2016-03-09, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Bör även nämna att jag nu fått meddelanden av en forumsmedlem som påstår sig vara Nathalies mamma.

Jag påstås ha hängt ut Nathalie, det har jag inte gjort, det gjorde hon själv då hon offentligt bestämde sig för att höra av sig till en högerextrem tidning så som Fria Tider.

Snacka om sjukt beteende från personen som kontaktade dig. Undrar om personen skickat liknande klagomål till Fria Tider?
Citera
2016-03-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laserthing
Hon uppger på facebook att det går bra att kontakta henne om du har några frågor.

"Flashback heart emoticon Ni vet vart jag finns och eftersom ni tydligen har 1000 frågor så är det bara att dra iväg ett meddelande här till mig så ska jag svara så gott jag kan. fred och kärlek!"

Jag har ej Facebook, Facebook är för amatörer.

Varför jag tog upp det att hon skulle skriva i denna tråd och ge oss svar på de många frågor vi har är för att hon klagat på att notisen hon fick i Nerikes Allehanda var så kort. Hon vill alltså att det ska skrivas mer.
Hon verkar ju inte ha något emot att berätta om händelsen då hon genom ett samarbete med Fria Tider publicerat namn och berättar öppet om händelsen.

Jag blir iaf väldigt frustrerad av att inte få veta hur allt hänger ihop. Att bara överge historien och gå på och skriva på Flashback om nästa artikel i Fria Tider tycker jag inte är schysst mot någon.

Händelsen i Kungsbacka har fått liiite mer uppmärksamhet. Så argumentet att media mörkar verkar inte så stabilt längre.
Citera
2016-03-11, 16:02
Medlem
Måste även nämna att Victor verka använda sin flickvän, Nathalie Hager, om och om igen för att hetsa mot utlänningar. Finns en grupp som heter "Gruppen för grannsamverkan för alla i Nora kommun ocensurerad" där han om och om igen tjatar om medborgargarden och använder sin flickvän som exempel:

Han började med följande inlägg som start:

Citat:
Victor Kivelä
den 10 december 2015
För andra kvällen i rad har min flickvän förföljts av främlingar, (nysvenskar) dessa individer har alltså vänt om och följt efter min flickvän längre sträckor och ropat kvinnofridskränkande ord. Det var sista gången hon går ut själv när det är mörkt ute. Jag vädjar till er kvinnor att gå ut i sällskap och på upplysta, folktäta platser. Det är ett under att det inte skett en våldtäkt redan, med den nuvarande främlingsinvasionen.

Sedan följde han upp med denna kommentar till inlägget ovan:

Citat:
Victor Kivelä Ett medborgargarde vore på sin plats, då invandrade våldtäktsmän inte får mer än en klapp på axeln i dagens samhälle.

Så under drygt 90 har Nathalie Hager blivit förföljd av utlänningar hela 3 (!) olika gånger, det är även alltid hennes pojkvän Victor, som f.ö har ett kriminellt förflutet som är den som rapporterar om dessa s.k förföljelser och övergrepp.

Det är komiskt hur mycket denne Victor hetsar mot utlänningar, både han och hans bror är med i belastningsregistret. Nathalie har varit på behandlingshem och hon själv, hennes mamma, pappa och syster är med i belastningsregistret likaså.

Verkligen komiskt att dessa två individer hetsar så extremt mycket mot andra när de själva är det riktiga problemet.
Citera
2016-03-12, 23:48
Medlem
Nu kan vi definitivt avskriva det hela som en lögn, jämför man bilderna på Nathalie från dagen då det s.k överfallet skedde för att sedan jämföra med de bilder som lades upp dagen efter på FB så inser man att inget stämmer.

Detta är bilden från samma natt som det aktuella överfallet:
http://www.friatider.se/sites/defaul...c/nora12_0.jpg

Jämför sedan bilden ovan med denna bild på ansiktet som är tagen dagen efter:
http://i.imgur.com/8gTQ402.jpg

På bilden från den aktuella natten, som enligt utsago är tagen någon timme efter övergreppet, är hon blåslagen under båda ögonen. Hon är värst blåslagen runt vänstra ögat och det ser ut som en rejäl svullnad, kollar man dock på bilden som är tagen dagen efter så har hon inga som helst blåmärken runt vänstra ögat, inga svullnader och väldigt märkliga märken under det andra ögat.

Notera också att hon på bilden som är tagen dagen efter har ett ärr i pannan, mellan ögonbrynen vilket inte syns alls på bilden från natten då överfallet skedde.

Vad fan är det frågan om?
Citera
2016-03-12, 23:55
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Nu kan vi definitivt avskriva det hela som en lögn, jämför man bilderna på Nathalie från dagen då det s.k överfallet skedde för att sedan jämföra med de bilder som lades upp dagen efter på FB så inser man att inget stämmer.

På bilden från den aktuella natten, som enligt utsago är tagen någon timme efter övergreppet, är hon blåslagen under båda ögonen. Hon är värst blåslagen runt vänstra ögat och det ser ut som en rejäl svullnad, kollar man dock på bilden som är tagen dagen efter så har hon inga som helst blåmärken runt vänstra ögat, inga svullnader och väldigt märkliga märken under det andra ögat.

