2017-04-26, 18:59
Medlem
Rödpillren är killar som antingen aldrig har haft flickvänner, eller som har varit helt hopplöst klängiga dörrmattor i sina tidigare förhållanden. Åtskilliga försök att förklara skillnaden mellan snäll och dörrmatta för dem har misslyckats, antingen för att de är för osäkra i sig själva för att släppa taget om mesigheten eller för att de har för trubbiga instrument för att kunna läsa av andra människor.

Således har deras hjälpnissar blivit nödgade att ingjuta totalt kvinnohat i dem för att få dem att ändra på sig. Säger man åt dem att vara rövhål och bara bry sig om sig själva, så tar sig resultatet i form av att de beter sig som normalt funtade människor.

Hela deras vokabulär var felöversatt från början. De blir arga när folk säger åt dem att det är okej för killar att vara snälla, eftersom snällhet i deras fall tar sig uttryck i klängighet. Så sitter de på reddit, år efter år, och gnäller om att "snällhet" inte alls attraherar tjejer.
Citera
2017-04-26, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Jag har mer erfarenhet än en överväldigad majoritet av män i min ålder när det kommer till kvinnor och jag kan säga att en väldigt stor del av vad som förespråkas på the red pill om kvinnan är fullständigt korrekt.

En rätt stark indikator på att någon börjar komma sanningen om kvinnan nära är när kvinnorna börjar "shama", dvs "det är bara losers som går efter det där!!", "nej fy, kvinnohatare bara!" - när detta händer, då vet ni att ni börjar närma er sanningen.

Men ja, kortfattat, mycket av vad som skrivs där stämmer bra, man har avkodad kvinnans sexuella strategi som yttrars sig i alla hennes beteenden och är ett resultat av miljonårig evolution.

Som 2mas sa så är det här klockrent. Används Red Pill teorier tillsammans med LMS (teorier) blir man mycket framgångsrik. Och som du skrev så skambeläggs detta av kvinnor.
Citera
2017-04-26, 19:17
Medlem
franges avatar
Måste säga att det finns en del i det resonemanget som träffar in rätt bra på verkligheten, även om det är ganska överdrivet. Men så visar ju de klart förutsägbara reaktionerna från kvinnor/feminister/femihen-cuckar ganska tydligt att man träffar en klart öm tå.

Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Edit: Är detta månne vår kära fb-medlem Ziaya? http://4.bp.blogspot.com/-gqpyPcptmw.../Cartoon19.jpg

Ja, kombinera det med ett s.k. White Knight Armor så har du nog preciserat betacucken i fråga rätt tydligt
https://stupidbadmemes.files.wordpre...hiteknight.jpg

Citera
2017-04-26, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Edit: Är detta månne vår kära fb-medlem Ziaya? http://4.bp.blogspot.com/-gqpyPcptmw.../Cartoon19.jpg

Såvitt jag vet har Ziaya flickvän. Han får nog knulla bra mycket oftare än er.
Citera
2017-04-26, 19:29
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Rödpillren är killar som antingen aldrig har haft flickvänner, eller som har varit helt hopplöst klängiga dörrmattor i sina tidigare förhållanden. Åtskilliga försök att förklara skillnaden mellan snäll och dörrmatta för dem har misslyckats, antingen för att de är för osäkra i sig själva för att släppa taget om mesigheten eller för att de har för trubbiga instrument för att kunna läsa av andra människor.

Således har deras hjälpnissar blivit nödgade att ingjuta totalt kvinnohat i dem för att få dem att ändra på sig. Säger man åt dem att vara rövhål och bara bry sig om sig själva, så tar sig resultatet i form av att de beter sig som normalt funtade människor.

Hela deras vokabulär var felöversatt från början. De blir arga när folk säger åt dem att det är okej för killar att vara snälla, eftersom snällhet i deras fall tar sig uttryck i klängighet. Så sitter de på reddit, år efter år, och gnäller om att "snällhet" inte alls attraherar tjejer.
Med din logik och hur du (inte) tänker så är du en kvinnlig red pill. Kanske du aldrig haft en pojkvän?

