2022-04-20, 17:12
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Mycket piller hit och dit i din värld.

Vi som lever mer traditionell med en hemmafru tänker inte riktigt på det som du gör och det har funnits organisationer som stödjer det här sättet att leva sedan långt innan The Matrix spelades in.

Det största problemet i Sverige är att de kvinnor som vill leva så här får så mycket spott och spe från sina feministiska systrar för att de inte vill följa med och klubbhora på helgerna eller inte vill förvärvsarbeta för någon främmande utan vill arbeta för sin man och sin familj.

Där är ju också samhällets uppbyggnad som inte riktigt fungerar med det också tyvärr. Jag hade väldigt gärna levt så speciellt när barnen var små. Men någon gång går man i pension också och kärlek är inte alltid för evigt... det är då lite tufft att klara sig tänker jag.
Citera
2022-04-22, 17:02
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Det är rimligt att ta sin utgångspunkt i verkligheten, och inte i teorin.
Sitter man framför datorn och kärar ner sig i "red pill"-teori, så kommer söka efter de mönstren i verkligheten sedan. Den funkar precis som feminism och marxism, dvs att man tolkar verkligheten helt annorlunda efter att ha tagit del av teorin. Det liknar ofta en frälsningsupplevelse (eller en förälskelse), och den som verkligen känt det där "red pill"-ögonblicken, kommer att argumentera sig blå för att bevisa att den stämmer.

När man blir klok och medelålders så förstår man att det är verkligheten som gäller, inte kartan. Det verkliga rödpillret är att se verkligheten i vitögat, inte att läsa någon bitter tirad på internet.
Citera
2022-05-23, 11:56
Medlem
DayNites avatar
det funkar på en kvinna som gillar manligt / kvinnligt eller som kommer från en instabil uppväxt
ofta med X som behandlat dem väldigt illa

du kan knulla runt ett tag men frågan kommer efter ett tag om en relation eller exklusivitet
"vad är vi? " jag vill inte vara ett hål", du är inte seriös etc

sedan går dom vidare och kan ev. återkomma när dom tröttnar på B alfan som är en pleaser och blir som en killkompis

det är svårt att jonglera flera än 4-5 kvinnor då dom alla vill se att du är intresserade mera än 02.00 en lördagsnatt

visst funkar det men priset du betalar är att du kommer jobba hårt på att hålla dig ifrån relationsfrågan samtidigt alltid jaga nya till ditt stall då kvinnan oftast lämnar dig när dom fattar att dom aldrig kommer landa en relation med dig eller gifta sig med dig
Senast redigerad av DayNite 2022-05-23 kl. 12:02.
Citera
2022-05-23, 13:14
Medlem
991ESSs avatar
Det är ju olika naturligtvis, bara för att någon sägar att han är red pilled och förklarar hur något är, betyder inte att han vet sanningen, eller att sanningen alltid ger 100% den utgång man förväntar sig.

Någon jag själv tycker har bra koll är Paul, apex mindset..
se denna och fundera själv
"College Hook Up Culture: How Bad Is It?
3,617 views 20 May 2022 A woman does her dissertation on college hook up culture, and we are going to examine that through a red pill lens. Women are damaging themselves through random hookups and finding themselves utterly incapable of a relationship by the time they are ready to "settle down" And what's worse, they blame men for it.
"
https://youtu.be/yJmAusMO5oU

Sedan bara för att en kvinna blir förstörd av att bli knullad av en massa män, betyder inte per se att hon är körd för en relation som kan fungera, det beror på, en stark man kan det fungera med, samtidigt som det nog kräva att hon själv förstår sig på problemet och bara bestämmer sig för att det ska fungera. Men oddsen rent generellt att bygga något seriöst med en promiskiös kvinna är väldigt dåliga generellt. Att låtsas som inget som alla betacucks i sverige är inte smart, utan kommer sannolikt sluta ganska kvickt i en splittrad familj.
Citera
2022-05-23, 16:01
Medlem
Det är lustigt hur kvinnor inte verkar kunna begripa vad the red pill innebär. Intelligensen är uppenbart låg.

Nej, det handlar inte (som det står i första inlägget) om att ligga med så många kvinnor som möjligt.

