Förlustverksamheten hittar man ju på själv. Endel håller ju på med värdelösa travhästar andra håller på med motorsport som exempel.
Du kan t.ex köpa en sommarstuga eller fjällstuga för att hyra ut och sedan ta ut milersättning när du semestrar förlåt kollar till läget i stugan. Du kan ju även köpa en båt och/eller husvagn att hyra ut. Jobbar du med internationella investeringar kan du dra av flyg och hotell och dessutom få traktamente under tiden.
Fri tandvård för anställda och bjuda potentiella kunder (kompisar) på restaurang. Du kan i princip göra hur som helst om du är lite finurlig. Handel med aktier är också ett sätt att öka värdet på pengarna och strax innan bokslutet köper man värdelösa aktier som inte tas upp med rätta värdet.
Jag tror mig se att du går en ljus framtid till mötes. Angående kontot på Paypal så startar du ju ett nytt i företagets namn.
Kan ju vara vettigt att rådfråga någon revisor eller dyl om ev risker med det gamla.
Lova nu att inte betala någon skatt i onödan för pengarna rinner bara mellan fingrarna hos idioterna som stjäl dem av dig. Kanske man kan hoppas på en lättare infarkt hos någon på Skatteverket som läser denna tråd till morgonkaffet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Demma
Tack för svar.
En fråga; om jag startar upp en AB; kommer jag behöva skatta på allt "tidigare" då?
Och ang. förlustverksamhet, kan du utveckla? Jag har egentligen inga utgifter öht, mer än kanske 500/mån samt någon fast avgift på typ 1-2k/år. Samt paypals egna kostnad för alla transaktioner dvs, som faktiskt är rätt hög.
Vill ju inte skatta för allt det "gamla" men det kanske jag måste iom då kommer jag bli uppkollad? Vill givetvis fortsätta min inkomst, samtidigt som jag vill undvika att skatta i största mån och självfallet undvika att bli fälld för någon typ av brott.
Vad bör jag vara ALLRA försiktigast med?