2016-03-08, 00:44
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Vad är ditt problem? Varje person och varje tidning beskriver det som ett överfall.
Enbart du som vill få det till ett litet angrepp. Ge dig! Visa tjejen lite respekt!

Det är ett överfall, totalt oförsvarligt och rent ut sagt för jävligt!

Var vill jag få det till ett litet angrepp ?
Vad jag visat är att ordet överfall i det här fallet kan vara detsamma som ett angrepp ?
Litet eller stort.

Om du läst mina inlägg, så ser du lätt att jag tidigare skrivit att det är Förjävligt.
Sen är det väl egentligen skitsamma om vi som inte drabbats kallar det överfall eller som jag väljer att kalla det för grov misshandel.
Det är likt förbannat rent förjävligt att flickan/tjejen råkat illa ut pga dessa idioter.
Om det var ett rånförsök,misshandel,angrepp,överfall eller våldtäktsförsök får polisens utredning visa.
Och inte journalister eller skribenter som du eller jag.

Men vad tror du, kommer det stå överfall eller grovmisshandel i ev domen ?
Citera
2016-03-08, 00:49
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Var vill jag få det till ett litet angrepp ?
Vad jag visat är att ordet överfall i det här fallet kan vara detsamma som ett angrepp ?
Litet eller stort.

Om du läst mina inlägg, så ser du lätt att jag tidigare skrivit att det är Förjävligt.
Sen är det väl egentligen skitsamma om vi som inte drabbats kallar det överfall eller som jag väljer att kalla det för grov misshandel.
Det är likt förbannat rent förjävligt att flickan/tjejen råkat illa ut pga dessa idioter.
Om det var ett rånförsök,misshandel,angrepp,överfall eller våldtäktsförsök får polisens utredning visa.
Och inte journalister eller skribenter som du eller jag.

Men vad tror du, kommer det stå överfall eller grovmisshandel i ev domen ?

Nej! Du skrev
"Överfall vet vi väl heller inte riktigt om det var ???"
Och sedan skrev du:
"Misshandel, kanske grov sådan".

Så kom inte och ljug!
Citera
2016-03-08, 00:50
Medlem
AndreSanss avatar
Hoppas dom hittar dessa assen och skickar in dom på anstalten så kan vi se hur kul det blir.
Att ge sig på en 15 åring dessutom tjej är så jävla lågt. Sjuka jävlar.
Det är inte sommar än och det börjar redan bli mer och mer oroligt, inte alls kul för tjejerna att det blivit så här.
Senast redigerad av AndreSans 2016-03-08 kl. 00:53.
Citera
2016-03-08, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndreSans
Hoppas dom hittar dessa assen och skickar in dom på anstalten så kan vi se hur kul det blir,
Att ge sig på en 15 åring dessutom tjej är så jävla lågt. Sjuka jävlar.
Det är inte sommar än och det börjar redan bli mer och mer oroligt, inte alls kul för tjejerna att det blivit så här.

Det hade faktiskt varit intressant och se hur det hade varit om inga invandrare fanns här, tror inte det hade varit helt säkert ändå, svenska män har ju samma drift nämligen, när det gäller sex.
Fast grejen är ju att svenska män ganska lätt får i säng tjejer om dom går på krogen och raggar lite, hade det varit svårare få till det hade säkert våldtäkterna ökat också.
Citera
2016-03-08, 00:57
Medlem
det här är SKANDAL - Vad kommer hända med alla föräldrar nu?

Den ena stan efter den andra med överfall. Och nu på blanka eftermiddagen. I en liten stad.

Vem vågar väl lämna sina döttrar obevakade nu?
Citera
2016-03-08, 00:59
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frithiofsson
Kungsbacka var en idyll för bara fem år sedan. 2009 skrev man på avtal igen med migrationsverket efter att moderaternas centrala partiledning tagit den lokala M-ledningen i örat. För den som inte vet så är Kungsbacka en genomblå kommun av samma slag som Vellinge som alltså fram till 2009 inte tog emot invandrare. Nu i och med den nya tvingande lagen kommer Kungsbacka bli en av de kommuner som kommer tvingas öka sitt mottagande mest.

Du har helt rätt. Vill bara lägga till lite saker. Bara för att vissa inte ska missuppfatta viktiga detaljer. Kungsbacka är inte en helt som Vellinge. Det bor och arbetar hel del människor med utländsk bakgrund i kommunen. Det har inte varit några allvarliga problem med dom - det har mest varit ziggisar och wt-folk som har stökat till det. Kungsbacka har inte tagit emot många flyktingar genom åren. Ända sen 1980-talet har staden haft en stor bostadsbrist p g a en stor inflyttning av folk från andra orter t ex från Göteborg. Man kan säga att Kungsbacka har varit en tillväxtkommun som lidit av växtvärk vilket inneburit att det har varit svårt att hinna ikapp med bostadsbyggande, barnomsorg osv i den takt som inflyttning har skett. Och det är inte så konstigt. Politiker på 80- och 90-talet såg till invånarnas bästa. Men sen helt plötsligt spårade det ur där också. Kungsbacka skulle också få ta ansvar. Det finns vissa politiker i den staden som är lite sjuka. En är hon Landerholm eller vad hon heter. Kungsbackaborna kan tacka henne för all skit! För nu ska även Kungsbacka bombas med kaosblattar - minst 300 stycken nya "offer" i år och sedan rullar det på. Finns även många äckliga skäggbarn där.

