2016-09-01, 11:58
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Du förstår väl, att jag inte är intresserat av, att Soc vet vad jag har på kontot, och vad/var jag har köpt? Vad menar du med fusk?? Pröva du och leva på 3000 lax i månaden...Jag kan, för jag röker inte, dricker inte, har ingen sport/aktiviteter alls ( springer, det koster ett par sko var 2 - 3 år ) Tror du jag är dum, och använder var och en' krona jag får utbetalt??
Det får mig till Ämnet; vad göra när det kontantlösa samhälle blir aktuellt, då kan jag inte ha mitt ekonomi 'döljt'?

Självklart förstår jag att du, eller på ett mer generellt plan, individen som drabbas inte är intresserad av att nagelfaras men har du något bättre förslag för att garantera att de som söker soc faktiskt inte har några tillgångar?

Om man inte har någon kontroll kan (och kommer) massor av folk ljuga ännu mer. Soc är sista skyddsnätet - söker man det så får man vara beredd på att bli kontrollerad, det handlar trots allt om överlevnad, inte om att leva på det.
Citera
2016-09-01, 11:59
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chig
Ett litet tips här är ju att inte ha alla pengar på det kontot ditt kort är kopplat till... Eller ens på samma bank...

Kompletterat med lösningen som aldrig fallerar; alltid se till att ha kontanta medel i plånboken
Citera
2016-09-01, 12:27
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Självklart förstår jag att du, eller på ett mer generellt plan, individen som drabbas inte är intresserad av att nagelfaras men har du något bättre förslag för att garantera att de som söker soc faktiskt inte har några tillgångar?

Om man inte har någon kontroll kan (och kommer) massor av folk ljuga ännu mer. Soc är sista skyddsnätet - söker man det så får man vara beredd på att bli kontrollerad, det handlar trots allt om överlevnad, inte om att leva på det.

P.t. är det inte ett problem, för jag drar ut allt på kontot, lämnar bara ett 500 lapp kvar, i tillfälle jag skulle få bruk för det...Problemet är, vad göra den dag det inte är möjligt? Så klart, bäst skulle ju vara och få jobb, men även då, tycker jag inte om denna 'kontroll'. Uppenbart är det inte ett problem för vanlig 'Svensson' och ska ha ett super visionerat ekonomi..
Citera
2016-09-01, 12:32
Medlem
sucuks avatar
Citat:
P.t. är det inte ett problem, för jag drar ut allt på kontot, lämnar bara ett 500 lapp kvar, i tillfälle jag skulle få bruk för det...Problemet är, vad göra den dag det inte är möjligt? Så klart, bäst skulle ju vara och få jobb, men även då, tycker jag inte om denna 'kontroll'. Uppenbart är det inte ett problem för vanlig 'Svensson' och ska ha ett super visionerat ekonomi..

Det kommer inte hända, kontanter kommer finnas kvar. Skulle RB få hjärnsläpp och försöka ta bort kontanter så kommer folk bara använda Euro istället, jag har alltid ett litet lager av sådana också, just in case.
Citera
2016-09-01, 17:08
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Det kommer inte hända, kontanter kommer finnas kvar. Skulle RB få hjärnsläpp och försöka ta bort kontanter så kommer folk bara använda Euro istället, jag har alltid ett litet lager av sådana också, just in case.

Vet det bästa investment är ett jakt gevär + patroner...Just in case .. Globalisterne är så nära sina mål, att ha full kontroll...Varför folk inte fattar Jag tror verken på Euro eller guld, vad ska man med det? Kan det ätas?? Framtiden blir inte nice..
Citera
2016-09-01, 17:24
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Vet det bästa investment är ett jakt gevär + patroner...Just in case .. Globalisterne är så nära sina mål, att ha full kontroll...Varför folk inte fattar Jag tror verken på Euro eller guld, vad ska man med det? Kan det ätas?? Framtiden blir inte nice..

FIAT valuta tror jag inte på långsiktigt nej men guld och silver, det har varit pengar i tusentals år. Det har överlevt många imperier, du kan köpa guldmynt idag som präglats av romarna.
Citera
2016-09-01, 17:37
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
FIAT valuta tror jag inte på långsiktigt nej men guld och silver, det har varit pengar i tusentals år. Det har överlevt många imperier, du kan köpa guldmynt idag som präglats av romarna.

Du har visst ett kännedom till Martin Armstrong..Han är mönt samlar 'om en hals'
Citera
2016-09-01, 17:47
Medlem
alienfins avatar
Ja nog kommer ekonomin i Europa halta ett par decennier om man styr bort svarta marknaden helt då man samtidigt styr bort en stor kaka konsumtion och skapar istället en arme av individer som nog inte orkar betala alla skulder de har skaffat sig via sitt leverne utanför samhället utan troligen väljer att jobba för den lilla lön de får ändå behålla.
Men det löses säkert med höjda skatter och avgifter för oss andra
Citera
2016-09-01, 17:57
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Du har visst ett kännedom till Martin Armstrong..Han är mönt samlar 'om en hals'

Come again? Nej seriöst, ingen aning om vem killen är men det finns massor av "goldbugs" som predikar på nätet. Var och en får bilda sig sin egen uppfattning - jag ser lite ädelmetaller som en försäkring som blir svårt för staten att inflatera bort. Idag premieras slösa och spara straffas alltså är det bara att agera i enlighet med det och "slösa" på inköp av guld och silver
Citera
2016-09-01, 21:49
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Come again? Nej seriöst, ingen aning om vem killen är men det finns massor av "goldbugs" som predikar på nätet. Var och en får bilda sig sin egen uppfattning - jag ser lite ädelmetaller som en försäkring som blir svårt för staten att inflatera bort. Idag premieras slösa och spara straffas alltså är det bara att agera i enlighet med det och "slösa" på inköp av guld och silver

Killen var på SVT i ett doku program 'The Forecaster', så om han är 'goldbug'? Om ett system håller en' orättvist innestängt i flera år, då är man ett problem!
Citera
2016-09-01, 21:51
Medlem
Enfinfluas avatar
Riktigt skrämmande hur många som inte verkar bry sig. Bäääää!

Som sagt så kommer all svarthandel ske i euro/dollars i stället
Citera
2016-09-03, 12:35
Medlem
Det är faktiskt lite roande att så många tror att man öht har någon integritet kvar om man bara använder plastkort. I England, Danmark med flera länder har t ex skvallerjournalister i åratal spårat kändisars kontotransaktioner och publicerat för allmänheten. Det lär inte dröja förrän det händer i Sverige också.

http://www.vk.se/1797485/dansk-tidni...upp-i-ratten-2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in