• 1
  • 2
2016-03-08, 22:38
Medlem
Va? Ja dom tog prover från lungorna och läkarna säger att det är sorten klarcellig
Citera
2016-03-08, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Va? Klarcellig njurcancer utgår inte från cervix..
okej. trodde att klarcellig cancer endast utvecklades från livmodern.
Citera
2016-03-09, 00:09
Medlem
Va? Nej. Klarcellig cancer är den som är vanligast hos människor, som svarar bäst på behandlingarna om jag förstått det rätt.
Citera
2016-03-09, 03:00
Medlem
Flamsans avatar
Bromsmediciner är det cellgifter du menar då?

Min man fick dignosen urinblåsecancer för ett år sedan den elakaste sorten.
Den hade spridit sig in i hela blåsan och omgivande muskelvävnad och även till några lymfar.
Han fick börja med cellgifter vilket fick den att krympa och cancern i lymfan försvan.

Sedan blev det operation då de tog bort blåsan, prostatan och lymfkörtlar.
Tiden mellan cellgifter och op hann det sprida sig till prostatan.

Men idag ett år senare finns inga spår av cancer i hans kropp.

Så det finns hopp trots allt.
Måla inte fan på väggen ännu. Försök att vara possetiva och tänk att det här klarar vi.

( ska väl inte vara för kaxig dax för röntgen på fredag för att kolla att den fortfarande är borta)
Citera
2016-03-09, 15:59
Medlem
Hej. Läkarna säger att broms mediciner i tablettform är en typ av cellgift. Syftet är att förlänga livet och eventuellt minska tumörerna. Försöker vara positiv.. är bara så rädd att förlora henne. Dom säger att hennes sjukdom inte går att bota. Varken med strålning eller operation. Har ju ändå nått lungorna 😕
Citera
2016-03-09, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillsofiaa
Va? Nej. Klarcellig cancer är den som är vanligast hos människor, som svarar bäst på behandlingarna om jag förstått det rätt.
jag hadde fel.
Citera
2016-03-09, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillsofiaa
Hej. Läkarna säger att broms mediciner i tablettform är en typ av cellgift. Syftet är att förlänga livet och eventuellt minska tumörerna. Försöker vara positiv.. är bara så rädd att förlora henne. Dom säger att hennes sjukdom inte går att bota. Varken med strålning eller operation. Har ju ändå nått lungorna 😕
man vet inte. hon kanske svarar jättebra på medicinerna!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in