Citat:
Ursprungligen postat av
Ingabromsar
På tal om kontanter...
Var i förra veckan inne på en bank med en vanlig pappersavi från mitt elbolag. Hade glömt betala sista räkningen i tid och nätet var nere den morgonen. Väl inne på banken ville de ha personnummer. Ok. Jag fick inte betala räkningen över disk med mina 2300:- i kontanter!
Var tvungen att leta upp en SEB där jag är kund och även då var frågan var pengarna kommer ifrån.
Svara att du suger av gamla gubbar på malmskillnadsgatan nästa gång. Dumma frågor skall ha dumma svar
Egentligen är det helt otroligt att det finns folk som argumenterar mot kontanter TROTS att vi fått ny banklagstiftning som ger bankerna rätt att plocka kundernas tillgångar om det krisar, TROTS det som har hänt i Grekland och framförallt Cypern..
Jag köper fysiskt guld och silver som försäkring och plockar ut lite kontanter i de nya sedlarna varje vecka, alla mina tillgångar skall inte bankerna och i förlängningen staten ha makten över i vart fall!
Låt kortivrarna bli rövknullade vid nästa kris, är man så naiv så förtjänar man faktiskt det.