Även om dessa skulle ha flickvänner osv. skulle verkligheten varit densamma.
Citera
2017-04-26, 19:31
Medlem
2mass avatar
Citat:

Du menar en gång i månaden i "slappa fisken"-missionären med släckt lampa...?

Citat:
Ursprungligen postat av frange

Ja, kombinera det med ett s.k. White Knight Armor så har du nog preciserat betacucken i fråga rätt tydligt
https://stupidbadmemes.files.wordpre...hiteknight.jpg

Haha, synnerligen träffsäker bild

Att redpill stämmer är ju ren vetenskaplig fakta hur man än vrider och vänder på det. Så ser fördelningen ut i naturen, dvs 10-20% av hanar får alla honor. Sen att människan på ett konstlat sätt kringgått detta o skapat providerförhållanden etc är en annan sak.
Citera
2017-04-26, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Med din logik och hur du (inte) tänker så är du en kvinnlig red pill. Kanske du aldrig haft en pojkvän?

Har du lust att förklara mer ingående varför jag har fel, eller nöjer du med att skriva att jag har fel?
Citera
2017-04-27, 02:18
Medlem
Roidberts avatar
Citat:

Har du ens läst något på TRP forumet? Det känns som att du argumenterar mot en halmgubbe. Visst, en del håller på med s.k. "negging" (det är mer av ett PUA fenomen), men TRP handlar i första hand om att förbättra sig själv och att attrahera kvinnor på det viset. Att man inte ska vara för snäll är mycket sant. Man kan ge tjejer komplimanger när de förtjänar dem, men när man gör det bara för att de har en fitta mellan benen tappar de respekten för en.

Citat:

Så vad är problemet ? I vilket fall är det mer fördelaktigt att bete sig som ett rövhål än att vara den typiska "snälla killen".

Citat:

Om en kvinna kallar en för "snäll" är det ofta ett diplomatiskt sätt att säga att hon inte är intresserad. Det är omanligt att ha för mycket empati och det är inte alls positivt, så man ska akta sig för att hamna i snäll-facket.

Citat:

Han måste säkert använda kondom och i så fall räknas det inte som riktigt sex. Han är en tönt av rang i vilket fall.
Senast redigerad av Roidbert 2017-04-27 kl. 03:17.
Citera
2017-04-27, 03:02
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Jag anser att Red-pill är psykotiskt skitsnack. Påhittat av cyniska män som misslyckas med relationer. Skulle vi inte få vara ledsna inför våra tjejer? Jo, det får vi. Och man kan dela på hushållssysslor.

Stackars patetiska kräk.

Dessa "cyniska män" du pratar om är helt vanliga killar som har lyssnat och tagit till sig vad tjejer säger vad dom vill ha. Inte hur dessa tjejer väljer. Viktig skillnad.
Dom har tagit kurser, betalat pengar, lyssnat på vad kvinnor vill ha. Ändå så misslyckas dom fatalt. Så när "red pill" dyker upp och män faktiskt får framgång så är det per automatik = Kvinnohat och diverse skam tekniker används osv.

Jag gapflabbar.

Många av dessa män har aldrig ens haft relationer med motsvarande kön.
Dagens män har lärt sig från kvinnor, (vem annars?) att visa hela ditt känslospektra för kvinnorna i sin närhet. För att sedan få nobben gång efter annan. Varför? Varför får dessa unga män nobben?

Stackars dessa patetiska kräk som försöker göra allt för att få lite sex.
Går du ofta runt och säger till alla män i din närhet att du har lyckats få en flickvän? Har dom inte något förehållande, ser du ner på dessa för att dom försöker?
Citera
2017-04-27, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Under de stunder det vsrit lite att göra på jobbet har jag kommit in på Reddit.
Kollade runt lite och hamnade på en som heter The Red Pill.