Notera också att hon på bilden som är tagen dagen efter har ett ärr i pannan, mellan ögonbrynen vilket inte syns alls på bilden från natten då överfallet skedde.

Vad fan är det frågan om?
Bevisar iofs ingenting. Utsmetad mascara på första bilden, så ser det ut efter en riktig misshandel också.
Citera
2016-03-13, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Bevisar iofs ingenting. Utsmetad mascara på första bilden, så ser det ut efter en riktig misshandel också.

Kolla igen, hela vänstra ögat är svullet på första bilden som är tagen samma natt som överfallet och det är det vänstra ögat som faktiskt ser ut att vara i sämst skick. På bilden som är tagen dagen efter finns inte ett ynka märke på det vänstra ögat och hon har inga andra svullnader i ansiktet och inget ärr syns på pannan.
Citera
2016-03-13, 00:05
Medlem
Citat:
Kolla igen, hela vänstra ögat är svullet på första bilden som är tagen samma natt som överfallet och det är det vänstra ögat som faktiskt ser ut att vara i sämst skick. På bilden som är tagen dagen efter finns inte ett ynka märke på det vänstra ögat och hon har inga andra svullnader i ansiktet och inget ärr syns på pannan.
Brösten verkar inte heller vara sönderskurna.
Citera
2016-03-13, 00:10
Medlem
Krulssons avatar
Citat:

Låt polisen ta hand om detta istället! De är till för att, bland annat, syssla med denna typ av frågeställningar. Vad vi tror, tänker eller tycker i frågan, leder ändå ingen vart och tillför inte utredningen någonting i alla fall.
Citera
2016-03-13, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Brösten verkar inte heller vara sönderskurna.

Alltså inget i fallet stämmer överens, först påståendet att hon räddades av sin pojkvän som stod 50 meter ifrån Nathalie och de jagande våldtäktsmännen, sedan blev det plötsligt att pojkvännen endast sett Securitas på plats.

Sedan har Natalie påstått att hon blivit förföljd 3 gånger de senaste 90 dagarna samtidigt som hennes pojkvän i sann propaganda-anda spammat hela sin FB-feed om utländska våldsförövare..

Har även fått ett PM av en individ som säger sig känna Victor Kivelä, han är tydligen på behandlingshem nu. Både Victor och Natalie verkar väldigt problematiska individer.

Och sen har vi ju blåmärkena och svullnader som försvunnit på en ynka kväll..
Citera
2016-03-13, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krulsson
Låt polisen ta hand om detta istället! De är till för att, bland annat, syssla med denna typ av frågeställningar. Vad vi tror, tänker eller tycker i frågan, leder ändå ingen vart och tillför inte utredningen någonting i alla fall.

I vanliga fall hade jag hållit med dig, däremot har allt varit otroligt suspekt från första början.
Att bilden som togs samma natt som "överfallet" och bilderna som togs dagen efter inte stämmer överens för fem öre gör det dock väldigt rimligt att nämna.

Jag menar ärligt talat, kolla på dessa två bilder.. Från blåslaget öga och svullnad till ingenting alls på det vänstra ögat på ett ynka dygn.

http://www.friatider.se/sites/defaul...lic/nora12.jpg

Senast redigerad av Linsanity 2016-03-13 kl. 01:50.
Citera
2016-03-13, 01:59
Medlem
Krulssons avatar
Citat:
I vanliga fall hade jag hållit med dig, däremot har allt varit otroligt suspekt från första början.
Att bilden som togs samma natt som "överfallet" och bilderna som togs dagen efter inte stämmer överens för fem öre gör det dock väldigt rimligt att nämna.

Jag menar ärligt talat, kolla på dessa två bilder.. Från blåslaget öga och svullnad till ingenting alls på det vänstra ögat på ett ynka dygn.

Jag har ingen uppfattning om vare sig bildernas tillförlitlighet eller utredningen i stort, och det är heller inte min sak att ha detta. Vi har poliser och åklagare som är avsedda att sköta brottsutredningar; så även denna.
Citera
2016-03-13, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krulsson
Jag har ingen uppfattning om vare sig bildernas tillförlitlighet eller utredningen i stort, och det är heller inte min sak att ha detta. Vi har poliser och åklagare som är avsedda att sköta brottsutredningar; så även denna.

Du framstår som en hycklare när man jämför inlägget ovan med resten av din posthistorik, du verkar ha väldigt mycket åsikter men när det plötsligt inte passar din agenda så ska vi helt plötsligt låta polisen få utreda allt. Du har spekulerat en hel del innan när det var fritt fram att hata..

I ditt första inlägg för någon månad sedan som berörde en misshandel i Gävle, då skrev du följande i en tråd där etnicitet inte ens nämns i trådstarten eller artikeln som det citerats ifrån:

Citat:
Är det sådant som kallas för "berikning"?
Helt sanslöst vilka drägg Sverige importerar.

Summa summarum, när det är frågan om en otroligt suspekt händelse där huvudpersonen är en psykiskt instabil person som har varit inne på behandlingshem och som har ett kriminellt förflutet påstår sig ha varit med om en incident där ingenting går ihop, då ska vi avvakta. Du själv verkar dock inte ha några problem med att spekulera och sprida hat i fall där informationen är obefintlig.
Senast redigerad av Linsanity 2016-03-13 kl. 02:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in