2024-03-26, 10:26
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag håller med dig. Man involverar väl sina barn och sin fru när man förhandlar fram ett nytt kontrakt. Nu verkar det som han agerat helt och hållet utifrån sig själv och hållit dem helt utanför.

Shanga själv håller inte med dig, 2023-11-19 sa hon följande;

Berättar du inte ens vad du vill?
Han kör. Han tog mig till Leipzig. Jag lägger mitt liv i hans händer. Jag har känt honom sen jag var 17-18 så jag är inte ett dugg orolig. Han sköter allt.

Så hon tycks vara fine med klubbytet per se. Det här tycks vara nånting annat.
Citera
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Vem vet hur en kränkt kvinna resonerar och tänker?

Han är nog onåbar just nu oavsett vad hon säger. Iallafall om han är nykär.

Lider med henne litegrann. Det är fruktansvärt att se sin partner bli lika känslosam som en sten och kommunicerbar som en robot.

Usch..
Kom att tänka på Erik Haags beteende mot Martina Haag som föranledde deras skiljsmässa, känns som att det finns ganska mycket likheter här. Han blev också tyst och iskall i samband med att han träffat en ny kvinna.
Citera
Medlem
Mohks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan

Tror du på riktigt att man kan pausa sitt liv som fotbollsspelare. Vilken klubb betalar honom för den pausen?
Vilken lön ska du få då och hur länge är den pausen?
Vem vill köpa en spelare som inte spelat på hög nivå på ett tag?
Är du naiv på riktigt eller tror du det är korpen det handlar om. Suck!
Håller helt med.

Vissa är verkligen så hopplöst dumma i huvudet.
Citera
2024-03-26, 10:32
Medlem
Krickedixans avatar
Killen vill skiljas och inte något mer än så.
Han har väl rätt att få göra det utan en massa synpunkter.

Min undran är hur många här som har gifta föräldrar över 19 år som inte skilt sig
Tror inte det är många
Sånt är livet och de har hållit ihop länge nu

De träffades när hon var typ 16
Vilka här är tillsammans med den person de dejtade när de var 16
Inte många så sluta anklaga honom för att vara taskig
Har ni verkligheten ? Vet ni hur deras förhållande varit?
Hitta inte på egna sanningar.

Var inte så jäkla naiva och låt honom lämna utan en massa skit.

Hon väljer att skriva skit på sociala medier och göra sig själv till den som det är synd om.
Vem skriver så om sina barns pappa
Det blir aldrig bra och det låter som att hon är väldigt ego i mina ögon
Vad säger resten av familjen när hon ger sig på honom så hör. Vill hon ha en bra relation med barnens farföräldrar och hans övriga familj. Det här känns inte genomtänkt av henne.

Gör ett snyggt avslut , ta pengarna , hitta en ny man och ha ett bra liv.
Efter detta hon skrivit blir det inte bättre !

Hon sjönk tyvärr!
Senast redigerad av Krickedixan 2024-03-26 kl. 10:36.
Citera
2024-03-26, 10:33
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Shanga själv håller inte med dig, 2023-11-19 sa hon följande;

Han kör. Han tog mig till Leipzig. Jag lägger mitt liv i hans händer. Jag har känt honom sen jag var 17-18 så jag är inte ett dugg orolig. Han sköter allt.

Så hon tycks vara fine med klubbytet per se. Det här tycks vara nånting annat.
Om du läser artikeln så är det vad Emil Forsberg säger om sin manager Hasan.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...tt-par-i-19-ar

Citat:
Forsberg har spelat i Leipzig sedan 2015, men nu kan 31-åringen vara på väg bort. Enligt uppgifter är han muntlig överens om ett fyraårskontrakt med Red Bull New York.

– Jag har faktiskt ingen aning. Min agent Hasan sköter allt det. Jag lägger fötterna på bordet och tittar njutbart på och fokuserar på fotbollen, säger han själv.

– Han kör. Han tog mig till Leipzig. Jag lägger mitt liv i hans händer. Jag har känt honom sen jag var 17-18 så jag är inte ett dugg orolig. Han sköter allt.

