2016-03-03, 20:34
Medlem
Nihennas avatar
Under de stunder det vsrit lite att göra på jobbet har jag kommit in på Reddit.
Kollade runt lite och hamnade på en som heter The Red Pill.

Kort och gott "sanningen" om hur tjejer och allt med kärlek fungerar. Det är en väldigt cynisk och "rakt på sak" subredit. De som inte följer filosofin kallas för Blue Pill. Det är alltså en Matrix-referens.

Som jag skrev är det en väldigt cynisk sida där mer eller mindre allt handlar om att ha sex med så många tjejer som möjligt, alpha fucks, beta bucks, aldrig binda sig för bara förlorare binder sig istället för att knulla runt (och absolut ALDRIG gifta sig för då har tjejen fått det hon vill och kommer aldrig mer vilja ha ömsesidigt sex med dig utan bara "ställer upp") och aldrig visa känslor för då kommer tjejen, som det känslomässiga rovdjur hon är att krossa killen. Man ska helst se ner lite på tjejen och tro att hon är smått dum i huvudet. Typ

Det finns en underavdelning som heter "Blue pill examples" som iaf jag anser är på gränsen till mobbning, på folk som de anser inte passar deras mall av hur man "ska vara".

Jag kan definitivt se att det finns en del lärdomar på den sidan som att hålla huvudet högt och att inte låta sig trampas på men resten tycker jag låter som kvinnohatande dynga. Jag tror verkligen inge att världen är så svartvit som de vill få den till.
Samtidigt tror jsg inte att livet och relationer är magi som ploppar upp ur intet, utan jag tror att det är en blandning där det finns både bra och dåliga sidor bland red och blue pillared.

Tankar? Här är sidan för övrigt; https://www.reddit.com/r/TheRedPill/

Ursäktar stavfel då jag skriver från mobilen. Autocorrect uppför sig märkligt ibland och stavar jag som jsg t ex.
Senast redigerad av Nihenna 2016-03-03 kl. 20:49.
Citera
2016-03-03, 21:51
Medlem
remixutoheavens avatar
TRP stämmer överens med verkligheten och det är en samlingsplats för män som vill få ett bättre välmående genom att bli mer självständiga.
Citera
2016-03-03, 22:02
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
TRP stämmer överens med verkligheten och det är en samlingsplats för män som vill få ett bättre välmående genom att bli mer självständiga.

Fast enligt teorin så finns det INGA lyckliga gifta par, så länge mannen inte är "Chad Thundercock".

Kollar jag runt i min släkt så har vi definitivt flera gifta par där alla är lyckliga med varandra, och där ingen utav männen är någon särskilt stor Chad, snarare ett mellanting mellan honom och en mes. Skulle väl kalla dem mjukisar som dock inte låter någon stampa dem på tårna. Ungefär som folk brukar vara med andra ord . Lite granna som Gustaf Svensson i Svensson, Svensson fast övre medelklass.

Sen kanske deras ålder spelar roll då alla från mitt urval är över 40 år men det tror jag knappast då de gifte sig alla när de var i 20-årsåldern och har haft äktenskap fria från allvarliga draman allihopa.

Enligt teorin skulle alla världens äkta män bli bedragna och ekonomiskt utnyttjade av sina fruar. Hör du inte hur absurt det där låter?

Och sen att det enda som spelar nån roll är hur många man får spruta i, och att partnerskap, vänskap med det motsatta könet samt kärlek till sin partner bara är trams man lika gärna kan spola ned i toaletten, REALLY?

Set finns definitivt bra saker att ta med sig också. Som att ha ett gott självförtroende eller att låta den andra porten styra en (gäller f.ö båda könen), men sen kommer allt annat som man tror att någon som är hög på opium har fått för sig
Senast redigerad av Nihenna 2016-03-03 kl. 22:14.
Citera
2016-03-03, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Fast enligt teorin så finns det INGA lyckliga gifta par, så länge mannen inte är "Chad Thundercock".

Kollar jag runt i min släkt så har vi definitivt flera gifta par där alla är lyckliga med varandra, och där ingen utav männen är någon särskilt stor Chad, snarare ett mellanting mellan honom och en mes. Skulle väl kalla dem mjukisar som dock inte låter någon stampa dem på tårna. Ungefär som folk brukar vara med andra ord . Lite granna som Gustaf Svensson i Svensson, Svensson fast övre medelklass.

Sen kanske deras ålder spelar roll då alla från mitt urval är över 40 år men det tror jag knappast då de gifte sig alla när de var i 20-årsåldern och har haft äktenskap fria från allvarliga draman allihopa.

Enligt teorin skulle alla världens äkta män bli bedragna och ekonomiskt utnyttjade av sina fruar. Hör du inte hur absurt det där låter?
Jag tror dom överdriver för att deras poäng ska verkligen nås fram. Även en slags attityd sidan har för olika anledningar såsom att varna, trösta, avskräcka blue pillers om kanske får för sg att läsa i sidan etc.

Jag tror dom är medvetna om att alla som är i förhållande inte är olyckliga utan det ska ses som en princip med undantag som alla regler har. En mild generalisering typ.

