• 1
  • 2
2016-03-09, 11:52
Medlem
Ann-Charlotte Marteus, ledarskribenten som har lite svårt att besluta om hon är jätteglad eller jättekritisk mot invandringen, kastar i dag in en ny brandfackla.
Den bör tolkas som att hon nu ändrat sig igen och nu vill anpassa Sverige efter religiösa dårar och kvinnohatare.
http://www.expressen.se/ledare/ann-c...a-i-ostersund/

Polisen i Östersund har dragit på sig mycket kritik efter måndagens presskonferens där man rekommenderade "människor, speciellt kvinnor, att inte röra sig ute ensamma på natten". Skälet till varningen är att det har skett sex överfall på kvinnor i staden under några veckor.
.
.
.
.
Och en feministisk utgångspunkt borde vara att realism är en bättre förutsättning för kvinnofrid än rosa drömmar.

Till att börja med innehåller texten uppenbart medvetna lögner:
1. Marteus skriver genomgående om att polisen "varnat kvinnor" och fått kritik för detta. Vilket är lögn.
2. Den kritik som riktats är mot att polisen uppmanat kvinnor att anpassa sin frihet efter deras varning. Varningen som sådan har inte kritiserats.
3. Detta manifesteras tydlig då hon klippt sönder citaten:

Marteus återger detta citat skriver:
"det blir fel om man uppmanar kvinnor att anpassa sig till kriminella".
Googlar man så ser man att citatet i sin helhet är:
- Jag förstår polisens vilja att informera och upplysa, men det blir fel om man uppmanar kvinnor att anpassa sig efter kriminella. Det riskerar att leda in på fel väg om offer ska anpassa sig efter gärningsmän.

Det senare citatet är fullt logiskt, speciellt när det i samma text föreslås mer poliser för att kunna jobba mer på fält.

Slutsatser:
I förlängningen menar Marteus att det är i sin ordning att befolkningen ska anpassa sig efter kriminella som slår kvinnor.
Som en konsekvens av det menar hon alltså att du inte ska ha en dyr jacka, visa din mobiltelefon eller bära kontanter på dig - då detta tenderar öka risken för rån. Då är det bättre att anpassa sig efter rånaren.
På samma sätt bör svenska kvinnor bära heltäckande dräkter för att minska risken för våldtäkter.

Jag kan för min värld inte förstå hur Expressen kan förespråka denna linje, men så gör man i alla fall.
Citera
2016-03-09, 11:58
Medlem
Läste också det och blev lite förvånad.
Ser även på Twitter att en massa "Sverigevänner" tycker att det är bra.
Helt absurt faktiskt att man tycker att medeltids-värderingar ska styra hur människor får röra sig utomhus.

Dessutom ljuger Marteus om att Sverige har för få poliser. Sverige har få poliser, det är sant, men det stora problemet är att en stor andel av poliserna inte alls jobbar med polisiära uppgifter.

Man vägrar lämna stationen och får inre tjänst, eftersom dessa är i princip omöjliga att sparka.
Dessutom har utbildade poliser tagit över civilanställdas arbetsuppgifter.

Därför har vissa polisdistrikt ökat sin bemanning med över 30 procent sedan år 2000 och likförbannat har man sämre närvaro ute i fält. För att i princip alla poliser sitter inne på stationen.
Det vet Marteus.
Om hon inte gör det borde hon inte skriva om sånt, eftersom det är en utveckling som pågått sedan mitten av 1990-talet.
Citera
2016-03-09, 11:59
Medlem
Leif GW Persson tycker rakt motsatt mot Marteus i alla fall.
https://youtu.be/VDlS0YZHNdE
Citera
2016-03-09, 12:00
Medlem
Amsvartners avatar
Varför inte gå All In och dra på en niqab på en gång för att blidka dessa överkåta näbbar?
Citera
2016-03-09, 12:06
Medlem
apelsinhimlens avatar
Fullkomligt helsjukt om kvinnorinte ska kunna vara sig själva utan behöva anpassa sig så att man blir mindre attraktiv för importerade våldtäktsmän. Ska vi ha ett samhälle där kvinnor ska behöva göra en riskanalys inför var gång de lämnar hemmet?
Citera
2016-03-09, 12:14
Medlem
elliot1990s avatar
Nu går utvecklingen snabbt. Från att predika feminism predikas att kvinnor ska anpassa sig efter medeltida värderingar vi har importerat. Det var inte så längesedan media proklamerade att en kvinna ska kunna gå naken en sommarkväll i centrum utan att en får oinbjudna blickar riktad mot sig. Nu diskuteras separata badtider för män och kvinnor utan att media ifrågasätter. Det är det jag säger. Media är farliga, media är kappvändare.
Citera
2016-03-09, 12:17
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Fullkomligt helsjukt om kvinnorinte ska kunna vara sig själva utan behöva anpassa sig så att man blir mindre attraktiv för importerade våldtäktsmän. Ska vi ha ett samhälle där kvinnor ska behöva göra en riskanalys inför var gång de lämnar hemmet?

