• 1
  • 2
2016-03-08, 03:44
Medlem
Hej, min mamma har fått spridd njurcancer, och jag hittar bara överlevnad som 6 månader till 1 år.. Det sägs att med dom nya broms medicinerna som kommit, så kan man leva några år.. Men hur många har/känner någon som levt ändå ett bra tag efter besked och inte bara några månader...

Snälla ge mig lite hopp.. Hon är ändå bara 61..
Senast redigerad av Lillsofiaa 2016-03-08 kl. 03:48.
Citera
2016-03-08, 04:00
Medlem
usb3s avatar
Beklagar verkligen. Hur mkt har det spridit sig?
En liten tröst är väl att det finns väldigt bra mediciner så din mor inte kommer behöva plågas och kunna ha något kvalitativt år till.
Senast redigerad av usb3 2016-03-08 kl. 04:04.
Citera
2016-03-08, 04:04
Medlem
Hej. Bara ena njuren, till ena lungan och till lymfarna...:/
Citera
2016-03-08, 04:06
Medlem
Några år till? Varför läser jag att det flesta där inom 1 år då. Iofs verkar dom flesta artiklar vara från 2013, så vet inte hur långt forskningen kommit på 3 år.. Ja, 3 år hade varit guld.. Tänk att dom kan ha hittat ett botmedel tillsdess.......
Citera
2016-03-08, 07:09
Medlem
MyLittleTonys avatar
Beklagar enormt!

Bromsmediciner tillsammans med upphörande av mejeri & köttprodukter är en väg att gå.
Citera
2016-03-08, 10:13
Medlem
En vän till mig blev diagnoserad med cancer i levern. Fick 4månader att leva. Men är forfarande vid liv 3 år efter. Han även runt 60
Citera
2016-03-08, 15:47
Medlem
behöver fler uppgifter. vilken typ av cancer? är det första gången hon får cancer? hur länge har hon haft cancer?
Citera
2016-03-08, 16:00
Medlem
Beklagar min farsa dog av lungcancer han levde ca 1år efter diagnosen. Men det är såklart individuellt och beroende på hur spridd cancern är. Han dog iofs sent 90-tal. Jag antar att behandlingen har blivit bättre. Enda rådet jag kan ge är att ni umgås väldigt mkt och tar tillvara på varje sekund.
Citera
2016-03-08, 17:00
Medlem
Crillecrolle: Klarcellig Spridd njurcancer till lunga och lymfar.. Ingen vet hur länge hon haft den, dom kan inte säga det, säger dom? Det är första gången hon har cancer, dom upptäckte förändring i lungorna vid en lunginflammation, och då såg dom även att det började i ena njuren.. Sa det, dig något mer?
Citera
2016-03-08, 17:17
Medlem
konstigt att den inte upptäckts tidigare. är vanligast att det börjar i livmodern. måste ha spridigt sig därifrån. överlevnadschans ligger på 87% men nu har den spridit sig till buk och lunga. vanligaste åtgärder är kirurgi då man tar bort delar eller hela livmodern beroende på ålder.

pga spridningen och ålder är nog chansen stor att man intd överlever en sådan operation. vi pratar om väldigt avancerad kirurgi och sedan njur transplantation. leva med mindre lungvävnad. problem med immunförsvar pga lymfkörtlar. risk för infektion osv.
Citera
2016-03-08, 17:30
Medlem
Crillecrolle: Va? Nej det har inte spridit sig till livmodern, haha. Doktortumören kommer från ENA njuren. Hon ska inte göra någon operation än, hon ska först börja med broms medicin och se hur den artar sig.. Sen om hon är piggare och det minskar tumörer i lungorna bland annat, så kommer kanske en njure tas bort, då hon bara har cancer i ena njuren. Så hon ska inte operera bort någon livmoder då hon inte har några tumörer där..
Citera
2016-03-08, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrolle
konstigt att den inte upptäckts tidigare. är vanligast att det börjar i livmodern. måste ha spridigt sig därifrån. överlevnadschans ligger på 87% men nu har den spridit sig till buk och lunga. vanligaste åtgärder är kirurgi då man tar bort delar eller hela livmodern beroende på ålder.

pga spridningen och ålder är nog chansen stor att man intd överlever en sådan operation. vi pratar om väldigt avancerad kirurgi och sedan njur transplantation. leva med mindre lungvävnad. problem med immunförsvar pga lymfkörtlar. risk för infektion osv.
Va? Klarcellig njurcancer utgår inte från cervix..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in