2020-08-06, 11:16
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Snart sagt alla, män som kvinnor, attraheras av någon som är trygg i sig själv och som inte behöver andra för att vara lycklig. Vilket inte betyder att man inte kan visa ömhet eller attraktion, men det måste komma från en inre trygghet, inte ett ängsligt bekräftelsebehov.

Red pill-rörelsen och liknande idéer verkar ju mest handla om att osäkra incels ska få ligga genom att fejka ovanstående. Så visst "stämmer" det, beroende på hur man definierar stämmer. Men hela grunden är ett stort och pinsamt missförstånd av hur människor fungerar.
Citera
2020-08-07, 21:17
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sea12
Ok. Då förstår jag hur du tänker. Gillade förresten ditt val av den "vita" färgen. Skrattade gott åt den respons du fick.
Ja, eller hur! FB är en ständig källa till glädjeämnen. Jag har tagit det vita pillret!
Citera
2022-04-20, 11:14
Medlem
Rödpillrade män vs rödpillrade kvinnor - det riktiga könskriget?

För er som aldrig har hört talas om rödpiller eller the red pill som det heter på engelska så är det en referens från filmen The Matrix där huvudkaraktären Neo får välja mellan att äta ett blått piller och fortsätta leva i en falsk värld eller äta ett rött piller och vakna upp i den verkliga världen.

Det finns en internetrörelse bestående av mestadels män, och en liten andel kvinnor, som kallar sig själva för rödpillrade eftersom de anser sig ha vaknat upp och sett sanningen om dejtingvärlden och relationer. Problemet är att rödpillret innebär två olika saker för män och kvinnor.
Rödpillrade kvinnor vill ha ett traditionellt, monogamt äktenskap med mannen som ledare och kvinnan som hans undergivna fru, men hon ska även arbeta eftersom hon annars kommer anklagas av andra rödpillrade män och kvinnor för att vara en lat parasit. Den rödpillrade kvinnans drömliv liknar ett religiöst, traditionellt äktenskap och ibland är kvinnorna aktiva i både i både redpill och tradwife-communities.

Rödpillrade män däremot är inte alls intresserade av äktenskap. Deras mål är att knulla runt med så många unga kvinnor som möjligt eller ha flera romantiska relationer samtidigt. Rödpillrade män kallar det för "spinning plates". Den rödpillrade kvinnans mål är att undvika bli en plate och istället lyckas gifta sig. Det handlar inte om att kvinnor är naturligt monogama och män är naturligt promiskuösa, enligt redpillteorin är kvinnor hypergama och alltid på jakt efter en man som är mer alfa, har mer pengar eller större kuk.

En annan rolig detalj är att rödpillrade kvinnor erkänner att de inte attraheras av män som identifierar sig själva som rödpillrade. Rödpillrade kvinnor säger att de attraheras av naturliga alfahanar, alltså män som har knullat runt sedan de kom in i puberteten och har aldrig behövt läsa internetforum eller kolla på youtubevideos för att få dejtingtips. Enligt min erfarenhet är den typen av män också långa och snygga. Män som sväljer rödpillret har tvärtom haft det kämpigt med dejting och kanske en bakgrund av misslyckade förhållanden och äktenskap. Sedan upptäcker de redpill och börjar skriva berättelser på internet hur de har trekanter med fotomodeller i sportbilar. Alla kvinnor (rödpillrade eller ej) blir torra som en öken av dessa män. Det är därför manliga redpill-gurus på social media bara har andra män som följare. Alla kvinnor tycker att de är fula.

Hur kan män och kvinnor att som identifierar sig med samma ideologi ha så totalt motsatta mål? Rödpillrade män och rödpillrade kvinnor vill inte ens ha varandra med undantag för rödpillrade män som vill bilda familj och kan tänka sig en rödpillrad kvinna som fru. Men som jag förklarade tidigare, rödpillrade kvinnor känner ingen attraktion till män som har tagit rödpillret. Rödpillrade kvinnor är redan lyckliga med sina naturligt födda alfahanar.