En riskananlys för ju alla i allting och så bör det ju vara.

Ställer jag en cykel utan cykellås så får jag delvis skylla mg själv om den blir stulen.
Blir jag som man full på krogen så är det ju även delvis mitt fel om jag sen blir rånad.
Surfar jag utan virusskydd så får jag skulla mig själv om jag får virus på datorn.
Går en kvinna ensam och full på krogen i en stad fulla med araber och negerer om hon då blir utsatt för sexualbrott så får hon delvis skylla sig själv.
Osv osv osv osv.

-man skulle kunna ta precis samma argument som kvinnorna gör nu att, varför ska inte en kille kunna gå på krogen utan att riskera att bli nerslagen?

Jag fattar inte varför det skulle vara annorlunda bara för att kvinnor gör sig själva till offer gång på gång. Eget ansvar, verkar ju inte som kvinnorna (som hörs) hört talas om. Det handlar inte om en kvinno eller mans fråga, det handlar om att blir av med smustsmänniskorna för ALLAS väl och ve.

I övrigt är det ju jättebra att polisen går ute med information så att alla kan göra en egen bedömning. Punkt.
Citera
2016-03-09, 12:24
Medlem
Sasous avatar
Som om det inte ar overfall i de lander dar kvinnor tacker sig...som vi alla vet sa har det har inte med hur mycket klader kvinnor har pa sig...men visst skulle jag kunna varna kvinnor om att en del manniskor fran kulturer dar en kvinna pa krogen anses som en "tillganglig" och "los" kvinna ar kanske inte de man ska festa med eller folja med hem.

I de arablander jag har erfarenhet av anses en kvinna som ar ute och festar en kvinna som troligen vill ha sex..fast det ska ju tillaggas att de flesta man i de landerna skulle inte fa for sig att valdta en kvinna for den sakens skull..kvinnorna anses bara som mer losaktiga och man har inte respekt for dem.
Citera
2016-03-09, 13:21
Medlem
Furillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Nu går utvecklingen snabbt. Från att predika feminism predikas att kvinnor ska anpassa sig efter medeltida värderingar vi har importerat. Det var inte så längesedan media proklamerade att en kvinna ska kunna gå naken en sommarkväll i centrum utan att en får oinbjudna blickar riktad mot sig. Nu diskuteras separata badtider för män och kvinnor utan att media ifrågasätter. Det är det jag säger. Media är farliga, media är kappvändare.

Jag håller med dig. Från i det närmaste fullständig frihet till en stegvis återgång till ofrihet. Här är en film som försöker sig på en förklaringsmodell över hur och varför detta sker i vårt västerländska samhälle: https://www.youtube.com/watch?v=UxpVwBzFAkw
Senast redigerad av Furillen 2016-03-09 kl. 14:15.
Citera
2016-03-09, 13:28
Medlem
Iradeorums avatar
Det finns affärsmöjligheter här. Kanske något företag nu kan ta fram en svensk version av Hijab och Niqab till svenska kvinnor. Det här är något för svenska modedesigners att titta på. Man kan också tänka sig en uppdatering av det gamla kyskhetsbältet, någon elektronisk variant i kevlar som endast maken har koden till.
Citera
2016-03-09, 13:30
Medlem
vasaduellers avatar
Ann-Charlotte kommer nog finna det lättare att hitta fram till relevanta och verklighetsbaserade uttalanden, efter det att hon själv har börjat drabbas av den återgång till ett primitivt, barbariskt samhälle, som hon och hennes gelikar kallar "utveckling".

Vi bombarderas konstant av den falska propagandan, som söker påskina att utvecklingen sker i en viss riktning, och att utveckling är en process som på något vis är förutbestämd av ödet, i stället för att styras av människor. Och sedan försöker de få oss att blunda för detta faktum, genom att stressa och piska oss att "anpassa oss till utvecklingen", eftersom det påstås vara evolutionärt framgångsrikt. Och boskapen springer som bekant dit de blir fösta, utan att stanna upp och kritiskt ifrågasätta vilken utveckling de själva önskar.
Citera
2016-03-09, 13:35
Medlem
RadioDDR1s avatar
TS: Din slutsats av artikeln i fråga kan du stoppa upp i röven.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in