2016-03-10, 01:06
Medlem
Hej!
Tycker det är lite svårt att sätta en summa på att vara hundvakt. Jag har en granne vars hund jag passar emellanåt, och har förstås ibland tänkt tanken att hunden förmodligen får betydligt mer uppmärksamhet och egentid ihop med mig, jämfört med att vara på hunddagis, något jag vet är ganska så dyrt idag. Vi går ofta långa promenader men älskar även att stimulera honom mentalt genom lekar inomhus, övningar och mycket kärlek! Lämnar honom aldrig ensam och vi går ut flera gånger under dagen.

Vad tycker du (särskilt du som är hundägare, eller du som är hundvakt) är en rimlig peng per gång?)

Ofta handlar det om 5-8 timmar och jag har gett ett förslag på 150 kr/tillfälle. Ägaren står för mat, godis och bajspåsar.

Mvh
Citera
2016-03-10, 01:30
Medlem
Nä men precis hehe.. lite så jag tänkt med, timlönen blir ju galet låg och fel.
Men - jag gör ju detta för att jag älskar hundar och enbart när jag har tid för det, och inte planerat in något. Jag gör det förstås inte för att överleva ekonomiskt (även om det är knapert)

Men som du säger - ska man se det som ett jobb, och kika över timlönen?

Eller som att jag tagit på mig ett litet uppdrag då och då som jag förstås också tycker är kul, när jag är ledig?
("Nackdelen" är mest att man blir låst hela dagen och det krävs ett stort ansvar givetvis)
Ska jag komma upp i en okej timlön för detta blir det ju lätt 400-500 per gång, och det är förstås helt orimligt?

Mvh
Citera
2016-03-10, 03:27
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
Hej!
Tycker det är lite svårt att sätta en summa på att vara hundvakt. Jag har en granne vars hund jag passar emellanåt, och har förstås ibland tänkt tanken att hunden förmodligen får betydligt mer uppmärksamhet och egentid ihop med mig, jämfört med att vara på hunddagis, något jag vet är ganska så dyrt idag. Vi går ofta långa promenader men älskar även att stimulera honom mentalt genom lekar inomhus, övningar och mycket kärlek! Lämnar honom aldrig ensam och vi går ut flera gånger under dagen.

Vad tycker du (särskilt du som är hundägare, eller du som är hundvakt) är en rimlig peng per gång?)

Ofta handlar det om 5-8 timmar och jag har gett ett förslag på 150 kr/tillfälle. Ägaren står för mat, godis och bajspåsar.

Mvh
150 kronor låter rimligt. Kan tycka att det också beror lite på hundägarens ekonomi. Heter han Joakim Von Anka så ska du ha en femhundring per tillfälle
Citera
2016-03-10, 08:09
Medlem
Kolla vad närmaste hunddagis/hundstall/hundpensionat tar betalt per timme, sedan drar du av en tredjedel-där har du sanningen mellan tummen och pekfingret.
Citera
2016-03-10, 09:15
Medlem
Provocative2.0s avatar
150kr/dag lät dyrt.
Har själv lämnat till pensionat vid två tillfällen o då har jag inte betalat mer än en hundring/hund. Dessa hade även mkt lägre pris om man använde dem som dagis när man jobbar. Dvs, varje dag.
Citera
2016-03-10, 11:11
Medlem
Tack alla för svar. Det låter som 150 kr/heldag varierar i åsikt något otroligt.
Intressant! Får ta mig en klurare
Citera
2016-03-10, 17:04
Medlem
MeFfss avatar
Hur ofta är du hundvakt? Om det endast handlar om enstaka tillfällen så tycker jag att 150kr låter rimligt. Annars tycker jag att 1000kr är rimligt att ta för 5 tillfällen.
Citera
2016-03-10, 19:01
Medlem
Varför inte ställa upp gratis? Tjänster och gentjänster kallas det
Citera
2016-03-10, 20:50
Medlem
Bluebeast72s avatar
130 kr per dygn utan mat är helt ok.
Citera
2016-03-14, 21:57
Medlem
auto607989s avatar
Att ha en hund på dagis på "mitt" dagis kostar 3100 kr i månaden. Då får dom 2st kissrundor och en långpromenad på runt 1timme. Vissa får mat om vi blivit tillsagda och alla får mentalträning och bus.

mvh
Citera
2016-04-05, 23:01
Medlem
Elvislever241s avatar
Heltid 8 Tim /dag 1500-2300 mån enstaka timmar 90 kr - 160 kr
Ersättning för allt hunden förstör och kolla så ägaren har försäkring den skadar någons egendom under din vakt eller sig skjälv .
Stort ansvar att ta hand om någon älskade hund klart du ska ha betalt denna människa är ingen vän utan en utsugande snåljåp .
i priserna ingår inte foder ,leksaker,bajspåsar eller godis.
Goggla på hunddagis i din stad priserna är såklart före skatt men förstår att du gör dét svart så en tredjedel av priset ovan är nog rimligt
Senast redigerad av Elvislever241 2016-04-05 kl. 23:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in