Rödpillrade män, har ni samma mål med redpill som rödpillrade kvinnor? Och vice versa fråga till rödpillrade kvinnor om det finns några här på forumet.
Citera
2022-04-20, 11:40
Medlem
Eponumoss avatar
Mycket piller hit och dit i din värld.

Vi som lever mer traditionell med en hemmafru tänker inte riktigt på det som du gör och det har funnits organisationer som stödjer det här sättet att leva sedan långt innan The Matrix spelades in.

Det största problemet i Sverige är att de kvinnor som vill leva så här får så mycket spott och spe från sina feministiska systrar för att de inte vill följa med och klubbhora på helgerna eller inte vill förvärvsarbeta för någon främmande utan vill arbeta för sin man och sin familj.
Citera
2022-04-20, 11:59
Medlem
Intressant fråga!
Personligen föredrar jag det blå pillret och uppskattar att frun tar det vita.
Det är ett gemensamt val som vi båda är tillfreds med.

/Lennart Presley
Citera
2022-04-20, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos

Vi som lever mer traditionell med en hemmafru tänker inte riktigt på det som du gör och det har funnits organisationer som stödjer det här sättet att leva sedan långt innan The Matrix spelades in.

Det största problemet i Sverige är att de kvinnor som vill leva så här får så mycket spott och spe från sina feministiska systrar för att de inte vill följa med och klubbhora på helgerna eller inte vill förvärvsarbeta för någon främmande utan vill arbeta för sin man och sin familj.
Vad menar du med "det här sättet att leva"? Menar du redpill-mannens sätt att leva vilket innebär att han knullar runt, eller åtminstone flörtar med andra kvinnor framför sin frus ögon, även efter han har gift sig? Eller menar du redpill-kvinnans sätt med ett traditionellt, monogamt äktenskap? Eller det religiösa äktenskapet där mannen inte ens får titta lustfyllt på en annan kvinna eftersom det är syndigt?

På vilket sätt är feminister ett problem? Behöver de rödpillrade bekräftelse från feminister för att kunna leva sin livsstil? Samma män som klagar på att kvinnor söker bekräftelse på social media blir ihop med kvinnor som söker bekräftelse från feminister 🤣. Sanningen är att det enda som hindrar kvinnor från att leva ett traditionellt liv är deras egna män som de själva valt att bli ihop med. Det är inte feministers fel att din man knullar runt med andra kvinnor eller tjänar för lite pengar för att du ska kunna vara hemmafru. Se över dina livsval, skaffa en bättre män och sluta bry dig om vad andra människor tycker.
Citera
2022-04-20, 12:39
Medlem
Så rödpillrade kvinnor är familjeorienterade och rödpillrade män vill inte bilda familj?

Nog för att de rödpillrade inte är en homogen grupp, men jag undrar ju över om de rödpillrade männen är intresserade av kvinnor överhuvudtaget, de verkar mest vilja få vara ifred. De ser helt enkelt ingen fördel med att beblanda sig med kvinnor överhuvudtaget.

Att dessa män och kvinnor är överens är väl inget konstigt, de tycker väl båda att det råder obalanser på marknaden för familjebildande som har negativa konsekvenser för samhälle, barn, dem själva.

Dessa konsekvenser/obalansen är dock könsspecifik, dvs ojämställd eller sexistisk (kvinnohat) om man nu vill dra på sig de rosa glasögonen. Men konsekvensen finns där oberoende av kön. Så att det skulle bli något rött könskrig är jag tveksam om. Kvinnorna har ju redan vunnit, för den delen.
Citera
2022-04-20, 12:42
Medlem
991ESSs avatar
Red pill har inte enbart med relationer att göra, utan livet, tex att ej vara en skatteslav,, en nyttig idiot, utan som lämnar parasiterna och clownvärlden bakom sig. Att äga sin egna tid, att vara finansiellt oberoende, kunna göra vad man vill, be alla idioter att dra åt helvete etc etc.

