de marockanska gatubarnen någonsin kommer göra under sin livstid och folk accepterar detta! Hur sjukt är inte det? Varför sätter vi inte de svagare gruppernas intressen mot de starkares? Varför ser vi inte till att klämma åt den rika delen för att kunna försörja den fattiga?
Men Sverigedemokraterna är inte intresserade av detta. Man låter de två svaga kombattanterna slåss i gyttjan om brödsmulor medans man blundar för att den starka och rika skaran länsar hela skafferiet. Och detta är en livssyn som även hela högern accepterar. Det tycker jag är så otroligt korkat så jag inte finner ord. När ska vi rikta vår vrede mot de rika?