2016-12-05, 19:32
Medlem
Ngon som kan rekommendera vr-glasgon fr mobilen?
Citera
2016-12-26, 11:37
Medlem
Jag som hade tnkt vnta p vr grejen ngt r fick ett par samsung gear vr till jul hr och mste sga att de fungerar grymt fr sitt pris sjlvklart kan man inte jmfra med oculus och psvr men r tillrckligt bra spel upplevelse fr att inte vilja g tillbaks till spel p vanlig tv/dator skrm
Citera
2016-12-26, 13:44
Medlem
trazkes avatar
Jag har sett fram emot VR sedan jag var en liten pojk och sg tillbaka till framtiden. Nr jag fr ngra r sedan fick hra om oculus rift blev jag eld och lgor och har bara vntat p att dom skall g att kpa i affr. Nu till jul fick mina systerbarn VR glasgon till mobil och jag var vldigt frvntansfull mr jag skulle prova dom fr frsta gngen, men vilken besvikelse det var!

Jag brjade faktiskt tveka ver om det ens r ngon id att kpa oculus. Hur stor skillnad r det mellan oculus och vanliga mobil-glasgon? Att grafik o s v blir mycket bttre i oculus ser jag som sjlvklart men hur r det med synfltet? I glasgonen s sg man sjlva ldan i periferin vilket frstrde verklighetsknslan helt och hllet fr mig.
Citera
2017-01-18, 06:56
Medlem
Hittade tv svenska Facebook grupper inom Vr https://www.facebook.com/groups/605313109634521/

VR Racing Sverige , fr bil spel. https://www.facebook.com/groups/398970360435851/
Citera
2017-01-28, 19:20
Medlem
Tips p appar eller videos till gear vr?
Citera
2017-01-28, 19:32
Medlem
Poke53281s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag har sett fram emot VR sedan jag var en liten pojk och sg tillbaka till framtiden. Nr jag fr ngra r sedan fick hra om oculus rift blev jag eld och lgor och har bara vntat p att dom skall g att kpa i affr. Nu till jul fick mina systerbarn VR glasgon till mobil och jag var vldigt frvntansfull mr jag skulle prova dom fr frsta gngen, men vilken besvikelse det var!

Jag brjade faktiskt tveka ver om det ens r ngon id att kpa oculus. Hur stor skillnad r det mellan oculus och vanliga mobil-glasgon? Att grafik o s v blir mycket bttre i oculus ser jag som sjlvklart men hur r det med synfltet? I glasgonen s sg man sjlva ldan i periferin vilket frstrde verklighetsknslan helt och hllet fr mig.

Well...Mobil VR, det r ju inte n VR. En jvla mobiltelefon har ju inte kraften som krvs fr VR. ven vi som har riktig bra HIGH-END PC grej sliter hrt med dom hrdaste spelen som RAW-Data etc. ven med GeForce 1070 och i7-5820 6 krnig processor med 32 GB DDR 4 ram gr det bara JUST "ok" att spela dom bsta VR spelen i en upplsning av 1280x1080 varje gon.

Men positionerings systemet r omatchat nnstans, den precision du fr med VIVE's lighthouse system r det som gr VR till verklighet. S har du inte provat HTC VIVE n, s...ja, du blir INTE lessen.
Citera
2017-01-28, 20:36
Medlem
trazkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poke53281
Well...Mobil VR, det r ju inte n VR. En jvla mobiltelefon har ju inte kraften som krvs fr VR. ven vi som har riktig bra HIGH-END PC grej sliter hrt med dom hrdaste spelen som RAW-Data etc. ven med GeForce 1070 och i7-5820 6 krnig processor med 32 GB DDR 4 ram gr det bara JUST "ok" att spela dom bsta VR spelen i en upplsning av 1280x1080 varje gon.

Men positionerings systemet r omatchat nnstans, den precision du fr med VIVE's lighthouse system r det som gr VR till verklighet. S har du inte provat HTC VIVE n, s...ja, du blir INTE lessen.

Tack fr svar! Men fr en datornoob som jag s var det rena grekiskan. Det jag var mest nyfiken p var hur sjlva periferiseendet r i riktig VR?
Citera
2017-01-28, 20:41
Medlem
Ergolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Tack fr svar! Men fr en datornoob som jag s var det rena grekiskan. Det jag var mest nyfiken p var hur sjlva periferiseendet r i riktig VR?

I min erfarenhet av HTC Vive ser du bara skrmarna och blir sledes helt innesluten i VR vrlden.
Citera
2017-01-30, 19:30
Medlem
Vilka vr spel ser ni fram emot framver?
Citera
2017-02-02, 19:04
Medlem
Hugh.Munguss avatar
VR r en bluff.

Hr r en person som r mycket positivt instlld till VR, men nd blir det mycket tydligt att hela konceptet r en bluff; https://www.youtube.com/watch?v=x3mMc_0_UtU

Det kommer bli som 3D tv; ingen vill ha det om ngot r.
Citera
2017-02-07, 22:35
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Mungus
VR r en bluff.

Hr r en person som r mycket positivt instlld till VR, men nd blir det mycket tydligt att hela konceptet r en bluff; https://www.youtube.com/watch?v=x3mMc_0_UtU

Det kommer bli som 3D tv; ingen vill ha det om ngot r.
Jag r bengen att hlla med. Vanligt folk orkar inte hlla p och fippla med VR-glasgon och en massa paraphernalia, s det kommer troligtvis inte uppst ngon strre kundbas som gr det lnt fr utvecklare att skapa VR-spel. Det r nu uppenbart att konceptet inte tar fart; ingen frutom de strsta entusiasterna snackar om VR. Kolla bara hr: Flashbacks VR-trd r snart ett r gammal och har inte ens 50 inlgg n. Det r inte tecken p en succ.

Mjligtvis kanske VR hankar sig vidare ett tag till som en nischad grej inom TV och datorspel, men nyhetens behag kommer snart att frsvinna nr kpare brjar inse att ett annorlunda perspektiv faktiskt inte tillfr s mycket och rentav kan introducera nya ovntade irritationsmoment. Sen nr spelutvecklingen avstannar p grund av att det inte finns ngon ekonomi i det, fr VR gra sllskap med betamax och 3D-TV i teknikhimlen.

vriga tillmpningar av VR knns ocks ddfdda. Dagstidningen DN har slagit p stora trumman angende sin nya VR-reportage, men i verkligheten bryr sig ingen nmnvrt. Nyheter och reportage konsumerar man genom att lsa eller se p klassisk 2D-TV, fr det rcker liksom s.

Slutligen s tycker jag att hela konceptet har lite av en tragikomisk aspekt; f saker ser fr en yttre betraktare s ljliga ut som en person som lever helt i sin egen vrld med ett par VR-glasgon p. Fr ett tag sen lste jag t.ex. en artikel dr en kille testade en VR-simulation dr man skulle vara kossa p en ng. En vuxen man krlade runt p alla fyra p golvet och gaggade som en idiot. Om farsan sett mig i ett sdant tillstnd skulle han ha barnhrtighetsddat mig p flcken.

Min gissning r VR kommer vara bortglmt vid 2020. Det finns en viss trghet i systemet, s dt drjer nog ngra r till innan det ebbar ut.
Citera
2017-02-11, 21:37
Medlem
elbels avatar
Vad r det fr skillnad p att anvnda vr med sin android kontra oculus rift etc?

Hur kper man spel till android, google apps?

Skulle va dskoj och lira lite bil eller zombiespel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in