Sedan stämmer en del av redpills "filosofi" med verkligheten men det förnekas ganska kraftigt då det är lite opolitiskt korrekt.
Citera
2016-03-03, 22:50
Medlem
Babianens avatar
Kan du vara mer specifik? Jag tänker inte läsa igenom 500 sidor på reddit för att förstå vad du menar.
Citera
2016-03-03, 22:54
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Så du tror att kvinnor vill vara gifta med "Gustaf Svensson"? Och ha sex med honom? Really?

Citat:

De blir ekonomiskt utnyttjade genom att kvinnan spenderar alla mannens pengar. Men det är ingen som blir bedragen.

Citat:
Och sen att det enda som spelar nån roll är hur många man får spruta i, och att partnerskap, vänskap med det motsatta könet samt kärlek till sin partner bara är trams man lika gärna kan spola ned i toaletten, REALLY?

Ja ungefär.
Citera
2016-03-03, 23:25
Medlem
Jag har börjat leva mer så. Det fungerar fantastiskt.

Jag trodde alltid jag var en pojke/kille/man som skulle ha en tjej och leva lyckligt och så vidare. Sen krossade hon mig och efter det har något slagit slint.

Tjejer försöker verkligen fånga dig i ett förhållande, de kan verka ointresserade men ofta är det inte fallet. De får dig att jobba för att få chansen till ett förhållande och sen sitter du där och tror att det var du som vann. Sen, statistiskt sett så kommer hon lämna dig.

Nu är det jag som lämnar tjejerna. Och de jagar nåt så sjukt. Man får makt över dem istället för tvärt om. Definitivt värt att testa.
Citera
2016-03-03, 23:25
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Nej, det är samma gamla svart-vitt-trams som alltid och grundar sig på dels en total avsaknad av insikt i hur relationer ser ut och fungerar och kvinnors känsloliv dels Dunning-Kruger-effekten. Många är lyckliga i relationer, inte alla dessa livet ut. Det är inte samma sak som att det enda bra är pumpa och dumpa.
Citera
2016-03-03, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wunderbar99
Jag har börjat leva mer så. Det fungerar fantastiskt.

Jag trodde alltid jag var en pojke/kille/man som skulle ha en tjej och leva lyckligt och så vidare. Sen krossade hon mig och efter det har något slagit slint.

Tjejer försöker verkligen fånga dig i ett förhållande, de kan verka ointresserade men ofta är det inte fallet. De får dig att jobba för att få chansen till ett förhållande och sen sitter du där och tror att det var du som vann. Sen, statistiskt sett så kommer hon lämna dig.

Nu är det jag som lämnar tjejerna. Och de jagar nåt så sjukt. Man får makt över dem istället för tvärt om. Definitivt värt att testa.
Det stämmer. Undvik friendzonen/fällorna och ge sken av att man är "självständig" och kvinnor visar mer intresse. Samma när man är i ett förhållande så får man helt plötsligt mer uppmärksamhet än när man kände sig som en "loser" när man var singel.
Citera
2016-03-04, 07:08
Medlem
Nihennas avatar
Jag tror definitivt att vissa saker hjälper och jag vet att jag iaf kommer ta med mig några saker.
Samtidigt tror jag verkligen inte på en fullt så cynisk syn på det hela.

Skulle kanske kunna kalla mig green pill eller något?

Wunderbar: varför måste någon ha makt över huvud taget? Just i makt anser jsg att båda parter bör ha det. Att ta sig an ledarrollen är inte det samma som att ha makt, anser jag iaf.

Sen det allra fjantigaste jag läste på sidan;
att man aldrig får visa känslor eller hjälpa till med hushållsarbete som matlagning.
Gör du det är du rökt enligt sidan. Vilket trams. Vi män är människor, inte robotar som kan stänga av känsloknappen på kommando.

De mobbade sönder en kille som grät framför sin tjej för att han fått sparken från jobbet och en förälder hade dött...
Citera
2016-03-04, 08:16
Medlem
Många studier bevisar att män blir lyckligare av att vara gifta medan kvinnor i större grad mår sämre av att vara gifta. Så nej jag kan inte skriva under det trams som TRP förespråkar om.

http://www.telegraph.co.uk/news/scie...udy-shows.html

http://m.smh.com.au/national/the-sur...14-gibxpj.html

Däremot kanske deras livsstil teori stämmer in när kvinnors bilogiska klocka börjar ringa och de är ute efter en spermdonator mer än en livsspartner. Men även om man gift sig pga ultimatum men giftermål med ren vilja från båda parterna tror jag knappast att detta förslag är något att buga för..
Citera
2016-03-04, 08:33
Bannlyst
Röda pillret stämmer. När kvinnor får relationen i hamn så har hon vunnit (i den mån hon vill ha en relation). De flesta vill dock inte ens ha en relation. De har alla möjligheter att välja kille men väljer hellre att vara singlar och ligga runt.

Det är kvinnor som vill gifta sig, knappast män. Män vill ha sex och tror att de ska få det regelbundet om de gifter sig men inser sen att sexet minskar mer och mer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in