2016-03-02, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Detta måste utan tvekan vara trådens mest korkade inlägg hittils.

Jag tycker att det var en relevant fråga, speciellt med tanke på resultaten efter supertisdagen!
2016-03-02, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharshi
Jag tycker att det var en relevant fråga, speciellt med tanke på resultaten efter supertisdagen!

EDIT: Jag hoppas på Donald Trump. Tycker USA ska ligga så fint som de bäddar!
2016-03-02, 19:37
Bannlyst
Dödsstöten för konkurrenterna är att Trump har fått offentligt stöd av etablerade politiker (Christie och andra). Trump kan inte betraktas som en radikal outsider längre. Cruz är mer outsider numera.
2016-03-02, 19:43
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetime.
Dödsstöten för konkurrenterna är att Trump har fått offentligt stöd av etablerade politiker (Christie och andra). Trump kan inte betraktas som en radikal outsider längre. Cruz är mer outsider numera.

Skulle dessutom hela det republikanska maskineriet börja stödja honom i stället för att motarbeta har han en chans mot Hillary också. Men det vete fan om det händer.
2016-03-02, 20:25
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:

Relevant fråga? För att kunna avgöra huruvida demokraterna eller republikanerna "kammar hem priset" så är "tjatet" om vem som blir vinnande kandidat på respektive sida i allra högsta grad avgörande. Med andra ord, för att föra en verklighetsförankrad diskussion om vem som har bäst möjligheter gentemot varandra så är diskussisonen om vilken kandidat som blir nominerad en mycket viktig sådan fram tills det att nomineringarna skett.

Det är ju lite svårt att uttala sig om huruvida republikanerna har en ärlig chans mot demokraterna eller ej om vi först inte försöker förstå vem som troligtvis blir republikanernas kandidat, inte sant?
Senast redigerad av tuffkatt 2016-03-02 kl. 20:28.
2016-03-02, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Relevant fråga? För att kunna avgöra huruvida demokraterna eller republikanerna "kammar hem priset" så är "tjatet" om vem som blir vinnande kandidat på respektive sida i allra högsta grad avgörande. Med andra ord, för att föra en verklighetsförankrad diskussion om vem som har bäst möjligheter gentemot varandra så är diskussisonen om vilken kandidat som blir nominerad en mycket viktig sådan fram tills det att nomineringarna skett.

Det är ju lite svårt att uttala sig om huruvida republikanerna har en ärlig chans mot demokraterna eller ej om vi först inte försöker förstå vem som troligtvis blir republikanernas kandidat, inte sant?

Ja, inget är hugget i sten, men det är fullt normalt att börja diskutera vem den slutlige vinnaren blir i november. Varför skulle det vara en irrelevant eller ointressant fråga att diskutera? Rent historiskt kan man utifrån supertisdagens resultat utröna vilka de slutliga kandidaterna blir. Sannolikt blir det Trump Vs Clinton. Vem tror du vinner? Jag hoppas på Trump, men förmodligen blir det Clinton i slutändan, dock tycker jag att landet förtjänar en president som Donald "I have the best words" Trump.
2016-03-02, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt

Det blir väldigt enkelt att se att Hillary Clinton kommer att bli nästa president. Hon har vunnit stort och kommer fortsätta att kamma hem stater på samma sätt. Republikanerna vill hellre ge iväg sig presidentposten än att ge den till Trump: http://www.breitbart.com/big-government/2016/03/02/kristol-lays-strategy-give-white-house-hillary-trump-shouldnt-win/
2016-03-02, 21:17
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ja, inget är hugget i sten, men det är fullt normalt att börja diskutera vem den slutlige vinnaren blir i november. Varför skulle det vara en irrelevant eller ointressant fråga att diskutera? Rent historiskt kan man utifrån supertisdagens resultat utröna vilka de slutliga kandidaterna blir. Sannolikt blir det Trump Vs Clinton. Vem tror du vinner? Jag hoppas på Trump, men förmodligen blir det Clinton i slutändan, dock tycker jag att landet förtjänar en president som Donald "I have the best words" Trump.

Ja, alltså, jag menade inte att man inte ska diskutera vem som kan bli vinnaren i november, utan just att det är meningslöst att diskutera det om man först inte diskuterar de specifika kandidaternas chanser att bli nominerad. Jag uppfattade det tidigare inlägget som att han ansåg att det ligger för stor fokus på kandidaters chanser inom partiet - "tjatet om vem som blir nominerad" - vilket är befängt, eftersom utgången i november givetvis beror på hur nomineringen slutar.

Det blir med stor sannolikhet Trump mot Clinton ja, och givetvis så hoppas jag på Trump. Inte mitt förstahandsval, men i och med att Rand Paul var ute ur leken så pass tidigt så har jag hoppats på Trump sedan dess. Inte för att jag tror att han skulle fungera speciellt bra inom ramen för hur en president ska vara, men det är också lite det jag gillar med honom. Hade Cruz tonat ned sin neokonservatism något så också han varit lite av en favorit.

Lögnaren Clinton är den siste kandidat jag skulle vilja se som president.
2016-03-02, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
I genomsnitt fick Trump typ exakt vad pollsen visade

Nä, endast Texas förväntades han förlora. Så de hade fel.
2016-03-02, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetime.
Nä, endast Texas förväntades han förlora. Så de hade fel.
I genomsnitt (över alla delstater) fick Trump typ exakt vad pollsen visade
2016-03-02, 23:55
Medlem
Trump har kapaciteten att bli en av de värsta presidenterna i USAs historia.

Man får ju sympatisera med att killen är anti-etablissemang. Men det innebär också att har han inte sitt eget parti med sig kan han inte göra särskilt mycket. Presidententen i sig har inte nödvändigtvis så mycket makt som folk tror.

USA har för mycket minoriteter för att Trump ska kunna vinna mot Hillary.

Hillary har bättre odds oxo

Citat:
2016 US Presidential Election - Next President of the United States

Odds as of March 2 at Bovada

Hillary Clinton -200
Donald Trump +175
Marco Rubio +1400
Bernie Sanders +2000
Ted Cruz +4000
2016-03-03, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Trump har kapaciteten att bli en av de värsta presidenterna i USAs historia.

Man får ju sympatisera med att killen är anti-etablissemang. Men det innebär också att har han inte sitt eget parti med sig kan han inte göra särskilt mycket. Presidententen i sig har inte nödvändigtvis så mycket makt som folk tror.

USA har för mycket minoriteter för att Trump ska kunna vinna mot Hillary.

Hillary har bättre odds oxo

Han håller på att ta över partiet.

Jag har sett "tankar" om att det finns för mycket minoriteter för att Trump ska kunna bli vald. Även fast det i verkligheten är så att det finns för mycket minoriteter för att Sanders ska kunna bli nominerad.

Många talar om den gigantiska "hispanic vote" i Maine. Den enorma "Asian vote" i Michigan etc. Personser som gör uttalanden av denna typ har uppenbarligen ingen skam i kroppen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in