Kort och gott "sanningen" om hur tjejer och allt med kärlek fungerar. Det är en väldigt cynisk och "rakt på sak" subredit. De som inte följer filosofin kallas för Blue Pill. Det är alltså en Matrix-referens.

Som jag skrev är det en väldigt cynisk sida där mer eller mindre allt handlar om att ha sex med så många tjejer som möjligt, alpha fucks, beta bucks, aldrig binda sig för bara förlorare binder sig istället för att knulla runt (och absolut ALDRIG gifta sig för då har tjejen fått det hon vill och kommer aldrig mer vilja ha ömsesidigt sex med dig utan bara "ställer upp") och aldrig visa känslor för då kommer tjejen, som det känslomässiga rovdjur hon är att krossa killen. Man ska helst se ner lite på tjejen och tro att hon är smått dum i huvudet. Typ

Det finns en underavdelning som heter "Blue pill examples" som iaf jag anser är på gränsen till mobbning, på folk som de anser inte passar deras mall av hur man "ska vara".

Jag kan definitivt se att det finns en del lärdomar på den sidan som att hålla huvudet högt och att inte låta sig trampas på men resten tycker jag låter som kvinnohatande dynga. Jag tror verkligen inge att världen är så svartvit som de vill få den till.
Samtidigt tror jsg inte att livet och relationer är magi som ploppar upp ur intet, utan jag tror att det är en blandning där det finns både bra och dåliga sidor bland red och blue pillared.

Tankar? Här är sidan för övrigt; https://www.reddit.com/r/TheRedPill/

Ursäktar stavfel då jag skriver från mobilen. Autocorrect uppför sig märkligt ibland och stavar jag som jsg t ex.

Jag tänker att dessa män inte verkar vara så lyckliga. De verkar rätt bittra. Samma fenomen finns hos kvinnor som tycker män är överskattade... Var och en väljer ju sin egen attityd, men man kunde ju tro att män som tänkte så skulle vara fria, lyckliga singlar, som glatt reste jorden runt... men det är inte den vibben jag fått, tyvärr. Jag kan tycka att det skulle kunna vara livsbejakande för båda könen att fokusera mer på lyckliga liv än hetero-normer i vardagen, men, men...
Citera
2017-04-27, 15:21
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Jag tänker att dessa män inte verkar vara så lyckliga. De verkar rätt bittra. Samma fenomen finns hos kvinnor som tycker män är överskattade... Var och en väljer ju sin egen attityd, men man kunde ju tro att män som tänkte så skulle vara fria, lyckliga singlar, som glatt reste jorden runt... men det är inte den vibben jag fått, tyvärr. Jag kan tycka att det skulle kunna vara livsbejakande för båda könen att fokusera mer på lyckliga liv än hetero-normer i vardagen, men, men...

Nä - det är ju just det som är grejen - de är olyckliga och bittra - just på grund av en orsak. Hela Red Pill-grejen handlar ju om ett sätt att ta sig vidare, och ta sig ur den olyckliga sitsen.

Eller har du missat hela poängen - tror du det handlar om att dessa själva valt att ständigt bli nobbade utav kvinnor och för alltid vara ofrivilliga singlar?

Anar jag ett visst "Men varför svälter de - varför äter de inte bakelser?" här eller?
Citera
2017-04-27, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nä - det är ju just det som är grejen - de är olyckliga och bittra - just på grund av en orsak. Hela Red Pill-grejen handlar ju om ett sätt att ta sig vidare, och ta sig ur den olyckliga sitsen.

Eller har du missat hela poängen - tror du det handlar om att dessa själva valt att ständigt bli nobbade utav kvinnor och för alltid vara ofrivilliga singlar?

Anar jag ett visst "Men varför svälter de - varför äter de inte bakelser?" här eller?

Jag tvivlar inte på att du kan mer om fenomenet än jag. Min kommentar grundar sig på att jag råkat snubbla över youtube-klipp där killar säljer in detta tankesätt och som jag förstår det går det ut på att killarna ska få ett bättre liv av att tänka så här istället för hur de tänkte tidigare. Men det verkar inte fungera så bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in