Så ni som bor i Kungsbacka: vänj er

I det här fallet så hoppas jag inte att det är ett random överfall. Dvs några utländska skummisar har åkt omkring i sin fula bil och planerat att attackera en ung kvinna helt slupmässigt. För då kommer invandrare att få det svårt. Det känns lite som om offer och töntarna har någon form av relation...
Senast redigerad av Dirty.Harry 2016-03-08 kl. 01:40.
Citera
2016-03-08, 01:00
Bannlyst
Det är en parkering som man inte går förbi till något men någon som bor i KBA nu borde veta om det hänger ungdomar där på kvällarna. Ca 300 m till bankomat.

Förr så var det tillhåll för alkisar och pundare .
Citera
2016-03-08, 01:04
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pejjninthuess
Självklart är det synd om flickan om hon blivit attackerad och grovt misshandlad av tre vuxna män. Dessutom okända. Vad tror du!

Intresset för den här tråden kommer att minska markant hos vissa om det skulle visa sej att även tjejen har invandrarbakgrund.

Personligen anser jag att mördare,misshandlare och våldtäktsmän är dom största idioter som finns.
Oavsett vart dom kommer ifrån eller vilken tro dom har.
Hur många här tycker så tror du ?
Citera
2016-03-08, 01:08
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Nedan ett utdrag från lokaltidningen Norra Halland. Lite oklart ifall hon hunnit fylla 16. Expressen skriver födelseår 2000, någon skriver 15 år medan Aftonbladet och NH skriver att hon är 16.

Hon var i alla fall i sällskap med en väninna som verkar har klarat sig, eller som möjligen kom till platsen strax efteråt?

Norra Halland, Kungsbackanytt och andra lokaltidningar är lika trovärdiga som aftonlögnen osv. På dessa lokaltidningar arbetar det folk som är med i diverse flyktingvänliga grupperingar och vad jag har hört - kan inte garantera till 100% - så har dom samröre med Expo. Ett par av journalisterna rör sig i samma kretsar som fanatikern C Schultz :-(
Citera
2016-03-08, 01:11
Medlem
Borkasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Intresset för den här tråden kommer att minska markant hos vissa om det skulle visa sej att även tjejen har invandrarbakgrund.

Personligen anser jag att mördare,misshandlare och våldtäktsmän är dom största idioter som finns.
Oavsett vart dom kommer ifrån eller vilken tro dom har.
Hur många här tycker så tror du ?

Det var då helvete vad det spökar i din hjärna. Släpp det nu. Sverige är ett av världens minst rasistiska länder. Fatta fakta! Gå någon annan stans och veva mot väderkvarnar..
Citera
Medlem
AndreSanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Det hade faktiskt varit intressant och se hur det hade varit om inga invandrare fanns här, tror inte det hade varit helt säkert ändå, svenska män har ju samma drift nämligen, när det gäller sex.
Fast grejen är ju att svenska män ganska lätt får i säng tjejer om dom går på krogen och raggar lite, hade det varit svårare få till det hade säkert våldtäkterna ökat också.
Klart som fanken att svenskar också kan begå brott av liknande karaktär, men som du nämner, det vore intressant att se vad som hänt och "invandrare" eller flyktingarna vill jag påpeka, hur det förhållit sig då. Kan vara rätt säker på att både du och jag vet att det hade varit en väsentlig skillnad och vi inte släppt in folk som vi gjorde föra året och har gjort sedan dess.

De brott svenskarna begå, brukar vara av mindre våldsammare slaget i de flesta fall om det nu inte rör sig om någon speciell händelse och inte i denna ut sträckningen på långa vägar.

Sedan är det sjukt vem det än må vara som gör så, men detta bör ses som extra allvarligt om det rör sig om nykomlingar eftersom det förväntas att dom ska visa respekt och tacksamhet, detta är dock väldigt långt från att visa tacksamhet till landet som ska skydda dessa individer.

Bara på ett ända år har Sverige blivit väldigt otryggt och då överdriver jag inte.
Tänk att man kan förstöra något så fort som kändes självklart innan, och som Sverige kunde vara ganska stolta över, nu fallerar hela den bilden.
Senast redigerad av AndreSans 2016-03-08 kl. 01:18.
Citera
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Nedan ett utdrag från lokaltidningen Norra Halland. Lite oklart ifall hon hunnit fylla 16. Expressen skriver födelseår 2000, någon skriver 15 år medan Aftonbladet och NH skriver att hon är 16.
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.Harry
Norra Halland, Kungsbackanytt och andra lokaltidningar är lika trovärdiga som aftonlögnen osv. På dessa lokaltidningar arbetar det folk som är med i diverse flyktingvänliga grupperingar och vad jag har hört - kan inte garantera till 100% - så har dom samröre med Expo. Ett par av journalisterna rör sig i samma kretsar som fanatikern C Schultz :-(
Hon ska vara född 2000 så hon är 15 eller 16. Det har polisen själv gått ut med så det är nog säkra uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in