2017-04-27, 19:58
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Dessa "cyniska män" du pratar om är helt vanliga killar som har lyssnat och tagit till sig vad tjejer säger vad dom vill ha. Inte hur dessa tjejer väljer. Viktig skillnad.
De har tagit kurser, betalat pengar, lyssnat på vad kvinnor vill ha. Ändå så misslyckas dom fatalt. Så när "red pill" dyker upp och män faktiskt får framgång så är det per automatik = Kvinnohat och diverse skam tekniker används osv.
De misslyckas fatalt. Där är vi överens.
Citat:
Jag gapflabbar.
Jag med. (Men som ett blåpiller gråter jag även lite ).
Citat:
Många av dessa män har aldrig ens haft relationer med motsvarande kön.
Dagens män har lärt sig från kvinnor, (vem annars?) att visa hela ditt känslospektra för kvinnorna i sin närhet. För att sedan få nobben gång efter annan. Varför? Varför får dessa unga män nobben?

De har aldrig haft relationer och får konstant nobben men ändå har kvinnor lärt dem hur de ska vara. Går inte ihop riktigt. Vem annars frågar du? Om vi tar bort kvinnorna, som de ju faktiskt inte umgås med, har vi kvar män, barn, deras mamma och en jävla massa myter och idéer. Take a pick.
Varför de får nobben? Jag kan tänka mig många, många anledningar men skönast för rödingarna är ju att skylla på alla andra.
Citat:
Stackars dessa patetiska kräk som försöker göra allt för att få lite sex.
Går du ofta runt och säger till alla män i din närhet att du har lyckats få en flickvän? Har dom inte något förehållande, ser du ner på dessa för att dom försöker?
Jag ser inte ner på folk som inte lyckas hitta någon. Det handlar både om att anstränga sig och tur. Jag sa aldrig nåt om att de gör allt för att få sex, men ja, jag ser ner på de som gör allt för att få sex. Särskilt som vem som helst kan få sex, men inte alltid precis med den de vill. Orealistiska krav ligger så tydligt bakom dessa grabbars sexlöshet, som att de alltid betygsätter utseenden och tjatar om snygga och fula tjejer.

De blev rödpillrare för att de någonstans bestämde sig för att skylla all sin skit på andra. Det är därför de är patetiska kräk i mina ögon.
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
:
Edit: Är detta månne vår kära fb-medlem Ziaya? http://4.bp.blogspot.com/-gqpyPcptmw.../Cartoon19.jpg
Självklart är det jag. Spot on. Fast jag ser inte alls ut som honom och han verkar extremt sexuellt utsvulten.

Men annars är det spot on. Ni röda pillertrillare kan folk.
Senast redigerad av Ziaya 2017-04-27 kl. 20:04.
Citera
2017-04-28, 00:02
Medlem
SvartChilis avatar
Lever vi i The Matrix? Självklart stämmer den inte. Bittra och kränkta män har ordnat lite struktur på sitt kvinnohat. Det är allt.
Citera
2017-04-28, 00:19
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
De misslyckas fatalt. Där är vi överens.

Jag med. (Men som ett blåpiller gråter jag även lite ).

Så varför har du så svårt med red pill om det är så att dom får sex? Deras problem är allt som oftast att dom inte får till det.

Citat:

De har aldrig haft relationer och får konstant nobben men ändå har kvinnor lärt dem hur de ska vara. Går inte ihop riktigt. Vem annars frågar du? Om vi tar bort kvinnorna, som de ju faktiskt inte umgås med, har vi kvar män, barn, deras mamma och en jävla massa myter och idéer. Take a pick.
Varför de får nobben? Jag kan tänka mig många, många anledningar men skönast för rödingarna är ju att skylla på alla andra.

Precis det går inte ihop. Där står dessa män och undrar hela tiden varför dom inte får till det. Och ändå så lyssnar dom på vad kvinnor säger vad dom vill ha.

Pja och dom har fått tips och råd om hur man ska vara som potentiell partner och överhuvudtaget kunna få en partner så klart det är legitimt att skylla på andra som har kört ner i halsen på dig vad kvinnor söker efter och det inte stämmer med verkligheten, tycker du inte det?

