2016-03-02, 22:15
Medlem
ace_secs avatar
Läraren var rak, ärlig och förnuftig!
Citera
2016-03-02, 22:21
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
En stor besvikelse, enkelriktat och enspårigt. Varför inte ta upp de bränder som flyktingarna själva misstänks för? Men de är väl rädda om sitt jobb kan man tänka.

Dessa bränder är utredda. Nu gäller det väl bränder som inte är på långa vägar uppklarade.
Citera
2016-03-02, 22:31
Medlem
Nintendokids avatar
Tycker JJ lyckades få till ett välbalanserat reportage. Att han får ha kvar jobbet på SVT förvånar mig lite faktiskt. Läraren representerar nog var de flesta borgerliga/SD:are tycker men inte vågar säga.
Har har en stark poäng att politikerna skiter i oss "Svenskar".

Frågan är dock vad händer sen? När man har packat in alla babbar på ett boende. Hur ska de ut i samhället? Har man tänkt så långt?

I denna takt tror jag Sverige går i konkurs/närmar sig inbördeskrig.
Citera
2016-03-02, 22:36
Medlem
Mimurs avatar
Patetiskt att se lögnhalsarna i kommunhuset avslöjas lite grand i alla fall av Josefsson. Påståenden om fördomsfulla bybor kunde de ju inte bevisa, men den hånfulla attityden fanns där ju hos sossen Anders Månsson! Jag lär inte gråta om han drabbas av de sämsta sidorna av kulturberikningen
Citera
2016-03-02, 22:42
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
När (minst) trettio av fyrtiofem bränder är anlagda av asylsökande är det väl rimligt att fokusera på varför i helvete dom kommer hit och tänder eld på sina boenden.
Förvånar mig inte alls att det är så. Har du någon länk till en sådan uppgift?
Citera
2016-03-02, 22:54
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Förvånar mig inte alls att det är så. Har du någon länk till en sådan uppgift?
http://www.svt.se/ug/15-brander-var-...-nagon-utifran
Du får själv tolka texten. Det jag skrev är även influerat av vad andra bedömt i frågan.
Citera
2016-03-02, 23:02
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Tycker JJ lyckades få till ett välbalanserat reportage. Att han får ha kvar jobbet på SVT förvånar mig lite faktiskt. Läraren representerar nog var de flesta borgerliga/SD:are tycker men inte vågar säga.
Har har en stark poäng att politikerna skiter i oss "Svenskar".

Frågan är dock vad händer sen? När man har packat in alla babbar på ett boende. Hur ska de ut i samhället? Har man tänkt så långt?

I denna takt tror jag Sverige går i konkurs/närmar sig inbördeskrig.

Nej då,
Vänta bara tills bolåneräntorna slår i taket och en väääldigt stor del av den belånande befolkningen tvingas till trångboddhet med familj och vänner, vips så har vi hundratusentals lediga bostäder att tillgå.
Jobb är nog inte med i planeringen, det är nog snarare antalet tillgängliga tak som är det viktiga så vi kan klämma in en miljon "nya svenskar" till.
Och jag varken skojar eller är ironisk.
Citera
2016-03-02, 23:10
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Dessa bränder är utredda. Nu gäller det väl bränder som inte är på långa vägar uppklarade.
Men det blir ju ändå väldigt vinklat, jag ogillar det.
Citera
2016-03-02, 23:27
Medlem
trasko666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Men det blir ju ändå väldigt vinklat, jag ogillar det.

Det blev bara ett till snytprogram
Citera
2016-03-02, 23:29
Medlem
Keonets avatar
Ganska vidrigt att media i detta fall försöker styra polisen i en viss riktning mot och nästintill kräver att denna typ av "brott" (självförsvar) ska prioriteras.
Det var även riktigt pinsamt att se betonghäckarna till politiker vissa hur jävla insnöade och hur långt ifrån verkligheten de befinner sig. Anders Månsson
Citera
2016-03-02, 23:41
Medlem
usb3s avatar
Brukar mest bli pinsamt när rättshaverister yttrar sig, men den där läraren kunde verkligen tala för sig. Efter att ha lyssnat på honom inser jag att även jag tycker så innerst inne.
Citera
2016-03-02, 23:56
Medlem
Knapptryckarns avatar
Det här med asylbränderna hade kunnat undersökas från flera olika vinklar; varför anlägger utomstående bränder, varför anlägger de boende bränder, medias rapportering och framställning av orsakerna, ansvarsutkrävandet från SD osv. Nu valde de att undersöka hur folk kan hylla att det brinner.

Tycker att inriktningen var intressant, men UG lyckas inte riktigt gräva fram och exponera vad det är som leder en människa till den inställningen. Det var ju det som var syftet med reportaget. Det berördes dock och i vissa moment kändes det som att det var riktigt nära, men ultimat föll det kort.

Möjligtvis är frågan för stor för ett enda avsnitt. Det är ju dock UGs eget ansvar att anpassa granskningen efter mediet så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in