Sedan skriver du att alla vill knulla runt, fine, det är mannens natur, men även män kan ta kontroll över sina drifter, vissa vill ha en kvinna i sitt liv, men då är det under hans premisser och det ska inte vara ett luder om man ska kunna ta henne seriöst. Hon ska tillföra värde, inte drama och problem.
Citera
2022-04-20, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Det där är bara manshatspropaganda.

Det där är att vara med en alfa (fast han har älskarinnor och tittar alltså inte på TV på kvällarna). En rödpillrade är ingen försörjare och vill hellre sköta sig själv.
Är det manshat eller ett exempel på förhållande med en alfa?
Att rödpiller inte vill försörja sin familj är ännu en krock eftersom rödpillerkvinnorna vill ha ett traditionellt äktenskap vilket innebär att mannen är försörjare.

Texten en bra beskrivning på livet för en rödpillrad kvinna.

Och enligt redpillteorin så är det alfa fucks, beta bucks. Så en mannen i texten som försörjer kvinnan kan inte vara alfa enligt rödpillrare.
Senast redigerad av Leon.Czolgosz 2022-04-20 kl. 13:59.
Citera
2022-04-20, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos

Vad passande haha, "arbeta för SIN man och SIN familj". Den enda som drar störst fördel av de här, är ju du som man. Inte din fru. Vill man dock leva så som kvinna, så är det väl upp till henne. Jag lägger mig inte i det. Men min personliga åsikt. Är att jag undrar om denna kvinna faktiskt är så lycklig. Har hon inga högre ambitioner i livet? Än att vara hushållerska , ta hand om kidsen. Tänker jag rent spontant. Om hon dock lever på hennes man lön. Och är nöjd med det. Även om det undgår mitt eget förstånd lite. Så kan jag tycka att det är rättvist att hon sköter hushållet. Men är det verkligen så vanligt idag? Har man två inkomster och båda jobbar.

Givetvis ska båda hjälpa till i hushållet. Mannen bor väl där också, det är väl hans barn med? Men en del kvinnor kanske vill ha en handikappad man / jätte bebis. Folk går igång på alla möjliga konstiga saker. Jag behöver inte förstå det, men så kan det vara för en del. Andra delen är väl, att jag undrar varför en vuxen man inte kan ta hand om sig själv? Behöver en kvinna som gör det. Vad gick "snett" i hans barndom?
Citera
2022-04-20, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Red pill har inte enbart med relationer att göra, utan livet, tex att ej vara en skatteslav,, en nyttig idiot, utan som lämnar parasiterna och clownvärlden bakom sig. Att äga sin egna tid, att vara finansiellt oberoende, kunna göra vad man vill, be alla idioter att dra åt helvete etc etc.

Sedan skriver du att alla vill knulla runt, fine, det är mannens natur, men även män kan ta kontroll över sina drifter, vissa vill ha en kvinna i sitt liv, men då är det under hans premisser och det ska inte vara ett luder om man ska kunna ta henne seriöst. Hon ska tillföra värde, inte drama och problem.
Ok. Du har förklarat hur du ser på saken ur en rödpillrad mans perspektiv.
Föreställ dig att du är en rödpillrad kvinna. Du vill ha ett traditionellt, monogamt äktenskap med en trogen, gudsfruktande man som kommer stanna vid din sida tills ni båda är gråa och gamla.
Kommer ett äktenskap med en rödpillrad man ge henne detta?
Citera
2022-04-20, 14:49
Medlem
Det här påminner mig om en sån där sak som de flesta normalbegåvade människor insåg när de började komma in i puberteten vid typ 12 och tyckte det var så coolt men sen växte ifrån senare, varefter de började bli mer fast relation/äktenskaps/familje orienterade vid vuxen ålder. Samtidigt som en mindre skara människor som var lite sena till festen (typ samma människor som verkligen trodde på fröken när hon sa att du kan bli vad du vill när du blir stor men som nu går på soc) började inse det, gjorde det till en grej och började kalla de normalbegåvade blå pillrade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in