2016-03-02, 12:02
Medlem
Drapåtrissors avatar
Kommer Janne Josefsson trampa på några ömma tår och även berätta om dom många bränderna som dom boende själva startar eller skylla allt på främlingsfientliga svenskar?
http://svt.se/ug/
Citera
2016-03-02, 12:08
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2016-03-02, 12:09
Bannlyst
Ja jag förutsätter ju att man inte hymlar med sanningen för då blir det bojkott även för detta program...

Men med Psykopaten Jan Helin vid spakarna så anar jag oråd....
Citera
2016-03-02, 16:27
Medlem
fluff995s avatar
Har de ens haffat någon svensk gärningsman ännu? Jag följer inte asylbrands-epidemin särskilt noga, men när jag hör om uppklarade bränder kan jag bara minnas att det varit boende eller möjligtvis individer ur någon annan invandrargrupp som legat bakom.
Citera
2016-03-02, 17:08
Medlem
Rikarvinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Har de ens haffat någon svensk gärningsman ännu? Jag följer inte asylbrands-epidemin särskilt noga, men när jag hör om uppklarade bränder kan jag bara minnas att det varit boende eller möjligtvis individer ur någon annan invandrargrupp som legat bakom.
Det blev ingen brand men svenskar var det nog:
Citat:
Tidigt i morse knackade två män på dörren till asylboendet i Gylle värdshus i Borlänge. De berusade männen hade en bensindunk och hotade att bränna ner boendet.
– De uttryckte att de inte ville att invandrare skulle vara där, säger Karl Annerberg.
Polis larmades strax innan klockan fem och grep senare de två männen som är i 30-års åldern. De har senare anhållits misstänkta för förberedelse till grov mordbrand.
http://www.dalademokraten.se/dalarna/borlange/berusade-man-med-bensindunk-hotade-branna-ner-asylboende-tva-anhallna
Citera
2016-03-02, 20:17
Medlem
Eroticon6s avatar
Bara blattar som blivit dömda för anlagda asylbränder än så länge. Här är ett exempel.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/fangelse-for-mordbrand-pa-asylboende

Precis som de knivdåd, mord och våldtäkter utförts av asylandparasiterna själva.
Citera
2016-03-02, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Kommer Janne Josefsson trampa på några ömma tår och även berätta om dom många bränderna som dom boende själva startar eller skylla allt på främlingsfientliga svenskar?

Man berättar att 8 asylsökande har gripits och dömts för lika många bränder. Sedan finns det 15 bräder som man tror startats av utomstående gm. Polisen lyckas alltså gripa 35% av gärningsmännen, vilket i sig måste vara ett bra ratio och alla är babbar. Känns inte helt solklart att 15 okända gm skulle vara svenskar/grannar
Citera
2016-03-02, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995

Finns vad vi känner till ingen svensk gm. Om det funnits hade denne med all säkerhet hängts ut!
Citera
2016-03-02, 20:27
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor

15 av dom var anlagda av boende, 9 av dom är dömda.
Men många av boendena är obebodda då se bränts ner, så då kan man ju inte skylla på boende.
Citera
2016-03-02, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Taxx
Finns vad vi känner till ingen svensk gm. Om det funnits hade denne med all säkerhet hängts ut!

Förvisso, men finns en del som pekar på att det inte alla gånger är de boende själva också.

Beror på vilka fall man tar upp. Många bränder har ju skett innan verksamheten kommit igång, svårt att se att det skulle vara boende från något annat boende som tar sig dit och fjuttar på då. De har väl knappt råd med bussbiljetter?

Sen är det väl betydligt enklare för polisen att få tag i en boende som fjuttat på inifrån, är ju inte direkt ont om vittnen. Om en utomstående smyger dit mitt i natten med en dunk bensin och en ask tändstickor är det nog hyfsat svårt att utreda om man inte har ren bonntur och snubblar på något vittne eller någon golar.
Citera
2016-03-02, 21:13
Medlem
En solklar "agenda-granskning".

Man har knappt bågot på fötterna att det är "rasister" som har starta bränderna ändå ligger betoningen på detta genom hela programmet.

Joseffson verkar ha rättat sig in pk-leden med råge. Trist.
Citera
2016-03-02, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darkdays
Förvisso, men finns en del som pekar på att det inte alla gånger är de boende själva också.

Beror på vilka fall man tar upp. Många bränder har ju skett innan verksamheten kommit igång, svårt att se att det skulle vara boende från något annat boende som tar sig dit och fjuttar på då. De har väl knappt råd med bussbiljetter?

Sen är det väl betydligt enklare för polisen att få tag i en boende som fjuttat på inifrån, är ju inte direkt ont om vittnen. Om en utomstående smyger dit mitt i natten med en dunk bensin och en ask tändstickor är det nog hyfsat svårt att utreda om man inte har ren bonntur och snubblar på något vittne eller någon golar.

Det visar bara att babbarna är än galnare än svenska pyromaner. Svensken tänder på tomma hus och babben tänder på hus där kompisarna bor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in