Citat:

Jag ser inte ner på folk som inte lyckas hitta någon. Det handlar både om att anstränga sig och tur. Jag sa aldrig nåt om att de gör allt för att få sex, men ja, jag ser ner på de som gör allt för att få sex. Särskilt som vem som helst kan få sex, men inte alltid precis med den de vill. Orealistiska krav ligger så tydligt bakom dessa grabbars sexlöshet, som att de alltid betygsätter utseenden och tjatar om snygga och fula tjejer.

Du menar alltså att dessa red pillers inte anstränger sig? lol
Det verkar ju som sådant att vem som helst inte kan få sex. Då borde inte ens dessa sidor finnas från början. Det handlar inte alls om "precis med den de vill".

Sen så har män helt orealistiska låga krav på kvinnor överlag. Ändå går dom på nitar.

Citat:

De blev rödpillrare för att de någonstans bestämde sig för att skylla all sin skit på andra. Det är därför de är patetiska kräk i mina ögon.

Dom blev red pillers för att kunna få sex, för en del en chans överhuvudtaget.
Senast redigerad av AdjooooglE 2017-04-28 kl. 00:26.
Citera
2017-04-28, 00:23
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Lever vi i The Matrix? Självklart stämmer den inte. Bittra och kränkta män har ordnat lite struktur på sitt kvinnohat. Det är allt.

Man tar till sig red pill för att öka sina chanser till sex.

Red pill är som PUA med den viktiga skillnaden att det ska fokuseras mer på dig själv. PUA handlar mer om att förföra och manipulera för att öka chanserna till sex, utan att ändra på sig själv.

Hur kan detta vara kvinnohat menar du?
Citera
2017-04-28, 00:24
Medlem
Detta låter hur bra som helst, mitt ex hade behövt det den råttan.
Citera
2017-04-28, 00:55
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Man tar till sig red pill för att öka sina chanser till sex.

Red pill är som PUA med den viktiga skillnaden att det ska fokuseras mer på dig själv. PUA handlar mer om att förföra och manipulera för att öka chanserna till sex, utan att ändra på sig själv.

Hur kan detta vara kvinnohat menar du?
Så red pill består av sexlösa stackare? Du säger det ju rent ut. Och genom att förakta kvinnor och sånt trams som känslor och empati ska de äntligen få sig lite fitta.

I see.

Men TS fråga är, stämmer Red Pill med verkligheten? Svaret är nej. De flesta killar, män misslyckas inte så fullständigt med tjejer och kvinnor att de måste gå med i en stödgrupp för att ingen vill ligga med dem. Och där de måste anklaga alla som inte misslyckas så fatalt för något töntigt som de anser är nedvärderande. Blue pills. Alla som tittar på tänker "patetiskt".
Citera
2017-04-28, 01:16
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Nej, de där losersen är lika blue pilled som majoriteten av killar. De tror att tjejer inte gillar "nice guys" och gillar bad boys, alphas etc, när det i själva verket är att utseende är allting.
De har ingen aning om vad som kvinnor attraheras av.

De erkänner att utseende är viktigt på TRP. Självklart spelar personlighet ingen roll om man är ful som stryk, för då kommer man att uppfattas negativt av sin omgivning vad man är gör. Ser man riktigt bra ut kan man typ prata om att tortera katter och uppfattas som charmig, men om man är ful stämplas man som ett creep bara man tittar på en tjej.
Citera
2017-04-28, 01:31
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Så red pill består av sexlösa stackare? Du säger det ju rent ut. Och genom att förakta kvinnor och sånt trams som känslor och empati ska de äntligen få sig lite fitta.

I see.

Du kan fortfarande inte läsa. Hur kan man ha kvinnoförakt när man gör allt för att få sex med motsatt kön? Om man föraktar kvinnor varför vill man ens ha sex med dom?

Red pill är kommer att vara en sexuell strategi (reddits). Detta kallar du för kvinnoförakt? Är du på riktigt? Män som gör allt för att få sex? Kvinnoförakt?

Kan det vara så Ziaya att dessa män som tar till sig detta och det funkar att inte visa hela sitt känsloregister och sin fulla empati för motsatt kön, att den stora gruppen kvinnor föraktar den andra gruppen män som visar empati och känslor?

Sitter kvinnor på en hemsk människosyn månntro?

Varför ska man gå efter vad den lilla gruppen tjejer vill men inte den stora? Om man är ute efter sex vad är smartast? Att sikta in sig på den lilla gruppen eller den stora gruppen?

