• 3
  • 4
2016-03-10, 19:42
Medlem
AmaiLius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Fast det beror ju mera på hur fort man vevar.
Menar inte såna man vevar utan såna med knapp.
Citera
2016-03-11, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Braun
Vad räknas som gammal kontra modern bil?
Och varför? Vart går enligt dig gränsen till att man kan kalla en bil ny/modern?
Kan det vara någon skillnad på ny och modern bil? Eller är det synonymt?
Kan en gammal bil räknas som modern?

Jag tycker inte direkt att det har hänt något enormt jätte revolutionerande dom senaste 25åren, det är mest nyansskillnader, så för min del går jag mest på vad bilen är i för skick, vilket liv den levt och vad som utifrån dom parametrarna blir bäst (billigast) att äga.

90% av tiden i bilen handlar ju mest om att bara sitta någorlunda bekvämt och ha tillräckliga resurser för att hänga med i övriga trafiktempot.

Har man växt ur bling-blingåldern och mest använder bilen som ett sätt att förflytta sig tycker jag ekonomin är viktigare än om det är en 2016, 2006 eller 1996 årsmodell.
Citera
2016-03-11, 11:48
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag tycker inte direkt att det har hänt något enormt jätte revolutionerande dom senaste 25åren, det är mest nyansskillnader, så för min del går jag mest på vad bilen är i för skick, vilket liv den levt och vad som utifrån dom parametrarna blir bäst (billigast) att äga.

90% av tiden i bilen handlar ju mest om att bara sitta någorlunda bekvämt och ha tillräckliga resurser för att hänga med i övriga trafiktempot.

Har man växt ur bling-blingåldern och mest använder bilen som ett sätt att förflytta sig tycker jag ekonomin är viktigare än om det är en 2016, 2006 eller 1996 årsmodell.
Ang sista stycket.
Detta beror på vad som transporteras. Själv transporterar jag mig i en 16 år gammal bil. Däremot så är jag nöjd över vårt senaste köp som transporterar det värdefullaste jag har. Dvs min sambo.
Så hon får köra bilen från 2014 med all tänkbar säkerhetsteknik. Hellre den bilen än en bil från 1996 som antagligen inte ens har antisladd.
Citera
2016-03-12, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Ang sista stycket.
Detta beror på vad som transporteras. Själv transporterar jag mig i en 16 år gammal bil. Däremot så är jag nöjd över vårt senaste köp som transporterar det värdefullaste jag har. Dvs min sambo.
Så hon får köra bilen från 2014 med all tänkbar säkerhetsteknik. Hellre den bilen än en bil från 1996 som antagligen inte ens har antisladd.

Det där tycker jag du ska ha en eloge för. Jag har alltid tyckt det är en helt galen prioritering när mannen (om man inte har bil i tjänsten) som kanske också ofta kör bättre, tar den stora/nyare bilen till kontoret och tanten + ungarna åker +10år gammal rostig småbil till dagis och affärer.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in