2017-02-17, 10:15
Medlem
vapor21s avatar
Elias Pettersson till Växjö för 17/18 enligt AB! Hoppas verkligen det stämmer, kul att fler och fler unga talanger väljer Växjö.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...gjort-sitt-val
Citera
2017-02-17, 10:47
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Elias Pettersson till Växjö för 17/18 enligt AB! Hoppas verkligen det stämmer, kul att fler och fler unga talanger väljer Växjö.

Tragiskt.
Citera
2017-02-17, 10:49
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Tragiskt.
Den tror jag SAIK slarvade bort. Till Växjös glädje såklart.
Citera
2017-02-17, 11:02
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:

Härligt om det är sant.(AB har ju ofta fel tyvärr)

Mycket bra värvning och utveckling på Emil och Elias är hjärtligt välkommen till Växjö på sin väg mot NHL.
Citera
2017-02-17, 11:12
Medlem
MrLims avatar
Citat:
Den tror jag SAIK slarvade bort. Till Växjös glädje såklart.
Jo, å andra sidan var bytet Pettersson - Holloway väldigt lyckat. Så tycker nog det blev okej ändå. Sen vet man ju aldrig hur länge Elias stannar i Sverige och att hålla kvar en spelare på spekulation för att få dit en annan känns ju rätt.. sådär.
Citera
2017-02-17, 11:14
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Härligt om det är sant.(AB har ju ofta fel tyvärr)

Mycket bra värvning och utveckling på Emil och Elias är hjärtligt välkommen till Växjö på sin väg mot NHL.
Jo det har dem ju tyvärr, men med tanke på att Rosén inte har skrivit kontrakt till nästa säsong kan han nog vilja testa utlandet i ett par år. Så kan mycket väl tänka mig att Evertsson jobbar hårt på att ha Pettersson x2 som topp-2 centrarna till nästa säsong.
Citera
2017-02-17, 11:16
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLim
Jo, å andra sidan var bytet Pettersson - Holloway väldigt lyckat. Så tycker nog det blev okej ändå. Sen vet man ju aldrig hur länge Elias stannar i Sverige och att hålla kvar en spelare på spekulation för att få dit en annan känns ju rätt.. sådär.
Ja det hade ju varit svårt ekonomiskt men också svårt att ge plats till båda i producerande enheter. Tror ändå det hela blev en win-win för Växjö, SAIK och framförallt Pettersson.
Citera
2017-02-17, 11:54
Medlem
MrLims avatar
Citat:
Ja det hade ju varit svårt ekonomiskt men också svårt att ge plats till båda i producerande enheter. Tror ändå det hela blev en win-win för Växjö, SAIK och framförallt Pettersson.
Jepp, alla glada, alla nöjda! Kul när saker faller väl ut ibland.

(Däremot uttalade han sig lite kasst vid övergången, så tappade lite i mina ögon där)
Citera
2017-02-17, 12:52
Medlem
Citat:
Jepp, alla glada, alla nöjda! Kul när saker faller väl ut ibland.

(Däremot uttalade han sig lite kasst vid övergången, så tappade lite i mina ögon där)

Han tog det väldigt hårt berättade han i efterhand. Samt att "Jag sa saker i stridens hetta, men jag vill ändå tacka Skellefteå för att de gjorde som de gjorde. Nu spelar jag en roll som jag älskar och får det förtroendet som jag alltid vill ha och det kunde inte Skellefteå erbjuda. Alltid skönt när det löser sig för samtliga parter"

Det ovan är från någon pod, så är inte helt ordagrant. Men han förstod nog i efterhand att när SAIK slängt ut att "Vi vi kan tänka oss bli av med denna killen" och att Växjö varit så otroligt sugna, så var det en win-win-win
Citera
2017-02-17, 13:04
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ryktet på stan skvallrar ju även om att Bud är billigare än Pettersson. Jag är nöjd.
Citera
2017-02-17, 15:39
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Ryktet på stan skvallrar ju även om att Bud är billigare än Pettersson. Jag är nöjd.

Bud är en välmeriterad spelare och notorisk målskytt. Att han skulle ligga under 200K ser jag som osannolikt. Så släpp sargen och kom in i matchen.

Att du är nöjd med att bli av med Emil och möjligen också Elias för en tillfällig lösning med Bud så är det kanon. Inga invändningar där. Det valet är ditt.
Citera
2017-02-17, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Bud är en välmeriterad spelare och notorisk målskytt. Att han skulle ligga under 200K ser jag som osannolikt. Så släpp sargen och kom in i matchen.

Att du är nöjd med att bli av med Emil och möjligen också Elias för en tillfällig lösning med Bud så är det kanon. Inga invändningar där. Det valet är ditt.

Skulle precis skriva det också!

Växjö skeppade iväg Hillding som kostade 200k och fick in Elias (som varit äckligt bra) och dessutom förarsitsen för att få hans bror. Så tror de vann "mest" på allt.

Holloway bör kosta kring 250, allt under 200 vore extremt osannolikt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in