2016-03-06, 14:30
Medlem
Jag skriver detta utifrån mitt innersta utan vidare belägg och detta kan vi diskutera om:

Den universella källan är källan för och kärnan av universum och av allt i universum. För att livets utveckling ska gå framåt måste livet vara ett med den universella källan, eftersom den universella källan ger näring för livets utveckling. Precis som äppelträdet bidrar till näring för äppelfröets utveckling när äppelfröet är ett med äppelträdet så måste också allt liv vara ett med den universella källan för att utvecklas.

Människan har sedan tusentals år varit frånkopplad från den universella källan. Därför lever människan i ett samhälle av förvirring, elände och utvecklingen går bakåt. Om människan skulle, sedan tusentals år, vara ett med den universella källan så skulle människan leva i ett samhälle av frid, kärlek och utveckling.
Citera
2016-03-06, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andeljus
Om människan skulle, sedan tusentals år, vara ett med den universella källan så skulle människan leva i ett samhälle av frid, kärlek och utveckling.

Jag har ingen aning om vad den "universella källan" är eller består av så det vore bra om du började med att förklara det.

1. Kan du konkret förklara mer exakt vad den "universella källan" är eller består av.

Säg att vi idag alla beslutar oss för att bli "ett med den universella källan" vad är det då exakt som vi ska göra för att bli "ett med den universella källan"?

2. Hur går det rent praktiskt och konkret till att bli "ett med den universella källan"?

PS. Jag hoppas slippa all form av spirituell flum och ord som - högre frekvenser, vibrationer och högre dimensioner - i ditt svar, eftersom det i så fall finns bättre forum än detta för sådan typ av diskussion.
Citera
2016-03-06, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Jag har ingen aning om vad den "universella källan" är eller består av så det vore bra om du började med att förklara det.

1. Kan du konkret förklara mer exakt vad den "universella källan" är eller består av.

Säg att vi idag alla beslutar oss för att bli "ett med den universella källan" vad är det då exakt som vi ska göra för att bli "ett med den universella källan"?

2. Hur går det rent praktiskt och konkret till att bli "ett med den universella källan"?

PS. Jag hoppas slippa all form av spirituell flum och ord som - högre frekvenser, vibrationer och högre dimensioner - i ditt svar, eftersom det i så fall finns bättre forum än detta för sådan typ av diskussion.
Eftersom du inte vill att jag blandar in andliga ord så måste jag säga att den universella källan är icke-materiell och består av ingenting. Den består inte av något som vi kan uppleva med våra fem sinnen. Man får kontakt med den universella källan kanske genom att hålla sitt fokus inom sig där källan finns eller genom att stilla sitt sinne eller både och.
Citera
2016-03-06, 21:41
Medlem
Citat:
Eftersom du inte vill att jag blandar in andliga ord så måste jag säga att den universella källan är icke-materiell och består av ingenting. Den består inte av något som vi kan uppleva med våra fem sinnen. Man får kontakt med den universella källan kanske genom att hålla sitt fokus inom sig där källan finns eller genom att stilla sitt sinne eller både och.

Ok och hur blir ditt svar på min fråga 2 om du får blanda in andliga ord?

Citera
2016-03-06, 22:28
Medlem
AllisLoves avatar
Eftersom du verkar ha koll på vad källan innebär så förmodar jag att du vet att vi också valt den här upplevelsen. Att gå ifrån kärleken (källan) i oss själva för att dels förstå, uppleva, expandera och så småningom bli ett med källan igen. Som hjärtslag (expansion-kontraktion). Ju mer vilsenhet, förvirring och rädslor desto mer erfarenhet, visdom och så småningom även kärlek. Tack för inlägg.
Citera
2016-03-06, 22:40
Medlem
AllisLoves avatar
Citat:
Ok och hur blir ditt svar på min fråga 2 om du får blanda in andliga ord?

Genom att läka dom delar i oss som fortfarande känner hat, ilska, frustration, skuld, skam, oro, ångest osv. Att våga möta vår känslomässiga smärta och inte fly från den. Vara närvarande när den uppstår. Meditation är ett bra medel att både bli mer närvarande och hitta sinnesro. Vara en god medmänniska. Att vara öppen och ärlig med vem du är. Ha integritet även när du är själv. Sen vanligt sunt förnuft. Det kommer man långt på. Tack!
Citera
2016-03-06, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllisLove
Sen vanligt sunt förnuft. Det kommer man långt på. Tack!
Du får gärna berätta mer om de 20-tal liv som du påstår dig ha levt.
(FB) Mitt tidigare liv
(FB) Mitt tidigare liv
Citera
2016-03-08, 18:02
Medlem
AllisLoves avatar
Citat:
Du får gärna berätta mer om de 20-tal liv som du påstår dig ha levt.
(FB) Mitt tidigare liv
(FB) Mitt tidigare liv

Tror du verkligen vi har levt tidigare liv? Jag kanske bara hittar på för att bli klassad "nutcase". Det är väl en titel om någon att sträva efter? Bra idé föresten. Jag hittar på att jag levt tidigare liv så kan dom som läser tycka att jag är en helidiot. Det är kanon ju.
Speciellt när en av våra största rädslor är att känna oss just utanför? Då ska man dra det till sin spets och påstå saker som ingen jävel kan bevisa. Jag har fått en sond uppkörd i röven av ett gäng utomjordingar. Tror du mig?
Citera
2016-03-11, 19:19
Medlem
invalidls avatar
Citat:
...Människan har sedan tusentals år varit frånkopplad från den universella källan. Därför lever människan i ett samhälle av förvirring, elände och utvecklingen går bakåt...

...Och framåt Allting går i cykler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in