EDIT: Jag är van att diskutera med människor som aldrig länkar källor. Då får man själv leta upp källan och se vad som skrivs. Alltför ofta så är det någon som inte fattar och har missförstått.
Senast redigerad av Conception 2024-03-26 kl. 10:38.
Citera
2024-03-26, 10:40
Medlem
Citat:

De träffades när hon var typ 16
Vilka här är tillsammans med den person de dejtade när de var 16
De var till och med ännu yngre, han 13 år och hon 12 år.
Citera
2024-03-26, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Du är sjuk, om han byter land för att göra sina barn ekonomiskt oberoende är det helt rätt. Du är inte bara sjuk, du är även extremt svagbegåvad, vi får hoppas att du inga barn har!

By the way, Emils fru hon är psykiskt sjuk.

Barn skiter i pengar.

Låter snarare som du behöver hjälp.
Citera
2024-03-26, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Det är ju mer regel än undantag som professionell och välavlönad idrottare. Det är tvära kast i den branschen. I regel kommer ju familjen efter. Det handlar om några veckor eller månader. Något man borde ta med i beräkningen när man avlar fram ett barn med de.

Hon borde ju verkligen känna till branschen eftersom hon spenderat 19 år med honom.

Kolla bara på alla trades inom sporten i USA. Inte ovanligt att man på samma dag får reda på att man är bytt med ett förstarundsval i draften om två år. Då åker man från Boston till San Jose och spelar match dagen efter. Då är det hotell och logi som gäller fram tills det att familjen hittat en mer permanent lösning. Oftast stannar övriga familjen kvar och planerar för skola och dylikt.

Hur är detta relevant?
Nu pratar vi om två människor som ska skiljas. Hon behöver inte ta hänsyn till hans livstil överhuvudtaget längre.
Citera
2024-03-26, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Vad är det för tramsargumentation? Det kan ju finnas fullt legitima skäl till varför det är så. Och känner man inte till de närmare omständigheterna så kan man ju fundera över hur rimligt det är att uttala sig så säkert som du gör.

Väx upp.

"Emil Forsberg lämnade RB Leipzig för New York Red Bulls i vintras och resten av familjen har inte flyttat med till USA.

– Det är klart att man saknar sina barn men som tur är finns Facetime, så det löser sig, sa Forsberg under en pressträff med landslaget förra veckan."

Ett aktivt val utan Emil.
Citera
2024-03-26, 10:50
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Om du läser artikeln så är det vad Emil Forsberg säger om sin manager Hasan.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...tt-par-i-19-ar

Hoppsan, klantigt värre. Det var nån annan i tråden som sa att det var Shanga, så jag läste nog artikeln med det ingångsvärdet i bakhuvudet och så blev det tokfel

Hursomhelst, det finns ett annat liknande uttalande från henne, t ex 2023-12-22:
"Excited for what’s to come. Happy to stay in the family. New York, New York, Wir fahren nach New York!"

Det låter för mig inte som någon som brutits upp mot sin vilja. Min känsla är fortsatt att det inte är flytten i sig som är problemet.
Citera
2024-03-26, 10:51
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeX12
"Emil Forsberg lämnade RB Leipzig för New York Red Bulls i vintras och resten av familjen har inte flyttat med till USA.

– Det är klart att man saknar sina barn men som tur är finns Facetime, så det löser sig, sa Forsberg under en pressträff med landslaget förra veckan."

Ett aktivt val utan Emil.

Jag förstår inte vad du försöker säga.

Edit: Aha, du menar "utav Emil". Då är jag med.

Att det är aktivt val att flyta till USA betyder fortfarande inte att det inte kan ju finnas fullt legitima skäl.

Och det betyder inte att han "lämnat sina barn och dragit".
Senast redigerad av Fiffiniffi 2024-03-26 kl. 10:53.
Citera
2024-03-26, 10:51
Medlem
Conceptions avatar
Citat:

Tror du på riktigt att man kan pausa sitt liv som fotbollsspelare. Vilken klubb betalar honom för den pausen?
Vilken lön ska du få då och hur länge är den pausen?
Vem vill köpa en spelare som inte spelat på hög nivå på ett tag?
Är du naiv på riktigt eller tror du det är korpen det handlar om. Suck!
Då har han i sådana fall ett jävligt uselt kontrakt.

Spelare har sista ordet när det gäller flytt till en ny klubb.https://bleacherreport.com/articles/...yers-or-agents

Emil är väl för fan en vuxen människa och en vuxen människa lägger inte sitt liv i händerna på en manager? Speciellt inte när en familj är inblandad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in