Under de stunder det vsrit lite att göra på jobbet har jag kommit in på Reddit.
Kollade runt lite och hamnade på en som heter The Red Pill.
Kort och gott "sanningen" om hur tjejer och allt med kärlek fungerar. Det är en väldigt cynisk och "rakt på sak" subredit. De som inte följer filosofin kallas för Blue Pill. Det är alltså en Matrix-referens.
Som jag skrev är det en väldigt cynisk sida där mer eller mindre allt handlar om att ha sex med så många tjejer som möjligt, alpha fucks, beta bucks, aldrig binda sig för bara förlorare binder sig istället för att knulla runt (och absolut ALDRIG gifta sig för då har tjejen fått det hon vill och kommer aldrig mer vilja ha ömsesidigt sex med dig utan bara "ställer upp") och aldrig visa känslor för då kommer tjejen, som det känslomässiga rovdjur hon är att krossa killen. Man ska helst se ner lite på tjejen och tro att hon är smått dum i huvudet. Typ
Det finns en underavdelning som heter "Blue pill examples" som iaf jag anser är på gränsen till mobbning, på folk som de anser inte passar deras mall av hur man "ska vara".
Jag kan definitivt se att det finns en del lärdomar på den sidan som att hålla huvudet högt och att inte låta sig trampas på men resten tycker jag låter som kvinnohatande dynga. Jag tror verkligen inge att världen är så svartvit som de vill få den till.
Samtidigt tror jsg inte att livet och relationer är magi som ploppar upp ur intet, utan jag tror att det är en blandning där det finns både bra och dåliga sidor bland red och blue pillared.
Tankar? Här är sidan för övrigt;
https://www.reddit.com/r/TheRedPill/
Ursäktar stavfel då jag skriver från mobilen. Autocorrect uppför sig märkligt ibland och stavar jag som jsg t ex.