Så här fungerar det:

Det som gör kvinnor lockande för män, är ett enkelt trolleritrick! Män luras!

Red pill innebär att man lärt sig hur trolleritricket utförs. Det handlar om speglar, lite rök, en låda där botten går att öppna, och annat, som skapar en illusion av att kvinnor är underbara. I själva verket är de motsatsen!

När man känner till hemligheten bakom ett trolleritrick, så blir det inte längre spännande. Det är vad det innebär för män att svälja det röda pillret, att kvinnor förlorar sin mystiska lockelse. Kvinnor blir till vad de är, nämligen manipulerande sliddjur som endast har sina hål att erbjuda, men i utbyte mot en mycket stor kostnad för mannen (kostnader är tid, pengar förstås, energi, uppmärksamhet, att behöva lyssna till hennes hjärndöda gaggande, att träffa hennes korkade vänner syskon föräldrar osv). Män betalar för fitta genom minskad frihet.

Så red pill män inser att hålet är det enda som finns av värde hos kvinnor, och låter sig inte luras av manipulativa kvinnor som låtsas erbjuda mer än så. Och erbjuder hon mer, kräver han att hon fortsätter erbjuda detta eller så byts hon ut.

Red pill män förstår att eftersom kvinnor manipulerar och ljuger för män (smink är lögner), så kan män utan minsta skuldkänslor göra detsamma mot kvinnor dvs ljuga och manipulera kvinnor för tillgång till deras hål, om männen är så desperata efter slappa smutsiga hål använda av hundratals andra kukar och antagligen fyllda med könssjukdomar..... vilket för många kloka män är mycket äcklade, därför föredrar de att undvika kvinnor så mycket det går vilket gör riktiga män rika och harmoniska.
Senast redigerad av MisterMagooo 2022-05-23 kl. 16:10.
Citera
2022-05-23, 21:34
Medlem
The red pill är gateway till mäns hälsa som är gateway till MGTOW som är gateway till Incelrörelsen.

Den röda tråden är att du är ensam och det beror på kvinnor -> The red pill
Sen är det bra att vara ensam, så du kan jobba på dig själv -> Mäns hälsa
Sen är du fortfarande ensam, kvinnor vill inte ha mig, jag skiter i dom -> MGTOW
Sen är du ännu mer ensam, isolerad och kvinnohatet växer i dig -> incel

Kort och gott, håll dig borta, sätt dig ner och faktiskt prata med en kvinna och lyssna på varandra. Du behöver inte vara rik och "chad" för att träffa en trevlig kvinna.

Var dig själv och faktiskt prata med kvinnor istället för att hata dom och knyta näven i fickan.
Citera
2022-05-24, 00:16
Medlem
Roidberts avatar
Så här några år senare kan jag säga att "The Red Pill" till en stor del stämmer. Har själv två fruar och tre döttrar, och det är mycket tack vare att jag har varit hård från början och vägrat kompromissa. Men kan också vara viktigt att backa och visa känslor ibland. Det var nära att jag förlorade min första dotter till en abort eftersom jag var lite väl okänslig, men jag bönade och bad hennes mamma att låta henne leva på samma gång som jag störtbölade, och tack vare detta lever min första dotter idag och är snart två år gammal.

Många anhängare i rörelsen är helt tappade hursomhelst. Fokus på karriär, träning och att knulla så många som möjligt, på samma gång som vasektomi och att undvika familjebildning förespråkas. Vad är poängen med att vara framgångsrik om man inte skapar barn? De verkar bara bry sig om kortsiktig njutning och att göda sina egon.
Citera
2022-05-24, 00:33
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leon.Czolgosz
Och enligt redpillteorin så är det alfa fucks, beta bucks. Så en mannen i texten som försörjer kvinnan kan inte vara alfa enligt rödpillrare.

Visst är det patetiskt med cucks som försörjer andra mäns ungar, men en betahane med barn har objektivt sett lyckats bättre i livet än en barnlös alfahanne. Viktigt att påpeka detta.
Citera
2022-05-24, 00:45
Medlem
Red pill var något annat från början. Att man vaknat upp från propagandan och etablissemanget.

