Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-09, 09:26
  #1
Medlem
Jag gäspar flera gånger per minut. Det är ett irriterande problem. Hur blir jag av med gäspnigarna? varför gäspar jag så mycket?
Citera
2016-03-09, 09:32
  #2
Medlem
TarzansFarsas avatar
Tvångsbeteende, att du inbillar dig att du har för lite syre i kroppen.
Citera
2016-03-09, 10:36
  #3
Medlem
apelsinhimlens avatar
Menar du verkligen att du gäspar flera gånger i minuten? Då gäspar du i princip hela tiden, går det att leva med det?
Citera
2016-03-10, 00:50
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Tvångsbeteende, att du inbillar dig att du har för lite syre i kroppen.

Skitsnack. Har läst att gäspningar inte påverkas med viljan utan det sker automatiskt.
Citera
2016-03-10, 00:51
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Menar du verkligen att du gäspar flera gånger i minuten? Då gäspar du i princip hela tiden, går det att leva med det?

Ja det stämmer. Nej det är jobbigt att leva med det.

Har svåra sömnbesvär. Men att gäspa flera gånger i minuten är ju extremt.
Citera
2016-03-10, 00:55
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 340340
Skitsnack. Har läst att gäspningar inte påverkas med viljan utan det sker automatiskt.

Nu får du allt precisera dig lite bättre, gäspar du flera gånger per minut varje vaken minut eller undrar du varför du gäspar när du är trött? Du kanske har fel andningsteknik dessutom som gör att du inte syresätter din kropp till fullo, andas djupt och långsamt med magen.
Citera
2016-03-10, 02:52
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Nu får du allt precisera dig lite bättre, gäspar du flera gånger per minut varje vaken minut eller undrar du varför du gäspar när du är trött? Du kanske har fel andningsteknik dessutom som gör att du inte syresätter din kropp till fullo, andas djupt och långsamt med magen.

Ibland blir det så att jag gäspar flera gånger per minut. Andra gånger blir det inte varje minut men fortfarande väldigt ofta.

Jag är konstant täppt i näsan, kan möjligtvis vara så att jag får dåligt med syre tro? Eller att gäspningar beror på mina grava sömnbesvär?
Citera
2016-03-10, 03:03
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 340340
Ibland blir det så att jag gäspar flera gånger per minut. Andra gånger blir det inte varje minut men fortfarande väldigt ofta.

Jag är konstant täppt i näsan, kan möjligtvis vara så att jag får dåligt med syre tro? Eller att gäspningar beror på mina grava sömnbesvär?

Det har nog troligen med det att göra. Varför är du ständigt täppt i näsan då ...gå till läkare och berätta alla dina symptom. Slipper du nästäppan så kanske du sover bättre och slipper gäspa.

Edit. Ser nu att du käkar olika piller, har du läst biverkningarna på dom?
__________________
Senast redigerad av lacrima 2016-03-10 kl. 03:07.
Citera
2016-03-10, 05:08
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Tvångsbeteende, att du inbillar dig att du har för lite syre i kroppen.

Citat:
Ursprungligen postat av 340340
Skitsnack. Har läst att gäspningar inte påverkas med viljan utan det sker automatiskt.

Skulle absolut inte avfärda tvångsbeteende. Har varit till läkaren med andra liknande problem förr och då har de sagt att det sitter i huvudet, att man helt enkelt måste tvinga sig själv att sluta.
Citera
2016-03-10, 06:21
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Det har nog troligen med det att göra. Varför är du ständigt täppt i näsan då ...gå till läkare och berätta alla dina symptom. Slipper du nästäppan så kanske du sover bättre och slipper gäspa.

Edit. Ser nu att du käkar olika piller, har du läst biverkningarna på dom?

Vet inte varför jag är konstant täppt i näsan.

Mina piller har ingenting att göra med mina problem. Problemen fanns innan jag börja med pillrerna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback