Ja undrar om han varit lika tuff om han blivit avskedad från sitt jobb (pga godtycklig "värdegrund") och blivit förföljd och trakasserad av invandringsvurmare som aldrig fått stå ut med invandringen och dess konsekvenser. Det hela handlar verkligen om att "vara tuff".
Undrar om Fridolin varit lika "tuff" och flyktingvänlig om han legat bakbunden i min källare...
OnT tycker jag inte programmet var så dåligt. Enkelspårigt reportage javisst men grundfrågan varför vi ska ta emot öht låg och tryckte konstant tyckte jag (speciellt i slutet när en "vanlig svensk" som kan förmodas vara ateist drog gränsen mellan kristna/muslimer istället för vid religiösa öht). "Vanliga människor som är beredda att gå så långt som att tända eld på boenden där det sover folk...vad beror det på?". Jo att samma "folk" attackerar dem och deras barn när de är vakna. Janne behövde inte dra ut den slutsatsen ur honom för den såg alla som inte är totalt blåsta. Dessutom hade han med hur kommunpolitikerna ljög för kommuninvånarna. Mycket bra där.
Jag slås dock av hur galet kortsiktigt de som eldar boenden (och hyllar befarandet) tänker. X modulhus (där svenska ungdomar eller fattigpensionärer kunnat bo) upp i rök till en kostnad av, jag förmodar(?), flera miljoner, när de dessutom som väntat bara kommer slås upp igen istället för att bara åka till Stockholm och döda S- och MP-sympatisörer med familj.
Fängelse måste väl vara att föredra mot böter för eldandet (böterna lika höga för mord? Det är Sverige vi snackar om trots allt så jag undrar seriöst) och dessutom är jag inte säker på att fängelsestraffet för mord är högre än att sätta käppar i hjulet för mångkulturen heller. OK eldandet drabbar inte gärningsmannen själv lika direkt...men indirekt ändå via skattesedeln. Fullständigt bortkastade handlingar som endast hjälper tillfälligt och dessutom leder till ökade kostnader. Ett steg fram två bak.
Att elda boenden istället för att döda beslutsfattare är lite som att sätta ut en liten kopp under en läcka (invandringen) i ett ösregn istället för att fixa läckan (invandringspositiva politiker).
Sveriges politiker måste börja hållas ansvariga för sina beslut "på riktigt". Att leka med skattepengar som inte är dina och strö dem över andra som inte är dina närmaste = apati och resursslöseri. Varför bry sig liksom? Varför vara försiktig? Du har politikerlön, är bosatt långt från mångkulturen, drabbas ej. Gör du bort dig för hårt får du inte sparken och blir utan lön (som en vanlig svensk).
Det är en sak med arga kommentarer på Facebook från någon som bor i en liten håla i de småländska skogarna och som inte direkt berör dig. Om dina beslut istället leder till att du hittar dina barn döda i hallen när du kommer hem efter en "hård dag" i riksdagen efter att samma smålänning tröttnat tänker du kanske till både en och två gånger. Gemene svensk behöver kurser i problemlösning och att se saker ur ett större perspektiv.