2016-04-13, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonah
Storebror Hedman blir kvar i Modo två säsonger till. Skönt, stabil back i HA kan jag tänka mig. Dessutom har han ett hjärta för klubben.
Word. Riktigt viktigt att få behålla honom. Sedan hoppas jag att om Peter Öberg repar sig från hjärnskakningen och fortsätter med hockeyn väljer att stanna också. Behövs fler killar med hjärta om vi ska påbörja en ny satsning.
Citera
2016-04-13, 16:18
Medlem
Badios avatar
Nu har Frölunda bekräftat att Modos Grundström är klar.
Citat:
Unge Carl Grundström har skrivit på för två säsonger med Frölunda Indians.

Ytterligare en Modo-spelare har skrivit på för Frölunda Indians, Carl Grundström.

- Det skall bli roligt att flytta till en annan och större stad och en annorlunda miljö. I Frölunda får jag möjligheten att utvecklas ytterligare i en bra atmosfär, säger 18-åringen som av Frölundas sportchef Fredrik Sjöström beskrivs som en hårt arbetande och stenhård spelare som alltid tävlar.
http://frolundaindians.com/artikel/80608/
Citera
2016-04-13, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Nu har Frölunda bekräftat att Modos Grundström är klar.
http://frolundaindians.com/artikel/80608/
Har visserligen varit klart länge att han skulle försvinna. Men skönt att han hade lite stake och valde Frölunda framför Skellefteå. Då kan man ju iaf förlåta honom.
Citera
2016-04-13, 16:25
Kommer alla dessa juniorer få sin önskade istid i frölunda? Finns ju smartare val om man vill ha mycket istid i SHL..
Citera
2016-04-13, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swdrdz
Kommer alla dessa juniorer få sin önskade istid i frölunda? Finns ju smartare val om man vill ha mycket istid i SHL..
Öh hur menar du nu? Är det något lag som satsar mycket på dom unga spelarna är det väl ändå Frölunda? Trollar du nu eller?
Citera
2016-04-13, 16:34
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Öh hur menar du nu? Är det något lag som satsar mycket på dom unga spelarna är det väl ändå Frölunda? Trollar du nu eller?
Är större konkurrens om platserna i frölunda. Visst, Olofsson kan ju gå in i 1/2kedjan, men t.ex Grundström kommer knappast få en annan roll än i 4-kedjan. Hade han valt ett annat SHL-lag med mindre konkurrens så hade han garanterat fått en större roll/mer istid.
Citera
2016-04-13, 16:49
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Är större konkurrens om platserna i frölunda. Visst, Olofsson kan ju gå in i 1/2kedjan, men t.ex Grundström kommer knappast få en annan roll än i 4-kedjan. Hade han valt ett annat SHL-lag med mindre konkurrens så hade han garanterat fått en större roll/mer istid.
Kvalite över kvantitet. Den höga standarden som Frölunda sätter i träning, matcher, organisation, etc ger dig bättre möjligheter att ta nästa nivå än speltid.
Citera
2016-04-13, 16:50
Medlem
Citat:
Du tänker så ja... Ja då är jag med på vad du menar. Jag tycker dock att dom väljer rätt klubb, det handlar ändå om 2 spelare som är i början av karriären och som utvecklas fortfarande detta är något som Frölunda är väldigt bra på.
Citera
2016-04-13, 16:51
Medlem
m4tt145s avatar
Undra om Daniel Larsson fortfarande kan vara en okej förstamålvakt på SHL nivå?

Leksand har en lista på 5 målvakter, där Erik Hanses är en av dom enligt dt.
Citera
2016-04-13, 17:09
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Undra om Daniel Larsson fortfarande kan vara en okej förstamålvakt på SHL nivå?

Leksand har en lista på 5 målvakter, där Erik Hanses är en av dom enligt dt.

Daniel Larsson har varit fullkomligt katastrofal under sina två säsonger i Luleå, hans prestation har inte ens varit i närheten av halvtaskig backup-målvakt på SHL-nivå. Har otroligt svårt att håll puckar och inte släppa returer, är seg i sidled och verkar tappa fokus när det går lite mot honom. Har gjort några bra matcher men de går att räkna på en hand.

Med tanke på hur det har sett ut för honom så skulle jag bli otroligt förvånad om något SHL-lag vågar att satsa på honom och ännu mer förvånad om det ger ett lyckat resultat på isen.
Citera
2016-04-13, 17:10
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Daniel Larsson har varit fullkomligt katastrofal under sina två säsonger i Luleå, hans prestation har inte ens varit i närheten av halvtaskig backup-målvakt på SHL-nivå. Har otroligt svårt att håll puckar och inte släppa returer, är seg i sidled och verkar tappa fokus när det går lite mot honom. Har gjort några bra matcher men de går att räkna på en hand.

Med tanke på hur det har sett ut för honom så skulle jag bli otroligt förvånad om något SHL-lag vågar att satsa på honom och ännu mer förvånad om det ger ett lyckat resultat på isen.
Okej tack. Då hoppas jag inte Leksand chansar på honom då.
Citera
2016-04-13, 17:35
Medlem
Malmö intresserade av Noah Welch!

http://www.sydsvenskan.se/sport/isho...tet-for-malmo/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in