2014-04-09, 12:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thingamabob
Jag minns, utan hjälp från utomstående, tre tidigare liv. Det senaste innan det nuvarande är mest intressant, eftersom jag var farmor till personer som faktiskt lever i dag, och jag har 'från andra hållet' hittat dokument som gjort att de kom vidare i sin släktforskning. Det makabra är att jag tycker de personerna som lever idag är ganska trångsynta, så jag undviker dem.

I det här livet är jag inte släkt med dem, utan jag föddes in i en annan familj med relationer som jag kan lära mer av, när det gäller kärlek och tolerans.

Va? Kan du alltså resa tillbaks till dina tidigare liv och leta upp dokument?
Då har jag ett par saker jag skulle vilja ha din hjälp med..
Citera
2014-04-09, 13:41
Medlem
kanelipullas avatar
Ett tidigare liv är lika med schizofreni och att ens tro att man levt i ett annat liv tidigare är en sjukdom och man behöver psykolog hjälp!
Citera
2014-04-09, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Va? Kan du alltså resa tillbaks till dina tidigare liv och leta upp dokument?
Då har jag ett par saker jag skulle vilja ha din hjälp med..

Inte riktigt. Jag hade minnen av att ha fött tio barn varav fyra överlevde, jag visste platsen och tiden, och i det här jordelivet lärde jag känna personer som hade släktforskat tillbaka till den tid och plats jag mindes.

Jag är inget "medium" eller annat självutnämnande.

Det var kanske bara en slump att jag träffade de som härstammade från personer jag kände som mina barn, jag skulle tro det.
Citera
2014-04-09, 14:02
Medlem
morpdeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Ett tidigare liv är lika med schizofreni och att ens tro att man levt i ett annat liv tidigare är en sjukdom och man behöver psykolog hjälp!
Att veta att man inte vet är bäst, att inte veta att man inte vet är en sjukdom. Således är det kanske du som behöver hjälp av en psykolog?
Citera
2014-04-09, 14:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morpdeus
Att veta att man inte vet är bäst, att inte veta att man inte vet är en sjukdom. Således är det kanske du som behöver hjälp av en psykolog?

om att "inte veta att man inte vet" är en sjukdom så måste vi alla vara sjuka... Det finns en jäkla massa saker som vi inte ens känner till, och dessa kan vi förstås inte veta att vi inte vet något om...
Citera
2014-04-09, 14:35
Medlem
morpdeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
om att "inte veta att man inte vet" är en sjukdom så måste vi alla vara sjuka... Det finns en jäkla massa saker som vi inte ens känner till, och dessa kan vi förstås inte veta att vi inte vet något om...
Om vi vet att det finns en 'jäkla massa saker' som vi inte känner till, då vet vi ju att vi inte vet någonting om dem.
Citera
2014-04-09, 14:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morpdeus
Om vi vet att det finns en 'jäkla massa saker' som vi inte känner till, då vet vi ju att vi inte vet någonting om dem.

Japp, fast vi vet ju inte vilka saker det är..
Vi vet att det finns saker vi inte vet något om, men vi vet ju inte vad det är vi inte vet något om
nu blir jag snart sjuk tror jag... fast du har säkert rätt i att vi vet att vi inte vet vad vi inte vet något om...
Citera
2014-04-15, 20:45
Medlem
Uteslut inte saker du inte vet. Uteslut inte saker du vet.
Citera
2016-01-04, 15:00
Medlem
Det här var en rätt så intressant artikel om tidigare liv: http://www.dailymail.co.uk/femail/ar...-question.html
Citera
2016-01-04, 15:18
Medlem
AllisLoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fkney

Har ni haft ett eller flera tidigare liv och vad ni var då? Eller misstänker att ni har haft tidigare liv och varför isåfall?

Jag kommer ihåg ett 20-tal liv jag levat. Det har hjälpt och förklarat mycket varför jag är den jag är idag. Jag kommer dock bara ihåg 3 liv som kvinnor.

Något som kanske kan hjälpa för att ta reda på tidigare liv kan vara om du har ett speciellt födelsemärke eller något annat utmärkande på kroppen. I mitt senaste liv fick jag en infektion i foten och dog av det så småningom. 56 år blev jag. Dessförinnan tog jag livet av mig efter att min dotter och hustru brann inne. Jag vet iaf tre gånger jag har tagit livet av mig. Inget liv som jag kommer ihåg har jag varit speciellt lycklig, möjligen ett då för väldigt länge sen.
Citera
2016-01-04, 15:23
Medlem
Inne på mitt 4:e och det går som vanligt riktigt risigt
Citera
2016-01-04, 19:21
Medlem
Loobans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllisLove
Jag kommer ihåg ett 20-tal liv jag levat. Det har hjälpt och förklarat mycket varför jag är den jag är idag. Jag kommer dock bara ihåg 3 liv som kvinnor.

Något som kanske kan hjälpa för att ta reda på tidigare liv kan vara om du har ett speciellt födelsemärke eller något annat utmärkande på kroppen. I mitt senaste liv fick jag en infektion i foten och dog av det så småningom. 56 år blev jag. Dessförinnan tog jag livet av mig efter att min dotter och hustru brann inne. Jag vet iaf tre gånger jag har tagit livet av mig. Inget liv som jag kommer ihåg har jag varit speciellt lycklig, möjligen ett då för väldigt länge sen.

Vill du, eller någon annan med liknande erfarenheter, fördjupa era resonemang lite mer? Jag dumförklarar inte någon, jag försöker bara förstå hur dessa minnen kan knytas till ett tidigare liv och särskiljas från fantasi. Att du kan återknyta till så många som 20 är för mig intressant och svårt att greppa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in