Skulle säga att Red Pill eller vad man ska kalla det i det här fallet är incels.
Dom är bittra för att det inte går bra med brudar, medans dom som fattat att elakhet, mansgrisighet osv inte fungerar riktigt.

Finns mängder med samlingsplatser på internet för incels. Problemet är att dom inte har något att lära varandra. Hade dom varit smarta hade dom studerat män som är framgångsrika med kvinnor och inte incels.
Citera
2022-05-24, 10:36
Medlem
991ESSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Red pill var något annat från början. Att man vaknat upp från propagandan och etablissemanget.

Skulle säga att Red Pill eller vad man ska kalla det i det här fallet är incels.
Dom är bittra för att det inte går bra med brudar, medans dom som fattat att elakhet, mansgrisighet osv inte fungerar riktigt.

Finns mängder med samlingsplatser på internet för incels. Problemet är att dom inte har något att lära varandra. Hade dom varit smarta hade dom studerat män som är framgångsrika med kvinnor och inte incels.

Tänker du på Will Smith eller någon annan?
Menar du knulla runt eller en långsiktig relation?
Gör du skillnad på knullbar och wife material?
Senast redigerad av 991ESS 2022-05-24 kl. 10:38.
Citera
2022-05-24, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Det är lustigt hur kvinnor inte verkar kunna begripa vad the red pill innebär. Intelligensen är uppenbart låg.

Nej, det handlar inte (som det står i första inlägget) om att ligga med så många kvinnor som möjligt.

Så här fungerar det:

Det som gör kvinnor lockande för män, är ett enkelt trolleritrick! Män luras!

Red pill innebär att man lärt sig hur trolleritricket utförs. Det handlar om speglar, lite rök, en låda där botten går att öppna, och annat, som skapar en illusion av att kvinnor är underbara. I själva verket är de motsatsen!

När man känner till hemligheten bakom ett trolleritrick, så blir det inte längre spännande. Det är vad det innebär för män att svälja det röda pillret, att kvinnor förlorar sin mystiska lockelse. Kvinnor blir till vad de är, nämligen manipulerande sliddjur som endast har sina hål att erbjuda, men i utbyte mot en mycket stor kostnad för mannen (kostnader är tid, pengar förstås, energi, uppmärksamhet, att behöva lyssna till hennes hjärndöda gaggande, att träffa hennes korkade vänner syskon föräldrar osv). Män betalar för fitta genom minskad frihet.

Så red pill män inser att hålet är det enda som finns av värde hos kvinnor, och låter sig inte luras av manipulativa kvinnor som låtsas erbjuda mer än så. Och erbjuder hon mer, kräver han att hon fortsätter erbjuda detta eller så byts hon ut.

Red pill män förstår att eftersom kvinnor manipulerar och ljuger för män (smink är lögner), så kan män utan minsta skuldkänslor göra detsamma mot kvinnor dvs ljuga och manipulera kvinnor för tillgång till deras hål, om männen är så desperata efter slappa smutsiga hål använda av hundratals andra kukar och antagligen fyllda med könssjukdomar..... vilket för många kloka män är mycket äcklade, därför föredrar de att undvika kvinnor så mycket det går vilket gör riktiga män rika och harmoniska.
Du verkar insatt så jag frågar dig vad du tycker om kvinnor som kallar sig själva för redpilled. Varför vill rödpillrade kvinnor ha traditionella äktenskap när rödpillrade män undviker äktenskap överhuvudtaget? Varför har män och kvinnor som tillhör samma ideologi så olika mål i livet?
Citera
2022-05-24, 11:02
Medlem
991ESSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leon.Czolgosz
Du verkar insatt så jag frågar dig vad du tycker om kvinnor som kallar sig själva för redpilled. Varför vill rödpillrade kvinnor ha traditionella äktenskap när rödpillrade män undviker äktenskap överhuvudtaget? Varför har män och kvinnor som tillhör samma ideologi så olika mål i livet?

De flesta red pilled yt kanaler folk ser på är ju från US, där män blir totalt överkörda och rövknullade i ett rättsystem som fullständigt skiter i männen, inte så konstigt då hur män där ser på saken där.

Så länge lagarna är som de är kommer dessa män undvika äktenskap, är nog rimligt att tro, även om en otattuerad oskuld i vit klänning kommer deras väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in