2016-03-28, 13:14
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Marcus Paulsson är aktuell för Karlskrona.

http://bloggar.expressen.se/sjoberg/...ra-karlskrona/

Förlänger med Guter och in med Paulsson. För 6 mille extra kan nog Karlskrona få ett helt ok lag. Nu vet de vad det handlar om.
Citera
2016-03-28, 13:20
Medlem
Oscar Malm klar för Pantern, kommer senast från Kallinge/Ronneby!

http://www.panternhockey.se/artikel/amjgaimbu-3d8md/
Citera
2016-03-28, 13:34
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Förlänger med Guter och in med Paulsson. För 6 mille extra kan nog Karlskrona få ett helt ok lag. Nu vet de vad det handlar om.
Det tror jag med, denna gången har vi dessutom en sportchef från början vilket vi inte hade denna säsongen. Pelle Hånberg och övriga hade näst intill redan satt laget innan Sundlöv tillträdde, med för stor tilltro på de som spelade upp oss.
Citera
2016-03-28, 15:21
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
En väldigt väntad värvning isåfall. Har riktigt fina kvalitéer som han kan utveckla mer i Leksand.

Tror även Jesper Ollas spelar i Leksand nästa säsong, oavsett serie, men det är bara ren gissning.
Jag tror Ollas går till LIF om de spelar i SHL.
Citera
2016-03-28, 18:07
Medlem
SweTechs avatar
http://www.vf.se/sport/ishockey/klar...mnar-farjestad

Inte en dag för sent och diskussionerna är redan igång. Tyvärr placerar ryktet BÅG i Karlstad, något som jag ställer mig tvekande till skulle vara en sån bra idé.
Citera
2016-03-28, 18:11
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Jag tror Ollas går till LIF om de spelar i SHL.
Han har gjort ett par år i SHL nu, vunnit guld, haft en riktigt fin säsong med mycket poäng, jag tror han är redo att flytta hem.

Kan även tänka mig Nordqvist i HA.
Citera
2016-03-28, 18:29
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
http://www.vf.se/sport/ishockey/klar...mnar-farjestad

Inte en dag för sent och diskussionerna är redan igång. Tyvärr placerar ryktet BÅG i Karlstad, något som jag ställer mig tvekande till skulle vara en sån bra idé.

Ett problem klubben har satt sig i så länge Loob är kvar som GM är att det blir svårt att värva tränare utifrån. Och är det någon gång det skulle behövas någon utifrån så är det väl nu.

Tror även det behövs lite mer nytt folk på sportsidan, tex är verkligen Leffe Carlsson rätt man för att vara sportchef?
Citera
2016-03-28, 18:39
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
DIF har Robert Olsson som tränare nästa säsong.

Är väl inte presenterad än?
Citera
2016-03-28, 18:46
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Ett problem klubben har satt sig i så länge Loob är kvar som GM är att det blir svårt att värva tränare utifrån. Och är det någon gång det skulle behövas någon utifrån så är det väl nu.

Tror även det behövs lite mer nytt folk på sportsidan, tex är verkligen Leffe Carlsson rätt man för att vara sportchef?

Så är det.. men tillslut kommer det bli svårt att vara kvar som GM med bristande resultat både sportsligt och ekonomiskt år efter år trots ekonomiska satsningar på både det ena och andra kontraktet.

Leif är en nyttig idiot. Ungefär som en chef som inte har sin egen budget utan måste få mandat högre upp vid varje beslut.

MEN, under tiden det tar för ovanstående att förändras så skadar det ju inte med en tränare som kan spela två matcher i rad med samma kedjor och som vågar coacha under matcherna. Kanske en som förstår för många likadana spelartyper i kedjorna kanske inte är en sån jävla bra ide..
Citera
2016-03-28, 22:30
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk

Ok att byta ut den tråkiga tränaren MEN Det är LOOB som skall bytas ut om ni vill ha ett nytt Fbk
Citera
2016-03-28, 22:37
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Ok att byta ut den tråkiga tränaren MEN Det är LOOB som skall bytas ut om ni vill ha ett nytt Fbk

Det är ju det jag är inne på, och även SweTech. Sedan guldet 2011 har det gått rejält utför (trots en finalplats 2014) och föreningen är långt ifrån att vara bland toppen i landet.

Vill Färjestad hänga med så är det dags för större förändringar innan man blir alldeles för akterseglade. När det sen ryktas om BÅG som ny tränare ja då ter sig familjen allt mer inavlad och jag tror absolut inte att BÅG är rätt man för Färjestad nu.
Citera
2016-03-28, 22:44
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2

Handlar inte så mycket om att få ett nytt Färjestad, snarare att få tillbaka den anda som fanns i klubben under Glennert. Det går inte att blunda för att det är för mycket rykten från för många håll som säger att nuvarande ledning är mer intresserade av makten positionen medför än att ta beslut för föreningens bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in