Citat:
Men TS fråga är, stämmer Red Pill med verkligheten? Svaret är nej. De flesta killar, män misslyckas inte så fullständigt med tjejer och kvinnor att de måste gå med i en stödgrupp för att ingen vill ligga med dem.

Svaret är rätt tydligt ja. Och förressten denna stödgruppen, många problem sägs härstamma från att män inte får fitta. Det är alltså ren och skär lögn? Hur ska man göra med dessa män som bygger sin självidentitet i om dom har bra "kontakt" med motsatt kön? Med kontakt menar jag självfallet att få sex.

Citat:

Och där de måste anklaga alla som inte misslyckas så fatalt för något töntigt som de anser är nedvärderande. Blue pills. Alla som tittar på tänker "patetiskt".

Samma män som har jätte bra kontakt med tjejer men inte får sex menar du vars mål i slutändan är ändå att få sex?

Så du menar att ju mer du hjälper kvinnor ju mer sex kommer?

Skulle inte tro det.
Senast redigerad av AdjooooglE 2017-04-28 kl. 01:34.
Citera
2017-04-28, 01:59
Medlem
-Andreas-s avatar
Ok. Men;
Om man _inte alls_ har särskilt svårt att ordna sex, kvinnor, ligg, så ytligt ... ja tillochmed kanske potentiell partner men man _inte alls_ bryr sig/vill för tillfället.
Och snarare ger just, ja, "lite rastlösa damer en blå mus", istället(?)

Dito tvärtom, typ. Men i feminin.

Ja.
Vad heter den filosofin?

"The Purple Pill - In between the TRP and the TBP"
"Blue Pussies, a touch of Blue Balls too - A voluntary chain of events"

,,, får intryck av att amerikanska "Dial 1-800-MOMMY-SAYS-MOVE-OUT now!" ads, kan vara lämpligt för de users på Reddit, typ.

Nja.
Om de ser ut som bajs, luktar bajs, ja då är det förmodligen... osv.
Tänkte på Reddit filosofin, där.

En ren fråga, konkret;
De som skrivit den filosofin.
De har många barn, varit "produktiva", haft ett antal lite längre förhållanden o så?
Promiskuösa skribenter, överlag?
Citera
2017-04-28, 08:43
Medlem
Letrangeres avatar
Vad trött man blir, att det finns så många idioter på internet som lägger ner så mycket energi och tid på sådant skit.

Det hela är väldigt enkelt. Som man själv vill bli behandlad skall man behandla andra. Vill man bli vänligt bemött så får man se till att vara vänlig själv.
Samma gäller utseende, uppförande, kropp och själ.

Är man ute efter en kvinna som är snygg, hel och ren, vältränad och allmänbildad så är väl det inte mer än resonligt att man själv ser till att vara vältränad, klä sig snyggt, lukta gott, skaffa sig en bra utbildning osv.

Man kan inte förvänta sig att en snygg, vältränad kvinna med god utbildning och egen karriär ska falla för en man som inte levererar motsvarande själv.

Jag lever utifrån detta och har aldrig någonsin haft problem att få kvinnor, skulle jag däremot börja dricka en massa alkohol (alternativt nyttja andra droger), äta upp mig 20 kg och börja få en taskig attityd så tror jag nog de flesta snygga, vettiga kvinnorna skulle fnysa åt mig och gå sin väg.
Citera
2017-05-13, 12:09
Medlem
JoeBidens avatar
Red Pill är en teori som försöker modellera verkligheten. Tja, en modell helt enkelt. Och som vi alla vet stämmer modeller mer eller mindre bra överens med verkligheten. Min erfarenhet är att Red Pill stämmer bättre överens med verkligheten jämte den verklighet som MSM, etablissemanget och alla feminister pumpar ut.

Man ser saker för vad saker är. Man vågar kalla en spade för en spade.

Vad Red Pill handlar om är att ge män möjligheten att bygga en positiv maskulin identitet.

Kan säga såhär i allafall. Ifall jag aldrig hade upptäckt Red Pill eller "Manosphere" överlag, hade mitt liv varit synnerligen miserabelt idag.
Citera
2017-05-13, 12:15
Tycker röda pillret är bra! I vissa situationer kan jag tycka det är väl överdrivna. Men håller med iaf 70% av de säger. Har även sett killar som gått igenom svåra depressioner och ensamhet och sen valt allt svälja det röda pillret för att förbättra sitt liv enormt. Så jag skulle säga att det är positivt ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in