Citat:
Ursprungligen postat av
chig
Ett litet tips här är ju att inte ha alla pengar på det kontot ditt kort är kopplat till... Eller ens på samma bank...
Nä det har jag inte heller men många har. Sen är det lite svårt numera att ha flera banker, finns ju bara här på fb trådar om folk som inte fått öppna konton för att dom redan har ett i en annan bank.
Jag var faktiskt häromdagen till banken och flyttade över lite pengar till en annan bank och kassörskan var väldigt motsträvig och undrande om jag verkligen inte ville ha kvar allt hos dom, det var med mycket sur min hon genomförde det hela (nej jag har inte internetbank). Hon frågade faktiskt om jag inte ville göra tvärtom och föra över allt till dem istället, "idagsläget vill jag nog ha flera banker" svarade jag. Tack och lov har jag öppnat flera konton för länge sedan innan bankerna började bli kinkiga.
Men oavsett så innebär en stöld av kort en större risk än att tappa kontanter såvida man inte bär det senare i enorma mängder.
Tappat kort= ångest, anmälan, väntetid dvs tid utan att kunna handla alls till nya kortet kommer mm. Tappade kontanter i mindre summa= svär lite och glömmer det fort, ta ut igen.