2024-03-26, 09:55
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeX12
Fasr vad fattae du inte?

Det kan ha varit grundplanen. Det blev inte så. DÅ åker man tillbaka illa kvickt! Varför? Jo för att man är FÖRÄLDER.

Jag köper det jag ser. En pappa som inte tar ansvar för sina barn. Hennes story är helt oviktig i sammanhanget.
Jag håller med dig. Man involverar väl sina barn och sin fru när man förhandlar fram ett nytt kontrakt. Nu verkar det som han agerat helt och hållet utifrån sig själv och hållit dem helt utanför.

Emil är gammal nu är på väg utför och han vet troligen om det. Pengar är troligen viktigt för honom så han agerar utifrån det. Låter som en stor dos egoism och är typiskt hos framstående idrottare.

Jerebko gjorde väl lite samma sak när han stack till Moskva. Men där hade han troligen familjen med sig. De stannade i Sverige medan han tjänade pengar.
Citera
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det kan ha varit grundplanen. Det blev inte så. DÅ åker man tillbaka illa kvickt! Varför? Jo för att man är FÖRÄLDER.

Återigen: DU VET INTE VAD SOM HÄNT.

Du bara antar saker.

Citat:
Hennes story är helt oviktig i sammanhanget.

Bullshit. Du tror ju på den?
Citera
Medlem
DonaldBidens avatar
Det är möjligt att det är Emil som gjort fel i detta och förskjutit sin familj.
Men han verkar faktiskt vara en bättre fotbollsspelare än vad hon är, så jag får nog ta hans parti.
Citera
2024-03-26, 09:58
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Det är möjligt att det är Emil som gjort fel i detta och förskjutit sin familj.
Men han verkar faktiskt vara en bättre fotbollsspelare än hon är, så jag får nog ta hans parti.
Det är nog hårfint. Forsberg är en dålig fotbollsspelare men verkar vara en ännu sämre människa. Det är inte särskilt överraskande dock. Han har alltid känts full av sig själv.

"Sverige behövde mig - så jag levererade"

Dom orden efter den pinsamma toffelträffen som gick rätt på första back och ställde målvakten i åttondelsfinalen i VM kommer aldrig glömmas.
Citera
2024-03-26, 09:59
Medlem
Hur kunde Emil överge denna vackra kurden💔😔 Nu kan du vara med mig istället!
https://ibb.co/FsHtVM8
Citera
2024-03-26, 10:01
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Är du trög? Han själv säger i intervjun att barnen inte är med honom! Så nog fan har han då lämnat sina barn! Spelar väl ingen jävla roll vad som hänt, en frisk pappa lämnar inte sina barn.

Du är sjuk, om han byter land för att göra sina barn ekonomiskt oberoende är det helt rätt. Du är inte bara sjuk, du är även extremt svagbegåvad, vi får hoppas att du inga barn har!

By the way, Emils fru hon är psykiskt sjuk.
Citera
2024-03-26, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Återigen: DU VET INTE VAD SOM HÄNT.

Du bara antar saker.

Bullshit. Du tror ju på den?

Jag vet att barnen är med sin mamma och inte Emil. Mer än så behöver man inte veta.
Citera
2024-03-26, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag håller med dig. Man involverar väl sina barn och sin fru när man förhandlar fram ett nytt kontrakt. Nu verkar det som han agerat helt och hållet utifrån sig själv och hållit dem helt utanför.

Emil är gammal nu är på väg utför och han vet troligen om det. Pengar är troligen viktigt för honom så han agerar utifrån det. Låter som en stor dos egoism och är typiskt hos framstående idrottare.

Jerebko gjorde väl lite samma sak när han stack till Moskva. Men där hade han troligen familjen med sig. De stannade i Sverige medan han tjänade pengar.

Japp och likväl som folk skriker "hon visste vem hon gifte sig med!" Så visste väl han att äktenskap kan ta slut och har man då barn så kommer han bli tvungen att pausa sin karriär innan han löst situationen med sina barn.
Citera
2024-03-26, 10:21
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Vad gör andra föräldrar? Inte fan dumpa dom sina barn och drar ändå pga jobb!? Spelar ingen roll om du är idrottare, har kontrakt eller kungen själv.

Den dagen man skaffar barn har man ett livslångt ansvar och ens egna karriär får stå åt sidan om saker inte går som planerat.
Det är ju mer regel än undantag som professionell och välavlönad idrottare. Det är tvära kast i den branschen. I regel kommer ju familjen efter. Det handlar om några veckor eller månader. Något man borde ta med i beräkningen när man avlar fram ett barn med de.

Hon borde ju verkligen känna till branschen eftersom hon spenderat 19 år med honom.

Kolla bara på alla trades inom sporten i USA. Inte ovanligt att man på samma dag får reda på att man är bytt med ett förstarundsval i draften om två år. Då åker man från Boston till San Jose och spelar match dagen efter. Då är det hotell och logi som gäller fram tills det att familjen hittat en mer permanent lösning. Oftast stannar övriga familjen kvar och planerar för skola och dylikt.
Citera
2024-03-26, 10:21
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschtomten2
Hur kunde Emil överge denna vackra kurden💔😔 Nu kan du vara med mig istället!
https://ibb.co/FsHtVM8

De har varit tillsammans i 19 år
Det har säkert hänt saker på vägen som han kanske vill lämna.
Folk skiljer sig och går vidare.
Citera
2024-03-26, 10:22
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag vet att barnen är med sin mamma och inte Emil. Mer än så behöver man inte veta.

Vad är det för tramsargumentation? Det kan ju finnas fullt legitima skäl till varför det är så. Och känner man inte till de närmare omständigheterna så kan man ju fundera över hur rimligt det är att uttala sig så säkert som du gör.

Väx upp.
Citera
2024-03-26, 10:24
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Japp och likväl som folk skriker "hon visste vem hon gifte sig med!" Så visste väl han att äktenskap kan ta slut och har man då barn så kommer han bli tvungen att pausa sin karriär innan han löst situationen med sina barn.

Tror du på riktigt att man kan pausa sitt liv som fotbollsspelare. Vilken klubb betalar honom för den pausen?
Vilken lön ska du få då och hur länge är den pausen?
Vem vill köpa en spelare som inte spelat på hög nivå på ett tag?
Är du naiv på riktigt eller tror du det är korpen det handlar om. Suck!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in