Citat:
Ursprungligen postat av
Eponumos
Mycket piller hit och dit i din värld.
Det största problemet i Sverige är att de kvinnor som vill leva så här får så mycket spott och spe från sina feministiska systrar för att de inte vill följa med och klubbhora på helgerna eller inte vill förvärvsarbeta för någon främmande utan vill arbeta för sin man och sin familj.
Vad passande haha, "arbeta för SIN man och SIN familj". Den enda som drar störst fördel av de här, är ju du som man. Inte din fru. Vill man dock leva så som kvinna, så är det väl upp till henne. Jag lägger mig inte i det. Men min personliga åsikt. Är att jag undrar om denna kvinna faktiskt är så lycklig. Har hon inga högre ambitioner i livet? Än att vara hushållerska , ta hand om kidsen. Tänker jag rent spontant. Om hon dock lever på hennes man lön. Och är nöjd med det. Även om det undgår mitt eget förstånd lite. Så kan jag tycka att det är rättvist att hon sköter hushållet. Men är det verkligen så vanligt idag? Har man två inkomster och båda jobbar.
Givetvis ska båda hjälpa till i hushållet. Mannen bor väl där också, det är väl hans barn med? Men en del kvinnor kanske vill ha en handikappad man / jätte bebis. Folk går igång på alla möjliga konstiga saker. Jag behöver inte förstå det, men så kan det vara för en del. Andra delen är väl, att jag undrar varför en vuxen man inte kan ta hand om sig själv? Behöver en kvinna som gör det. Vad gick "snett" i hans barndom?